Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Son olarak, İslamda, Tanrı'nın yaşama bakışı ne denli kapsayıcı olursa olsun, eşitçi de değil. Gerçekten Kuran, din ayrımı yapıp, insanları Müslümanlar ve kafirler (yani Tanrıya inanmayanlar) diye ikiye ayırır; "Siz en üstün topluluksunuz" deyip, Arapları öne alarak ırk ayrımı yapar; nimetleri Tanrı'nın bölüştürdüğünü söyleyip zengin ve yoksul ayrımına gider; durumlarını bir parça düzeltmeye çabalamış da olsa, köle ve efendi ayrımını sürdürür; ve son olarak, erkeği kadına üstün tutarak, cins ayrımı yapar. Böylece, İsa'nın "hepimiz gökteki Babamızın evlatlarıyız, yani hepimiz kardeşiz" sözünde dile gelen evrensellik, İslamda yoktur; ve tersi ne denli söylenirse söylensin, İslam eşitçi bir din değildir. Ve, neresinden bakılırsa bakılsın, Arap damgalıdır! Muhammed de, nitelikleri ve zayıflıklarıyla tipik, bir Araptır.
... Kitaplar vardır, ruhun varlığına inandırmak ister. Kimileri, bundan umut kestirmek. Kiminde Tanrı'nın varlığı kanıtlanır; Kiminde varılamaz bu sonuca. Kimileri yalnız ve yalnız özel kitaplıklara girebilir. Kimileri göklere çıkarılmıştır En ünlü eleştirmenlerce. ...
Sayfa 23 - Can YayınlarıKitabı okudu
Reklam
"Yaşamın neredeyse bütün acılarından Tanrı'nın değil de insanların sorumlu olduklarını anladığın günden sonra, bu acılara bir daha razı olmayacaksın."
Sayfa 208Kitabı okudu
İnsanların kendisine ibadet etmesinden Tanrı'nın sağladığı çıkarı merak edenler, zihinlerini eski çok tanrıcı tasavvurlardan kurtaramamıştır. Zihinlerindeki o tanrılar insanların arzularıyla yarışır, açgözlülüklerinden hep daha fazlasını ister, kin tuttuklarından ve intikam almak istemelerinden dolayı nimetleri engeller, bütün varlığı yalnızca kendilerine münhasır kılmak ve evrensel otoriteyi hegemonyasına almak için savaşlar çıkarırlar. İşte bu tanrılar insani duygular ve temayüller taşır, birtakım nefsani dürtüler ve arzularla hareket eder.
Kitaplar vardır okunur, Bir küçük tahta üstünde, Bir okullu sırasının önünde. Kitaplar vardır, yürürken okunur Kimileri ormanlar üstünedir, Kimileri başka kırlar üstüne. Arabada okudum kimilerini; Kimilerini de samanlığa yatıp. (...) Kiminde Tanrı'nın varlığı kanıtlanır; Kiminde varılmaz bu sonuca.
Sayfa 25 - Varlık Yayınları Çeviren: Tahsin Yücel
Yaşamın neredeyse bütün acılarından Tanrı ‘nın değil de insanların sorumlu olduklarını anladığın günden sonra, bu acılara bir daha razı olmayacaksın.
Sayfa 208 - Can yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Tanrı'nın bu dünyaya sundukları kimseye ait değildir; yeryüzünün nimetleri herkesindir...
Yaşa­mın neredeyse bütün acılarından Tanrı'nın değil de insan­ların sorumlu olduklarını anladığın günden sonra, bu acı­lara bir daha razı olmayacaksın. Hiçbir şeyi putlara kurban etme.
Sayfa 200 - Can Yayınları, pdfKitabı okudu
“her şeye geçerken bakacaksın, hiçbir yerde durmayacaksın. Yalnız Tanrı'nın geçici olmadığını düşün.”
"Oğlan" çocukları nimet,kız çocukları değil
"Kadınlara, oğullara, kantar kantar altın ve gümüşe,nişanlı atlara ve develere ,ekinlere karşı aşırı sevgi beslemek insanlara güzel gösterimiştir.Bunlar dünya hayatının nimetidir" (Âl-i imran Suresi ayet 14) "Mal ve oğullar ,dünya hayatının süsüdür." (Kehf Suresi ayet 46) "(Tanrı) sizi mallar ve oğullarla desteklesin,sizin için bahçeler var etsin,ırmaklar akıtsın." (Nuh Suresi ayet 12) "Ey Muhammed...kendisine bol bol mal..ve oğullar verdiğim ve nimetleri yaydıkça yaydiğım o kimseyi bana bırak;cezasını ben vereyim" (Müddessir suresi ayet 11-14) "Şüphe yok ki çekinenlere bir kurtuluş,bir kutluluk,bir murada eriş yeri var,bahçeler,üzümler ve memeleri yeni sertleşmiş yaşıt kızlar dopdolu kadeh" (Naziat Suresi ayet 31-34) . . . Başka bir deyimle,Tanrı'nin Müslüman erkekler için öngördüğü nimetler arasında "oğullar","mallar" ve "kadınlar" vardır;kız çocukları "nimetten"sayılmamıştır...Kadın nimet kategorisine sokulması,erkeğin hizmetine ve sehvetine gidermesi açısından düşünülmüstür.
Sayfa 196 - KaynakKitabı okudu
Reklam
Kuran, din ayrımı yapıp, insanları Müslümanlar ve kafirler (yani Tanrıya inanmayanlar) diye ikiye ayırır; "Siz en üstün topluluksunuz" deyip, Arapları öne alarak ırk ayrımı yapar; nimetleri Tanrı'nın bölüştürdüğünü söyleyip zengin ve yoksul ayrımına gider; durumlarını bir parça düzeltmeye çabalamış da olsa, köle ve efendi ayrımını sürdürür; ve son olarak, erkeği kadına üstün tutarak, cins ayrımı yapar. Tersi ne denli söylenirse söylensin, İslam eşitçi bir din değildir. Ve, neresinden bakılırsa bakılsın, Arap damgalıdır! Muhammed de, nitelikleri ve zayıflıklarıyla tipik, bir Araptır.
tahayerre, elehe
Kimilerine göre de Allah, sözcüğü, 'tahayyere (şaştı)' anlamındaki 'elehe'den gelmedir. Tanrı'ya bu anlamda 'Allah' denmesinin nedeni, Emiru'l-Mü'minin'in şu sözünde işaret etmek istediğidir: 'Tanrı'nın tüm sıfatları önünde, sıfatlarda şaşkınlığa düşülür, sözler, diller, bu alanda doğruyu ararken şaşar.'Bu şudur ki, kul (insan), Tanrı'nın nitelikleri konusunda düşündüğünde şaşkınlığa düşer. Bu nedenledir ki:'-Tanrı'nın nimetleri alanında düşünün, ama Tanrı'nın kendisi (kimliği) konusunda düşünmeyin!' denmiştir.
Sayfa 9 - Kaynak Yayınları, 10. baskı, PDFKitabı okudu
116 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.