Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Bencillikle önyargı sanki birbirinden doğmuş gibidir ancak kökleri ilişkili olmakla beraber aynı çıkmazlara sürükleyen farklı tercihlerdir. Zeki bir insanda önyargılı olabilir ve bencil. Sanat bencillik olmadan olmaz ve haliyle üretme telaşında bir sanatçı bencilliğini üretirken sonırlarını zorlayarak kullanmalıdır ama önyargı çukuruna düştüğünde artık takındığı bencillik sanatsal değerini yitirir ve sıradan birinin düzeyine düşer. Felsefik tesbit ve oluşumlar önyargı bataklığında boy verir. Ancak bir felsefecinin genişletme ve anlaşılır kılma kaygısıyla ele aldığı ve kendinden öncekilere ait bir hususta önyargı göstermesi artık sıradanlaşmış bir kaçınılmazlıktır. Gel görki filozofun yarattığı her kavram bir önyargı hamlesidir çünkü kendi yaratımıdır. Toplumun ve felsefecilerin yaratmakta algı sınırını zorlayamadığı duruma parmak basan odur. Ancak kavram yaratan filozof önyargıdan korkmaz onun amacı bilinmeyeni düşünülebilir boyuta getirerek belirginleştirmektir. Felsefeciden farkı budur. mehmet
8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü
"Erkekler öldürdüğünde, yaşamı korumak için savaşmak biz kadınlara düşer!" Clara Zetkin Dünya Kadınlar Günü'nün kökleri, işçi hakları hareketlerine dayanıyor. Bugün neredeyse tüm dünyada ses getiren eylemlere sahne olan 8 Mart'ın tohumları 1908 yılında, New York'ta 15 bin çalışan kadının daha kısa mesai süreleri, daha
Reklam
"Toplumun dış ve iç etkenler ile değişimine paralel olarak Peygamber algıları değişmekte, ekonomik olarak zayıf bir toplum peygamberin zühdünü öne çıkarırken; zenginleştikten sonra yardımlaşma,infak, cömertlik gibi hususlar (örneklik tabloları) öne çıkartmaktadır." •Siyer yıllığı III / Bölüm, Peygamber Algılarımızın Tarihi Kökleri Üzerine / Şaban ÖZ (Endulus Yayınları)
Toplumsal olayları iyi anlamak, değerlendirmek ve onlar üzerine bir fikir inşa etmek için birçok faktörün yanısıra, bu olayların geçmişine de bakmak gerekir. Toplumların gelenekleri, tarihî seyir içinde gelişen kültürleri ve kurumları, ancak daha önceki tarihleriyle açıklanabildiği için, geçmişin bilinmesi toplumlar için çok önem arz etmektedir.
(Y) EZİDİ …!
İNANÇLARI VE TARİHLERİ: Özet Ezidiler Kürttür ve anavatanları ile politik ve sosyal anlamda aynı kaderi paylaşmaktadır. Etnik veya dil yönünden değil, inanç kimliği üzerinden tanımlanan küçük bir Kürt topluluğudur. Türkiye, Suriye, Irak ve eski Soyyetler Birliği’ne dağılmış olan bu topluluk, genellikle çiftçilik ile hayvancılıkla uğraşır. Kürt
Alevî Dilindeki Saklı Hakikat(Zeynel KETE)
Rêya Hakk Alevî inancının Terminolojisine, inancındaki kavram ve kuramlarına derinlikli bakmak, Bu inancın dilinin hangi kültür havzasına, hangi zaman ve mekâna ait olduğunu bilmek için, dilin gelişimindeki biyolojik ve kültürel evrimi bilmek gerekiyor. Bu gerçeklikten hareketle genel olarak biyolojik gelişim ile kültürel evrim arasındaki
Reklam
Kitapsız toplum" dünsüz ve yarınsız toplumdur, içten içe ruhu kemirilen ve bir gün mutlaka devrilip düşmeye mahkûm olacak toplumdur. Kitapsız toplumun kitapları yok, kitap gibi görüntüleri, oyuncaklar,ı eğlentileri vardır. Televizyonu, mültivizyonu, çocuk idrakine indirgenmiş iletişim vasıtaları vardır. Kitapsız toplumda kültür adamı ezik ve münzevidir. Her türlü kirli iş çevirenler baskın ve merkezdedir. Kitapsız toplum egosunu, nefsini putlaştıran, onu hareket ve davranışının ekseni, değişmez dinamiği addeden toplumdur. Kitapsız toplum ilim ve fikir adamını dışlayan, piyasa adamını ödüllendiren toplumdur. Kitapsız toplumda kalite ve derinlik değil, mal varlığı ve zihnî kurnazlık alkışlanır. Kitapsız toplum dış ihtişamının, iç sefaleti sarıp örtülediği ve gözden kaçırdığı toplumdur. Kıymet ölçüleri, moral değerleri, töresi, geleneği ve kökleri ile ilişiğini kesen, milli ve manevi hafızasını kaybeden toplumdur. Dünsüz ve yarınsız toplumdur. Kitapsız toplumda, görgü kurallarına uyulmaz. Kaba ve küstah davranışlar, argo konuşmalar, ölçülü ve edepli yaşama biçiminin yerini alır. Yabancı kültürlerin çatışıp kültür emperyalizminin icatlarının yerine getirileceği bir asırda; mukavemet gücümüz yeniden vahiy ve tefekkür eksenli medeniyetimize, kitaba, yazılı kültüre dönersek artacaktır. Olcay Yazıcı- Kitapsız Toplum
HALLÂC-I MANSUR KADIN ATA VE KIZILBAŞLIK
Doğum tarihi: Ms. 858. Beyza yakınlarındaki bir kasaba olan TUR’da doğdu Hakka yürüşüyü : 26 Mart 922 -Sümer toplumunda başlayan toplumun erkekleşmesi; aynı zamanda erkeğin, toplumun tümünü çıkar guruplarına ayırarak sınıflaşmaya yöneltmesini getiriyor. Cins egemenliği, sınıf egemenliğine doğru evrim gösteriyor. Sınıf egemenliği, o tarihten
44 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.