Aslında kitapdan daha fazla bir orhan pamuk incelemesi olacak bu yazım özellilklede masumiyet müzesi adlı eser netfliks de dizi olarak karşımıza çıktıktan sonra yeniden alevlenen bir orhan pamuk antipatisini gündeme oturttu ve bir söyleşide biz orta doğulu erkekler olarak ...diye konuya girmesi linç edilmesine konu oldu..bbu konuda masumiyet müzesini okumuş ve yazarın bir kaç eserini okumuş biri olarak şunlar söylemek isterim... you tubede yayın yapan felsefe uzmanı
Pelin dilara çolak hanfendinin bu konuda öok güzel bir tespiti var ...
biz toplum olarak “içeriden ama yabancı gibi bakma halini sevmiyoruz.” bu konuyla ilgili bir kaç kelam etmek ihtiyacı hasıl olduğunu hissettim. ve şaşkınlık içinde orhan pamuk gibi bir yazarı bir değeri içinden çıktığımız kabuğa anlatmak(kestane kabuk meselesi) izah etmek ve savunmak zorunda kalmamı hayretle karşılıyorum , yani bu iş bana mı düştü...? evet nasıl onun hakkında hiç bir fikri olmadığı halde ,bir kitabını bile almamış okumamış güruh onu linç etme hakkını kendinde görüyorsa bende onu savunma hakkını kendimde gördüm haddimi aşarak.
orta doğulu bir erkek olarak başlayan ve feministler bu ülkelerde her zaman haklıdır, cümlesiyle biten anlatım ,aslında biz orta doğulu erkeklerin kaderini ve karakterini ne kadarda güzel anlatıyor...biz orta doğulu erkekler cennet anaların ayağının altındadır düsturuyla doğup büyürken, ergenlikle beraber toplum baskısını üzerimizde hissederiz, yine orta doğulu bakış ,kadının ulaşılamaz bir tabu haline gelmesine sebep olurken (kızlık hadisesi) belki de bu tabuya erişebilirliği acımasız ve amiyane bir şekilde konunun muhatabı olan biz orta doğulu erkeklere bırakması ,çözümü daha iğrenç bir şekle büründürüyor ,madem bu ulaşılmak istenen şey çok değerli o yüzden ulaşamıyoruz ,o zaman değersizleştirelim