Vuslat Ekici

Vuslat Ekici
@vuslatoprak
10/10
·296 syf.··
Beğendi
·
2024 72. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 24 Temmuz 2024 14:32
Savaşın ortasındayız. Ve bunu bir an evvel fark etmemiz gerekiyor... Hekaton'la Son Tango bir meta analiz kitabı, Mustafa hoca adım adım şu an içerisinde bulunduğumuz toplum üzerinde iğrenç emelleri olan kimselerin oyununu aktarıyor bizlere. Elimden gelse tüm insanlığa okutacağım hatta kaytarmasınlar diye okuyuncaya dek başlarında nöbet tutacağım bir kitap kendisi. Kitapta yazılan her şey araştırmalara dayanıyor, dolayısıyla birilerinin çıkıp bunlar komplo teorisi inanmayın böyle şeylere demesi hiçbir şey ifade etmiyor... Samimi bir niyetle insanlığın, çocukların, gençlerin derdine düşmüş sancılı bir doktorun yazdıkları var karşımızda... tüm bunları yazarken 'imdat' diye bağırmak istediğini dile getiriyor kendisi, ve inanın okurken sizde ister istemez imdat diye bağırmak istiyorsunuz! İşin ne boyutta olduğunu, savaşın sahiden en orta yerinde olduğumuzu ve bu savaşı yenebilmenin tek yolunun şuur sahibi olmak olduğunu açıklıyor bizlere Mustafa Hoca. Kitabı okurken sahiden içinin yandığını hissedebiliyorsunuz. Ve bir an evvel neslimiz için içinizin yanması gerektiğini... Velhasıl bu kitabı mutlaka okuyup okutalım...
Psikoloji
Hekaton'la Son TangoMustafa Merter · Ketebe Yayınları · 20251,222 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Direniş ve Filistin
Puan vermedi·200 syf.··
2024 66. kitabı
Direniş... Her insanın, her kalbin, her vicdanın anlayamayacağı bir kavram. Dünyayı bir kenara itebilmek, eş çocuk anne baba düşünmeden tek bir dava için yaşamak, tek bir dava uğruna işkencelere ayrılıklara katlanmak. Ya şehadet ya zafer anlayışına sahip olabilmek... Her yiğidin harcı olmayan bir mesele. Bir dava... asırlardan beri süregelen bir dava. İçerisinde kan, gözyaşı, milyonlarca acı barındıran müslüman liderler tarafından yalnız bırakılan oradaki bir avuç mücahidin sahiplendiği bir dava; " Filistin davası". Yoldaki Mühendis kitabı bu davanın hissiyatında, bu davanın yaşantısında, bu davanın yalnızlığında gezdiriyor bizleri... Abdullah Galip Bergusi: bir yiğit! Bir komutan! Bir mühendis... Her ne kadar kendini "basitten de öte bir insan" olarak tanımlasa da vücudunun her bir zerresi davası için var olan bir mücahid! Varını yoğunu davası için feda etmiş, bu uğurda bizlerin tefekkür etmekte bile zorlanacağı işkencelere maruz kalmış, yine de pes etmemiş, teslimiyetinden bir şey kaybetmemiş bir yiğit... Dava adamı olabilmek, bu müthiş kavramın derinliğinde kayboldum kitabı okurken... Sonra bugüne geldim. Yozlaşmış kimliğimize, harekete geçirmeyen imanımıza, katılaşmış kalplerimize, fersah fersah uzak kaldığımız dinimize olan ilgisizliğimize... Kalbim acıdı, hem de çok acıdı. Çünkü kitap ülkemizden umutla bahsediyordu İslam oradan doğacak diye... Ama bilmiyordu ki Abdullah Galip Bergusi, bugünün Avrupa halkı kadar sahip çıkamadık biz Filistin'e. Yalnız bıraktık onları, kafası kopan bebekler varken bile bağıramadık özgür Filistin diye, cadde cadde sokak sokak meydan meydan... Affet bizi Filistin. Emanetimize sahip çıkamadık... 1.5 milyar müslümandık, ama yok edilmene, çocuklarının diri diri yanarak can verişine, namusunun kirletilmesine engel
Yoldaki MühendisAbdullah Galib Bergusi · Ekin Yayınları · 20246,3bin okunma
Duman İnsanlar Ve Biz
Puan vermedi·304 syf.··
2024 62. kitabı
·
22 saatte okudu
·
Okunma: 13 Nisan 2024 18:54
Kitabı buruk bir tebessümle okudum. Zaman dediğimiz mefhumun kıymetini bilememeyi bir kenara koyup "zaman kaybı" olarak gördüğümüz meselelerin aslında ne kadar ihtiyacımız olan, ruhumuzu besleyen, hayatımıza renk katan şeyler olduğunun yeniden farkına varabilmek hoş bir deneyimdi. Benim şu üç senelik psikoloji eğitimimde yeni yeni öğrenebildiğim ve sahiden dışarıdan göründüğü kadar basit olmayan "dinleyebilme" meselesine Kitabın ilk başlarında bu kadar güzel değinilmesi çok hoşuma gitti: "Momo'nun hiç kimsenin yapamayacağı şekilde başardığı şey dinlemekti. Belki şimdi pek çok kimse, bu da bir şey mi, herkes dinlemesini bilir, diyecektir. Oysa hiç de öyle değil. Çok az insan gerçekten iyi bir dinleyicidir." Duman adamlar... Sahiden varlar. Ve ne yazık ki bizim evrenimizde bir "momo" yok. Para kazanmak, daha çok para kazanmak, daha daha çok para kazanmak... Sevgi, merhamet, arkadaşlık, aile kavramları uğruna yok edebileceğimiz zamanımızı kolaylıkla tasarruf edebileceğimiz, oldukça "önemsiz" şeyler haline geldi. Kapitalist bir düzende her birimiz birer duman insana dönüşmek üzereyiz aslında... "Göz göre göre ve farkında olarak." Velhasıl Momo, birer duman insana dönüşmeden herkesin okuması gereken bir kitap...
