wext Muhammed omı dunya
Dunya awul teng u tari v' Meydon vêrg u eqrêb u mari v' Erd u azmon pêranayi v' Wext Muhammed omı dunya Adir mecuson şı hona Guelê Seba wusar bi zuwa Estun Kisra niyê erd ra Wext Muhammed omı dunya Verg u varê pa çerê Areb u Acem bi birê Sıpi siyon ir nibi dılê Wext Muhammed omu dunya Keynê xelisyê kıştış ra Xemilyê hêt qedêr xu ra Nefês alêm teng bi hira Wext Muhammed omı dunya
Yüz kıvrımlı ağızdan yüz dille konuşsaydım, demire benzerdi sesim Becerip de nasıl söylerim size bütün ahmakların adını bir bir? -Verg. Aen. VI 625ff
Sayfa 57 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Şair Eşref'ten Kıt'alar - III
Sarıklı gördüğün câhilleri zanneyleme nevvâb, Kurutmakçün dıraht-ı mülkü gûyâ bir diken sarmış; Başından boynuna indir, anınla boğ hemen kelbi, Sarık sanma, bir ölmüş beyne tutmuş bir kefen sarmış. ... Vükelâyı sıraya çeksem eğer, zâhir olur: Kimisi hırsız, uğursuz, kimi nâdan gibidir. ... Yediği bokları tathir edemez bahr-ı muhît, Seyyiâtı karada
Olumluluk Toplumu
"Şeyler, her türlü olumsuzluktan arındıklarında, 'pürüzsüzleştirildiklerinde', 'düzleştirildiklerinde', sermayenin, iletişim ve enformasyonun pürüzsüz akıntılarına direnç göstermeksizin katıldıklarında şeffaflaşırlar. Eylemler 'işlemsel' (operasyonel) hale geldiklerinde hesaplanabilir, yönlendirilebilir ve kontrol edilebilir süreçlere tabi olduklarında şeffaflaşırlar. Zaman, elimizin altındaki bir şimdiler dizisi kertesine getirildiğinde şeffaflaşır. Böylelikle gelecek de olumlulaştırılarak optimize edilmiş bir şimdi haline gelir. Şeffaf zaman kadere ve olaya yer vermeyen zamandır. Görüntüler, her tür dramaturjiyi, koreografiyi ve sahnelenişi, her tür yorumbilgisel derinliği, hatta anlamı yitirerek pornografik hale geldiklerinde şeffaflaşırlar. Pornografi görüntü ile göz arasındaki dolayımsız 'temas'tır. Şeyler, tekilliklerini terk edip sadece fiyatlarıyla ifade edildiklerinde şeffaflaşır. Her şeyi her şeyle 'karşı'laştırabilir* (verg'leich'bar) kılan para, şeylerin birbiriyle eş bir ölçüye vurulamazlığının, tekilliğinin her türünü ortadan kaldırır. Şeffaflık toplumu 'aynının cehennemidir'.
Spes sibi quisque - herkes kendine umut, (versin) (Verg. Aen. 11, 309). #Ortaçağdafelsefe
Ya Xızır Ya Xızırê Thuzıke Tenga made bırese Ya Tija homete Ravê can u roy de Wa u bıray de Ded u derezay de Xal u werezay de Dar u kemeri de Vergê yavani de Dıma ki maê neçari de.. Çêverê şêrri cade Çêverê xêri rake Ma rastê qusıri meke Şêrri wertê mara tever ke!
Reklam