Bir gün Caligula, Piso ailesinden biriyle Orestilla diye bir kadını Yüksek Rahip sıfatıyla evlendirmeye gitti. Orestilla'dan hoşlandı ve törenden sonra, Roma'daki soyluların çoğu düğün şöleninde toplanıp her zamanki gibi eğlenirken, birden damada seslendi: "Baksana beyefendi, o kadını öpmeyi kes! O benim karım." Sonra ayağa kalktı ve herkes şaşkınlıktan suspus olmuşken, muhafızlara Orestilla'yı Saray'a götürmelerini emretti. Kimse itiraz etmeye cesaret edemedi. Caligula ertesi gün Orestilla'yla evlendi: Kocası düğünde onu elleriyle teslim etmek zorunda kaldı. Caligula Senato'ya mektup yazıp, bir evliliği Romulus'la Augustus'un tarzıyla kutladığını söyledi - Romulus'un Sabine kadınlarına tecavüz etmesini ve Augustus'un babaannemle (dedem henüz sağken) evlenmesini kastediyordu herhalde. İki ay sonra Orestilla'dan boşandı ve onunla eski kocasını, gizli gizli zina yaptıkları gerekçesiyle sürgüne gönderdi. Orestilla Hispania'ya, kocasıysa Rodos'a gönderildi.
Parasal egemenlikle dinci iktidar baskısının ittifakı medyayı silip süpürdü...
Yunan medyası bile "tehlikenin farkına varıp" işin içyüzünü kendine göre açıklarken bizimkiler suspus...
Arkadaşımız Murat İlem'in çarpıcı haberi dünkü Cumhuriyet'in birinci sayfasında yayımlandı. Atina'da çıkan Kathimerini gazetesinin yazarı Georgios Maluhos, RTE'nin Köşk'e çıkması durumunda olacakları haber veriyor:
"Böyle bir durumda Kemalist paşaların yerini, ilerde aşamalı olarak İslamcı paşalar alabilir... "
Plan budur!..