Bilmem size de hiç oldu mu?.. Bazen insan bir kitapda kendisinin de aklından geçmiş bir fikre, ta derinden gelen hatıra gelen silinmiş bir hayalete rast gelir ki bu, en ince hissinizi anlatıyor sanırsınız
Şah o gün "İşte," demişti,"bir devleti devlet yapan şeylerden birisi de bu yüksek bedii anlayışıdır ve maalesef bizim Türkmenler henüz bu zarif anlayıştan yoksundur! Onlar iki telli, üç telli bağlamayla oyalanırlar.Benden size vasiyettir; Safevi Devleti sanatın her çeşidi için bir sığınak olsun, ülkemde her sanat zirveye çıkartılsın!"
Oysa bütün zafiyetlerimiz ve dertlerimizle yolumuzdan sapmadan çalışmaya devam etsek, başkalarının yelkenleri ve kürekleri ile ilerlediği yolda biz dolaşıp zikzaklar çizdiğimiz halde öne geçtiğimizi sıklıkla göreceğiz-ve- elbette insan ancak bunu başkalarıyla aynı konuma gelince veya onların önüne geçince anlayabiliyor