Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Ve Yehova, 'bunların hepsi tek kavim' dedi. 'Konuştukları dil aynı, giriştikleri işi yarıda bırakacağa benzemiyorlar. Gelin de toprağa inelim, dillerini ayıralım şunların: birbirlerini anlayamaz olsunlar.' Ve ademoğulları kentlerini kuramadılar. Oraya Babil dendi. Babil, yani karışıklık. (Tevrat)
"Yehova, Tevrat'ta: 'Kenanoğullarını Samoğulları yani Yahudiler için ebediyyen köle kıldım.' demiyor mu? 'Onların toprağını size vaat ettim.' demiyor mu? Biz Hint milleti, Vişnu'nun öz cevherinden yaratılmadık mı? Biz İranlılar, iyilik tanrısı Ahuramazda'nın yarattığı ve seçtiği varlıklar değil miyiz? Öbürleri, şer ve karanlık tanrısı Ehrimen'in yarattıkları ve karanlığın unsurları değil mi? Onların sadece bizim için yaşamaları gerekmiyor mu? Bu tanrılar, milletin, kabilenin gelişmiş biçimidir, tıpkı milletlerin kabilenin gelişmiş şekli olması gibi. Tarih boyunca dinler, farklı sancaklar dikerek, milletlerin ve insani soyların ihtilaf, farklılık, uyumsuzluk ve eşitsizliğini açıklıyor ve pekiştiriyorlardı."
Reklam
Ve Yehova* "Bunların hepsi tek kavim," dedi. "Konuştukları dil aynı, giriştikleri iş yarıda bırakılacağa benzemiyorlar. Gelin de toprağa inelim, dillerini ayıralım şunların: birbirlerini anlayamaz olsunlar." Ve âdemoğulları kentlerini kuramadılar. Oraya Bâbil dendi. Bâbil, yani karışıklık.. Tevrat
XVIII. yy. Fransız bilginlerinden Jean Astruc'a göre ilk beş kitaptan meydana gelen Tevrat'ın 1. Bölümü, birbirine karıştırılmayan iki ayrı anlatım tarzı ihtiva etmektedir… …Tanrı'nın adı Elohim (Ruhlar), diğerinde ise Yehova (Varolan) diye geçmektedir. Diğer bir ifade ile bu iki metne Elohist ve Yahvist metin denilmektedir. Bu iki ayrı metinde birçok çelişkiler tesbit edilmiştir.
Tevrat'ın 1.bölümü iki anlatım tarzı
Tanrı'nın adı Elohim (Ruhlar), diğerinde ise Yehova (Varolan) diye geçmektedir. Diğer bir ifade ile bu iki metne Elohist ve Yahvist metin denilmektedir. Bu iki ayrı metinde birçok çelişki tespit edilmiştir
Babil Kulesi inşaa efsanesi (72 Dil Meselesi):
"Tevrat'a göre tufandan sonra Sinear bölgesine yerleşen Nuh'un oğulları, 'Bütün yeryüzü üzerine dağılmayalım diye gelin kendimize bir şehir ve başı göklere erişecek bir kule bina edelim.' derler ve inşaata başlarlar. Ne var ki Yehova, hepsinin bir kavim olduklarını görünce anlaşamasınlar diye dillerini karıştırır ve onları bütün dünyaya dağıtır; inşaatı yarım kalan şehre de dillerin orada birbirine karışmasından dolayı Babil denilir (Tekvin, 11/1-9)."
Sayfa 152Kitabı okudu
Reklam
Ve Yehova "Bunların hepsi tek kavim," dedi. "Konuştukları dil aynı, giriştikleri işi yarıda bırakacağa benzemiyorlar. Gelin de toprağa inelim, dillerini ayıralım şunların: birbirlerini anlayamaz olsunlar." Ve ademoğulları kentlerini kuramadılar. Oraya Bâbil dendi. Bâbil, yani karışıklık. TEVRAT
Ve Yehova* “Bunların hepsi tek kavim” dedi. “Konuştukları dil aynı, giriştikleri işi yarıda bırakacağa benzemiyorlar. Gelin de toprağa inelim, dillerini ayıralım şunların birbirlerini anlayamaz olsunlar”. Ve âdemoğulları kentlerini kuramadılar. Oraya Bâbil dendi. Bâbil, yani karışıklık. Tevrat
1. Bâbil*
Ve Yehova* " Bunların hepsi tek kavim , dedi. " Konuştukları dil aynı, giriştikleri işi yarıda bırakacağa benzemiyorlar. Gelin de toprağa inelim, dillerini ayıralım şunların: biribirlerini anlayamaz olsunlar." Ve Âdemoğulları kentlerini kuramadılar. Oraya Bâbil dendi. Bâbil, yani karışıklık Tevrat
Sayfa 77 - İletişim yayınlarıKitabı yarım bıraktı
Yehova şahitleri,Tevrat'ın,Tanrı'nın(yani Yehova'nın)kelamı olduğunu,kendilerinin Habil'den Hz.İsa'ya kadar süregelen uzun devredeki şahitlerin sonuncu temsilcileri olduklarını;İsa Krallığının 144 bin uyruklu yeni bir dünya devleti olacağını ileri sürerler!Öte yandan bir çok kehanette bulunurlar;daha 1880'de "1914'ten itibaren dünyada büyük değişiklikler olacağını,kısa ömürlü bir Milletler Cemiyeti kurulacağını,şeytanla Tanrı arasında bir savaş olacağını,Tanrı'nın kazanacağını,o zaman dünyanın sağ kalanlar ve dirilenlerle"söylemişlerdi. Propagandalarını çeşitli yazılar,broşürler ve sloganlarla yapmaktadırlar.Asker olmayı ve bayrağı selamlamayı redderler.Bunların hahamları yoktur;gezici vaizleri vardır.Toplanma yerleri New York'ta Brooklyn'dedir.Özellikle Anglosakson olmak üzere sayıları bir milyon kadardır.
