Şule

Puan vermedi·312 syf.··
2026 1. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 17 Ocak 2026 14:46
Gece Açan Çiçekler / İnceleme İnsan ölünce bedeni çürür, geriye yalnız hikayesi kalır… Kitabımızn konusu, Canfeda konağının, aile üzerinde bıraktığı kırık dökük hayatlarının hikayesi. Hikaye de iki kişi tarafından iki farklı dönemi ama aynı aile anlatılıyor. •Hayatı konağa hapsolmuş Halide’nin daha yakın zamanı anlatırken, Konak’ta geçirdiği ömrü ailesini ve kardeşlerini kendi gözlemleriyle bizi aktarıyor. Halide kitaptaki yalnız.. bütün aile fertleri tarafından yalnız bırakılan ve aynı zamanda evin en büyük çocuğu olduğu için bütün yük omuzlarında yaşamış genç bir hanım. Annesinin ölümünden sonra konağı elden çıkarmak isteyen kardeşlerinin son kez konağa toplanmasını heyecanla beklese de o gece olacaklar onu hem incitir hemde beklediği gibi özgürleştirmese de dört kardeşin de bilmediği bir gerçeğin ortaya çıkmasına vesile olacaktı… annelerinin ölümünden sonra dört bir yana savrulan kardeşler ve canfeda konağının üzerilerinde bıraktığı ağır hasarla yüzleşirler. • Kitabın ikinci anlatıcısı ise canfeda Konağının tarihini kökten değiştirecek olan Derviş Ali’dir. Yüzyıllık biri geçmişten anlatır yaşadıklarını. Genç Derviş, O zamanlar Osmanlıda yaşamış olan üstad ressam Fausto Zonaro’nun dervişler toblosunu yapması için destek olur. Üstadın atölyesinde hayatın aşkıyla tanışır. Güzeller güzeli Handana ilk görüşte aşık olur. Kader onları ummadıkları şekilde sınar.. bu aşkın sınanması yaklaşık yüzyıl sonra ummadık şekilde gün yüzüne çıkacaktı. ^ kitapta Derviş Ali’nin 31 Mart olaylarından dolayı komple kurban gittiği kaleme alınmış. İki anlatıcının da gecenin sonunda hikayeleri bittiğinde birbirlerini özgürleştirmesi ile kitap biter. Kitap ismini geceleri uyuyamadığın için belki de kendisiyle özleştirdiği için, kokusunu geceleri veren akşam sefası çiçeğini
Edebiyat Şiir
Gece Açan ÇiçeklerTarık Tufan · Doğan Kitap · 20258,3bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·400 syf.··
2026 2. kitabı
El Kızı /İnceleme Orhan Kemal’in “ağlayarak yazdım” dediği kitabını. Ben de sinir krizi geçirerek okudum diyebilirim Kitabın ana karakterleri. Mazhar, Nazan, Hacer Hanım, Haldun •Eşiyle severek evlenen avukat mazhar daha sonra eşi ve annesinin arasında kalması ve kendince çıkış yolları arar. Nazan ise mazlum ve fazlaca uysal bir kadın olması sebebiyle kaynanasının oyunlarına gelerek çocuğu ve ailesinden mahrum kaldıktan sonra başına gelenler. Hayatın onu ummadığı bir şekilde sürüklenmesine yol açıyor. •Nazanın, İstanbula gelmesinden sonra, aşırı saflığı ve kaderini kendi kendine kötüye çekmesine yol açıyor. Yazar toplumsal gerçekliği ele alarak yazdığı romanın olay akışı oldukça hızlı. Okurken asla sıkmıyor. Hatta bana yeşilçam filmlerini hatırlattı diye düşünürken birazcık araştırdığımda kitabın 1966 yılında filme çekilen daha sonra dizisinin çekildiğini öğrendim. Filminde türkan şoray, ekrem bora ve çolpan ilhan gibi usta oyuncular yer almış El Kızı Orhan Kemal
Edebiyat Şiir
El KızıOrhan Kemal · Everest Yayınları · 202615,4bin okunma
Puan vermedi·520 syf.··
2026 3. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 09 Şubat 2026 10:28
Nahit Hanım / inceleme Nahit Hanım Cumhuriyet Dönemi yaşamış, birçok şairi büyüleyen bir hanımefendi. Kitabı okurken Nahit Hanım’ın hayatından çok yeni başkentin Ankara’nın gelişimin, Atatürk’ü, Cumhuriyet balolarını, Hasan Ali Yücel’in Köy Enstitü çalışmalarını, Türkiye’yi savaştan dolayı geri kaldığı yıllardan hızlıca toparlayan aydın, ileri görüşlü insanları okuyoruz. Öyle bir kitap ki içerisinde Orhan Veliler, Abidin Dinolar, Necip Fazıl, Sabahattin Ali, Halil Vedat Fıratlı, Hasan Ali Yücel gibi dönemine damga vuran tüm insanlardan birer parça okuyorsunuz. Osman Balcıgil
Duygu ve Düşünce
Cumhuriyet Gibi Bir Kadın Nahit HanımOsman Balcıgil · Destek Yayınları · 2025833 okunma
Puan vermedi·304 syf.··
