Allahin ve peygamberin onune gecmeyin ayeti kerimesi
Oncelikli olarak Rabbin emirlerini bilmek ve bir durumla karsılaştığı zaman " Rabbim nasıl yapmamı isterdi" sorusunun peşine düsmek demektir.
Annelik makaminin ögretmenlikten çok ögrencilik oldugunun farkina varmaktir.
Çocuğumuza anlatmak, öğretmek, kazandırmak istediğimiz her halin satıcısı değil, bilakis taliplisi ve talebesi olmaya razi olmaktir
Halk arasinda ergenlik sanv6ilari olarak yorumlanan gel gitli haller aslinda kucuk bir tirtilin kelebek olabilme mucadelesinden başka bir şey degildir.
İçinde "fatih" nüvesi olan çocuktan "yunus" olmasini bekleme hatasina dusersek
Onu yunus yapmaya zorlarken fıtratindaki fatih programini zedelemiş oluruz.
Anne babalığın ilk şiari "sahiplik" değil " şahitlik" makaminda bulunmak olmalıdır.
Bebeğinin beşiğini salllarken, ona emanet edilmiş fıtratı keşfedebilmek için duaya durmaktır.
Namaz ve cami merkezli bir hayat yasamamizi isteyen yazar kitabi 3 bolumde sunmus.
1. Bolum namaz ve ehemmiyeti
2. Bolum cami hakkinda
3. Bolum ise toplum ile ilgili
Toplum bolumune "cami ve toplum arasindaki engeller ve cozum yollari" adinda bir makalesini koymus
Aralara menkibei hikmetler serpistirmis
Namaz ilmihali ile de kitabi bitirmis.
Sahsi degerlendirmeme gelince:
Namazin sunnetleri kisminda ikindinin sunnetini kilamayan o alimin namazini ciplak insan suretinde ruyada gormesi sunnetlere daha dikkat etmemiz gerektigi konusunda etkileyici olmus.
Kitabi okurken cemaate devam etmeye calisan eşime bol bol tenkidde bulundum cemaate gidemedigin zamanlarda evde bizimle cemaat olmalisin diye.
Yok oyle! hem erkek olacaksin hem namaza dikkat edeeceksin hem de evde kildigin zaman yalniz kilacaksin.
Cemaat yaa Abdullah cemaat!!!
Namazım HuzurumSelim Uğur · Semerkand Yayınları · 201668 okunma
bekir develi hayati inanc la sohbet ederken ben de o mecliste yanibaslarinda onlari dinliyormusum gibi hissettim.
Ozellikle 12 ve 13. Bolum namaz ve tovbe istigfar kismi beni cok etkiledi.
Tekrar ic alemime donup kendimi sorguladim.
okumak demek, yazarla okuyucu arasında bir kanal kurulması demek. eskiler bunu ne güzel formüle etmişler. MUKATEBE NISFI MUKALEMEDIR. yani onunla konuşmanın yarısına tekabül eder.