Sayfa 186
Reklam
Yehova,Tevrat'ta Tanrıya verilen ad'dır!Hz.Musa'ya "Ateşli çalılık"ta açıklandığı bilinir.Başlangıçta "Yaho"veya "Yahu"şeklinde telaffuz edilir ve "O'dur"anlamına gelirdi.babil sürgününden sonra bu ad ağza alınmaz oldu,hahamlar Kutsal Kitabı okurken bunun yerine Tanrı'nın başka bir adını veya "Adonai"(Rabbim)kelimesini kullanmaya başladılar.
Sayfa 186
1. Babil* Ve Yehova "Bunların hepsi tek kavim," dedi. "Ko-nuştukları dil aynı, giriştikleri işi yarıda bırakacaga benzemiyorlar. Gelin de topraga inelim, dillerini ayıralım şunların: birbirlerini anlayamaz olsunlar." Ve ademoğulları kentlerini kuramadılar. Oraya Babil dendi. Babil, yani karışıklık. TEVRAT
Babil
Ve Yehova "Bunların hepsi tek kavim," dedi. "Konuştukları dil aynı, giriştikleri işi yarıda bırakacağa benzemiyorlar. Gelin de toprağa inelim, dillerini ayıralım şunların: birbirlerini anlayamaz olsunlar." Ve ademoğulları kentlerini kuramadılar. Oraya Babil dendi. Babil, yani karışıklık. TEVRAT
Sayfa 77 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Din, köle sınıfı toplumunun bir ürünü, bir üstyapı kurumudur.
"Şu andaki dinlere dayalı hukuk sistemlerinin sosyal olaylara getirilen kuralların köklerine baktığınız zaman, binlerce yıl öncesi sosyal olayların kökleriyle buluşur görürsünüz. Aynıdır hatta, ama faiz denmemiştir diyelim, "ribaa" denmiştir, O zaman, mesela miras denmemiştir de, onun yerine başka bir şey söylenmiştir. Falanca tür suçun, diyelim ki bir zina suçunun, Hammurabi yasalarındaki biçimi, Tevrat'ın Tesniye'sindeki, Levililer'indeki biçimi biraz farklı olmuş gibi gözükmüştür. O da neden? Olaylar farklılaşmıştır. Kuralın kökü aynıdır. Çünkü, Hammurabi diyordu ki, "Marduk böyie emir veriyor" " Şamaş böyle emir veriyor" Musa da diyordu ki, daha doğrusu öyle söyleniyor, "efendim Yehova böyle diyor. Yüce Tanrı köküne bağlamak her dönemde aynı olmuştur tabii ki. Yaşanan olaylar başka olduğu için, insan yaşamı gittikçe geliştiği için, o gelişmeler ve tabii ki biçim farkları olmuştur. Kurallarda değişmeler olması doğal. Fakat o kuralların kökü, biraz baktığınız zaman, aynıdır. Bir köleliğe bakış, insana bakış, kadına bakış etkinliklere göre değişmiştir."
Kaynak Yayıncılık - Şule Perinçek’in Turan Dursun’la Yaptığı Röportaj - II. Görüşlerim - "Yüce Tanrı"nın Kökeni ve Rolü
Mezopotamya'da Uygar Toplumun Gelişmesi - Enuma Eliş yaratılış destanı
Sonra (İÖ 2. binyılda) yazıya geçirildiği anlaşılan "Enuma Eliş Babil Yaratılış Destanı" olarak anılmaya başlanan öykünün İÖ 3. binyılda derlenip tabletlere geçirilmiş bir geleneğe dayandığı anlaşılmıştır: Sümer Yaratılış Mitosu! Mitos, Babilonya imparatorluğu döneminden sonra yaşanan Asur egemenliği döneminden kalma tabletlerde,
Sayfa 415Kitabı okudu
125 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.