2025 11. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 22 Şubat 2025 00:42
·
Momo / İnceleme Okurken düşündüren,bze birşeyler katan kitaplara bayılırım, Momo da onlardan biri.Çocuk kitapları kategorisinde olan ama tüm yaş grubuna hitap eden düşündürücü kitabımız, Avrupa Gençlik Kitap Ödülü Şeref Listesine girmiş, hem hızlı ilerliyor hem asla okuyucuyu sıkmıyor. Eğlenceli de diyebiliriz. Ama asla ağır felsefik değil elbette. Neysee gelelim kitabımızın konusuna... Oysa zaman yaşamın kendisiydi. Ve yaşamın yeri yürekti. İnsanlar zamandan tasarruf ettikçe, zaman azalıyordu. #alıntı Momo 8-12 yaşlarında, kıvırcık iri gözlü mini mini bir kız çocuğudur, ne nerde doğduğunu ne ailesini nede yaşını bilir. uzak yollardan gelip kendisine tiyatro harabesini yuva edinir.Momoyu seven kasaba sahipleri ona el kol olurlar ve onu benimserler. Okuması yazması dahi olmayan minik kahramanızın hepimizin kendisinde yitirdiği (üzere) olduğu bir özelliği var. Dinlemek, Momo çookk iyi bir dinleyicidir. Çocuk, yaşlı demeden herkes Momoya derdini sıkıntısını anlatmaya gider ve mutlaka gün içine onu kontrol etmek için birileri uğrardı öyle ki insanlar arasında selam vermek gibi bir deyim oluşmuştu 'MOMO YA Bİ UĞRA ' Her şey harika ike yaklaşan bir tehlike vardır. Duman adamlar! bunlar insanların zamandan tasarup edip daha uzun yaşayacaklarını idda ederek insanları robotlaştıran kötülerdir.Ama momoyu ziyaret eden duman adam bir hata yapar ve onu etkisi altına alacağına, ona asıl amaçlarını anlatırken bulur kendini, amaçlarını deşifre etmiş olur. Momo artık duman adamlara karşı savaştadır. ve elbette onların ellerinden, insanlardan çaldıkları zamanları alıp geri verecektir. Kitapta zamanın, birşeylere bir yerlere koştururken, ailemizden sevdiklerimizden ve kendimizden ödün vermemizi, ve kendimizi zamanın kölesi yaptığımız mesajı veriliyor, tabiki burdaki bir diğer
Edebiyat
MomoMichael Ende · Pegasus Yayınları · 201782,4bin okunma
Puan vermedi·353 syf.··
2025 1. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 13 Ocak 2025 14:05
-Mina Urgan okumaya, kendi anılarını yazdığı, kitabı ile başladım, kendisi sanat çevresinin içerisinde doğan, isimlerini yalnızca edebiyat kitabından öğrendiğimiz yazarlar şairlerle dolu tabi kendisi de onlardan birtanesi. Mustafa Kemal ile dans etme şansına erişmiş, bu kısımı okurken bende heyecanlandım. kendisi Atatürk ile ilgili düşüncesini Şimdi sırası gelmişken, Kemalist, hem de sapına kadar Kemalist olduğumu açık seçik söylemek isterim. Mustafa Kemal benimle dans etti, on bir yaşında bir çocuğa insan muamele si yaptığı için değil; eğer Mustafa Kemal olmasaydı, ben "ben" olamayacağım için Kemalistim. diye söz ediyor -İyi eğitimli güçlü karakterli. cumhuriyet kadını kendisi, ve içine doğduğu camiyadan dolayı şanlı olduğunun farkında ve sosyal sınıf eşitsiliklerinden ve devlet politikalarından dolayı siyasi ve dünya görüşünü sosyalist(kominist) olarak tanımlıyor. **Arnavutköy Kız Koleji'nin orta bölümüne nasıl kabul edildiğimi bilemem. Çünkü ilkokul diplomam yoktu, hiçbir zaman da olmadı. Gelgelelim, ilkokulu okumamam yüzünden, başka derslerde değil de matematikte hayatım zehir oldu. Basit bir bölmeyi doğru dürüst yapamazken, cebire başladım. Üstelik matematik açısından doğuştan geri zekâlıydım, tam bir mouron'dum. -Mina hanım dobra birisi, dobralığı yerinde olmuş bana göre, kitabı okurken edebiyat tarihiniz de pekişiyor adeta :) bazı yazarlar hakkındaki düşünceleri beni gülümsetti bazılar aa bu yazar böyle birimiydmiş dedirtti. Mesela Cahit Sıtkı, Halide Edip, Cevat Şakir,ama Yahya Kemal için yazdıkları beni ençok şaşırtan ve güldüren kısım oldu. * Herkes için ikide birde “çok iyi yüreklidir, sevgi doludur” derler ama, gerçekten öyle olan çok az insan vardır aslında. Cahit Sıtkı öyle insanlardan biriydi. *Nâzım Hikmet'in bir şiirinde dediği gibi, göğsünde yürek
İnceleme
Bir Dinozorun AnılarıMina Urgan · Yapı Kredi Yayınları · 202214,3bin okunma