Îro rojbûna min e,
û di vê rojê de, komkujiyek din li dijî Kurdan pêk hat. ❤️‍🩹 Helbesteke xemgîn ❤️‍🩹🥀 Êrîşa Tirka Li Bakurê Îraq Sala hezar û nehsed, heştê û sê bi hejmar Bîst û pêncê gulanê, tirk rabûn bi kar û bar Sîh û pênc hezar leşker, alayî û leq û hêz Li tuxûbê Hekarî, li ber xetê kirin rêz Bi fermana Evren, zor pê ma yê bay Kemal Êrîşek giran bidin,ser Kurdistana şemal Li meydanê bûne sef, kurên Teumûr û Cengîz Rêz bi rêz û lek bi lek, bi cebilxane û hoşkîz Onbaşî û bînbaşî, çi zabit û qumendar Tevd da bi yek dengî got:ey oxlim ateş war Lê pêşmergêd pehlewan, ji wa çiya hatin xwar Berê xwe dane cengê, wek piling û gurêd har Ji çar kenar û hawêr, bi seleh û rext û çek Weke şêrên dev bi xwîn, li dor wana bûn xelek Bû gurme gurme topan, xumîn kete reşaşa Gelî û kort û newal, mişt û dar bûn ji laşa
Katliam
Etme
Duydum ki, bizi bırakmaya azmediyorsun, Etme! Başka bir yår, başka bir dosta meylediyorsun, Etme! Sen yåd eller dünyasında ne arıyorsun ey yabancı? Hangi hasta gönüllüye kastediyorsun, Etme! Çalma bizi, bizden bizi, gitme o yâd ellere doğru. Çalınmış başkalarına nazar ediyorsun, Etme! Ey ay, felek haräb olmuş, ziyan olmuş senin için... Bizi öyle harâb, öyle ziyan ediyorsun, Etme! Ne diye sözler verirsin, ne diye yemin edersin, Sen yemini, işveleri siper ediyorsun, Etme! Hani o verdiğin sözler, hani o verdiğin vaatler? Sen sözleri, vaatleri ihmal ediyorsun, Etme!
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Yeni nesil ebeveynler arasında giderek artan bir rekabet var. Kendi ebeveynlik performanslarını sürekli olarak de ğerlendiriyorlar, bu da onları kendi kendilerini puanlayan bir sistem içinde bulmalarına neden oluyor. Ancak süreci takip ettiğimiz zaman puanlama sisteminin her geçen yd değişen kriterleri ile beraber, meselenin daha da karmaşık laştığını görüyoruz. Çünkü modern ebeveynlik artık sadece çocuk yetiş tirmek değil, ayı zamanda çevrimiçi paylaşılan başa rı hikâyeleriyle yarışmak anlamına da geliyor. Bu durum, ebeveynler arasında sürekli bir yetersizlik hissi uyandırı yor ve performanslarını objektif bir şekilde değerlendirme lerini zorlaştırıyor. Eskiden komşunun çocuğu ile yapılan kıyaslar daha sürdürülebilirken, bugün milyarlarca kiyas lama yüzünden bu süreç kontrol edilemez bir hale geldi. Ebeveynler, çocuklarını yetiştirirken kendilerini sürekli bir yarışın içinde buluyor, bu da aslında onların kendi iç dün yalarında derin bir tatminsızlık ve sürekli artan bir stres kaynağı oluşturuyor. Kafayı Yemeden Yaşama Sanatı
1000Kitap
'Göz Aydιпlιğι Göпül Huzuru'
Esκίlerίп duâsιyla; “Iydίпίz sa'îd, ömrūпūz mezîd, her rûzuпuz bίr ίyd olsuп..” (Bayramιпιz mutlu, ömrūпūz uzuп ve her gūпūпūz bayram olsuп.)✨
Ramazan Bayramı
Heqîqet û esaleta me çiya ye. Li çiya jî, kanî, gul, xezal, berf, seqem, gîha, darûbar, teyr û ajal û bilindahî hene. Berî sumerî nivîs nebû, sumerî nivîs îcatkirin û ji çiya re digotin: "kur" û ji gelên zagros û bilindahiyê re jî digotin: "hur-tî" anku "çiyatî, çiyayî" ku dû re di akedî de bû "kur-da" û di asurî de bû "qur-da yan qir-da" Navê Kurd berî ku navê netew be, navê erdnîgariyeke ji zagros ta toros û berjêra wê jî anku mezopotamyayê. Her xelk, netew, gel, irq, nejad yd.. di vê erdnîgariyê de hebin, di çarçoveya navê "Kurd"e tarîf û şêmber dibin. #Qendîl Şêxbizinî
Temmuz Ayı Okuduklarım
⚔️ Hainin Mührü-1 puanım:9 + Güzel bir kurgu ve çok acımasız bir dünyayala tanıştığım bir kitaptı. ⚔️Hainin Mührü-2 puanım:10 + 1.kitaptan kat be kat daha güzeldi. Olaylar çok sürükleyiciydi. 🩸Gallant puanım :10 + Ana karekter o kadar tatlı ve iştenki ve beğendim 🎼 Kız Kardeş Şarkısı puanım:10 +Bence HERKES okumalı kesinlikle ayın favorisi yd 🔪Nil'de Ölüm puanım:9 +Karakterlerin kişilikleri çok çarpıcıydı. 🚊 Doğu Ekspresinde Cinayet puanım:8 +Sonu çok saçmaydı ama olay çok güzel 🔪 Bayan McGınty'nin Ölümü puanım:6 + Anlatımda ya da çeviride sıkıntı var gibi çok anlayamadım