MomoMichael Ende · Pegasus Yayınları · 201782,3bin okunma
Anne Baba Biz Suçluyuz!
9/10
·165 syf.··
2024 58. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 22 Mart 2024 21:07
Ali Şeriati bu kitapta geleneksel din anlayışına tokat gibi cümleleriyle karşı çıkıyor. Kitapta, yeni nesilin ailesiyle olan çatışmasının, dininden uzaklaşmasının tek suçlusunun dini basit ve saçma hurafelerle kirletmiş, İslam'ın o güzel ruhunu ve hayatın içinden bir din oluşunu, medeniliğini sosyal hayata uyumunu, bilime akla verdiği önemi bir kenara itip belli başlı kuralların belli başlı hurafelerin dini haline getiren eski neslin suçu olduğunu dile getiriyor... İnsanların zihinlerinde ve hayatlarında yozlaşan, insanların eliyle aslından uzaklaştırılan, insanları uyandıran bir dinden, insanları uyutan ve uyuşturan belli başlı kuralların ve yasakların olduğu bir dine dönüşü ve bu yanlıştan doğan sonuçlara değiniyor. Genç nesilin ağzından kaleme aldığı ilk bölümde geleneksel din anlayışının absürt taraflarını yazarken kitabın ikinci kısmında aydın kesimin İslam'a olan bakışını eleştirerek İslam'ın bir dünya görüşü olduğunu ve en çok da aydın kesimin bunu anlaması gerektiğini savunuyor. Kitabın sonunda ise o güzelim duasına yer veriliyor: "Ey Rabbim! Alimlerimize sorumluluk, müminlerimize aydınlık, aydınlarımıza iman, tutucularımıza anlayış, anlamışlarımıza tutuculuk, uyumuşlarımıza uyanıklık, uyanıklarımıza irade, dindarlarımıza din, şairlerimize şuur, araştırmacılarımıza hedef, umutsuzlarımıza umut, zayıflarımıza güç, oturmuşlarımıza kıyam, donup kalmışlarımıza hareket, ölülerimize hayat, körlerimize görüş, suskunlarımıza feryat, küfürbazlarımıza edep, halkımıza özbilinç ve izzet bağışla. Allahım! Bana yenilgide çabalama, umutsuzlukta sabretme, yoldaşsız yürüme, silahsız savaşma, ödülsüz çalışma, dünyasız din, isimsiz yücelik, ekmeksiz hizmet, riyasız İman, gösterişsiz iyilik, hevessiz aşk ve halkın kalabalığı arasında yalnızlık nasip et... "
Din
Anne Baba Biz SuçluyuzAli Şeriati · Fecr Yayınevi · 20131,507 okunma
"Seninle Başlamadı" kitabını kimler niçin okumalı?
10/10
·277 syf.··
Beğendi
·
2024 56. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 07 Mart 2024 23:37
Her birimizin yaraları vardır, üzerine haddinden fazla sorumluluk alanlarımız vardır, görülmeyenlerimiz, anlaşılmayanlarımız, birilerinin derdini çekip kendi içine bir türlü dönemeyenlerimiz vardır. Anlam veremediği sıkıntılarla boğuşup yaşamını açık hava hapishanesine çevirenlerimiz vardır. Sebepler arayanlarımız, neden bazı berbat hislerin içinde kaybolup gittiğine kafa yormaya çabalayıp gün sonunda eli bomboş kalanlarımız vardır. Sevilmeye delicesine muhtaç olanlarımız, affedemediği kişiler yüzünden hayatı kendisine zehir olanlarımız vardır. Çocuklukta kurulması gereken o aile bağını bir türlü kuramayanlarımız hayata daha küçücük yaşındayken tehlikeli bir yer olarak bakmak zorunda kalanlarımız vardır. En çok güvenmek istediği kişilere bir türlü güvenemeyenlerimiz, kendi içindeki fırtınanın sesinden dışardaki kasırgayı duyamayanlarımız vardır. Kendini durmadan suçlayanlarımız, şu koskoca dünyada yapayalnız hissedenlerimiz vardır. Öyle ya vardır işte, insanız sonuçta :) Bu kitap tüm bu saydığım kalbi güzel insanlar için adeta bir yoldaş niteliğinde, okurken çok zorlanabilirsiniz, gözleriniz yaşarabilir hatta bazen döküledebilir, kendinize dönüp ona sıkı sıkı sarılmak isteyebilirsiniz... Hayatta var olan şeyler, o zor hisler, aşılmaz sanılanlar, çaresiz ve berbat hissettiren durumlar var ya hah onlarla baş edebilmek için bu kitabı okumalısınız işte... Canınızın yanmasını göze alın ve bu kitabı mutlaka okuyun lütfen olur mu? Seninle Başlamadı
Psikoloji
Seninle BaşlamadıMark Wolynn · Sola Yayınları · 202218,1bin okunma