Ağlıyordum...
Filistin, hep Hacer kadar ağlayacaktı.
Filistin'e bundan böyle gözyaşı düşmüştü..
Artık Filistin'de hep benim gibi analar, İsmail gibi çocuklar ağlayacaktı. Filistin'de ağlayan her çocukta İsmail'in sesi, benim hıçkırıklarım duyulacaktı.
Filistin'e bir ananın ahı düşmüştü.
"Geçirdiğim fırtınanın ruhumda neler yakıp yıktığını yeis ile görüyordum. Şen, kayıtsız bir çocuktum. Müzmin bir hüzne müptelâ, korkak bir adam olmuştum..." Reşat Nuri Güntekin