Anıl Haznedar

Anıl Haznedar
@AHaznedar
İnstagram @haznedaranil

Anıl Haznedar

, bir kitap okudu
10/10
·80 syf.··
Beğendi
·
2019 15. kitabı
Stefan Zweig
7/10 · 82,1bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
10/10
·80 syf.··
Beğendi
·
2019 14. kitabı
Rahel Tanrı’yla Hesaplaşıyor! –Üç Menkıbeden Birincisi- Tanrım... Sana Tanrı demek suç mu? Yoksa ölümcül bir günah mı? Sana kendi dilimde seslenmek, beni günahkar mı yapıyor? Bunu kabul edemiyorum sevgili Tanrım! İşlediğim günahların ağırlığı, cücelerin omuzlarında duran devler gibi ağırlık yapıyor. Hangi insan vardır ki içerisine düştüğü günah anlarında, senin adını anmayan! Ben varım sevgili Tanrım! Uzun zaman oldu ve senden bahsetmiyorum. Senin adının kutsallığıyla yıkanmayalı, senin adınla adım atmayalı uzun zaman oldu. Ama bunun müsebbibi ben değilim. Senin adınla adım atarak bizi adaletsizliğe, eşitsizliğe, aşağılık kompleksine layık gören insanlarındır bunun sorumlusu. Ama anlamıyorum Tanrım, onlar böylelerken sen neden adının kirletilmesine, adına ihanet edilmesine ses çıkarmadın Tanrım? Sen ki her şeyi gören, yoktan var eden, ol deyine olduran ilahi varlıksın. Ben seni anmıyorum ama adına da ihanet etmiyorum. Ama sen yine de senin adını kirletenlerin tarafını tutuyor, her zaman onların kazanmasına izin veriyorsun. Senin takdirlerini kazanmanın yolu, senin adını kirletmek midir sevgili Tanrım. Yoksa bize adını anmadığımız için öfkeni mi layık görüyorsun! Pompei halkı, gazabının şiddetiyle tanışmış, göklerin yarıldığına ve yeryüzünün şiddetle sarsılmasına bizzat tanık olmuşlardı. Bugün Pompei halkının binlerce kat daha fazla ahlak yoksunluğunu yaşayan insanlık, senin cehennemi öfkenden uzakta, güvenli çatıları altında yaşamlarını sürdürmektedir. Yoksa bizi kitlesel bir kıyım yerine bireysel vicdan azabıyla mı cezalandırıyorsun Tanrım! Bizi senin yokluğunla mı cezalandırıyorsun? Senin adınla kutsallaştırdıkları günahları, daha rahat işleyenler ve bizi tüm bu olumsuzluklara mahkum edenler, senin bu
Edebiyat
Rahel Tanrı’yla HesaplaşıyorStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202124,8bin okunma
8/10
·56 syf.··
Beğendi
·
2019 13. kitabı
Daha önce hiç aşık oldunuz mu? Muhtemelen olmuşsunuzdur. Aşk bu sonuçta. Dünyanın en güzel duygusu. Kadının erkeğe, erkeğin kadına Tanrıymışçasına kapılmasına sebep olan karşı konulmaz ihtiras. Çok fazla kadınla ve çok fazla erkekle tanışmış olabilirsiniz. Bunların arasından çok azı size o ilahisel hissi yaşatır. Ve bu hissi ancak bir kere yaşayabilirsiniz. Kısacık ömrünüzde yalnızca bir kere. Bu duyguyu bir kere yaşadınız mı bir daha asla yaşayamazsınız. Aşk zannedersiniz ancak değildir. Yalnızca bir zandır. Bir kadın düşünün ki bu kadın, türünün en güzel evrimleşmişi en güzel yaratılmışı; ne fark eder! Kadın gören gözlerin en güzeli, en ateşlisi, en ulaşılmazı. Bu kadın seni almış başka diyarlara götürmüş, uğruna şiirler yazdırmış. Aşkı sana o kadın öğretmiş. Bu kadını hemcinsleriyle nasıl bir tutabilir bir erkek? Hayalini kurup da hayallerinde dahi soyamadığın, teninin sıcaklığını hissedemediğin, bedensel birleşmeyle ruhuna dokunamadığın bir kadın! Ama gülün adı vardır ya dikeni batar! Bu kadın evli bir kadın! Evli bir kadın! Nasıl öpüp koklarsın, nasıl avuçlarını sımsıkı sıkar da ateşimle yan dersin? Ama aşk budur işte, itiraf etmek ve dudaklarından çıkan kelimelerin onun kalbine gitmesini izlerken o daha ne olduğunu anlamadan beline sarılıp dudaklarını alev alev yakarken gözlerinden öpmek onu. Aşk budur! Kendinden başka kimseyi düşünmediğin bir zaman dahi onun için kendini feda edebilmektir. Onunla konuşabilmek en zorudur. Keşke dersin o benimle konuşsa, keşke... Ne derse desin, ne anlatırsa anlatsın istediği kadar dinlersin onu. Önemli olan ne anlattığı değildir, yanında olduğudur. En zoru nedir bilir misiniz? Ona seni seviyorum diyebilmektir. Gözler söyler, söyler de sen
Edebiyat
Geçmişe YolculukStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202533,6bin okunma
10/10
·504 syf.··
Beğendi
·
2019 12. kitabı
"Petrolü kontrol edersen ulusları, yiyeceği kontrol edersen insanları kontrol edersin!" - ABD Dışişleri Bakanı, Rockefeller'ın Adamı "İnsanların size güvenip dayanmalarının, size bağımlı olmalarının ve bu şekilde sizinle işbirliği yapmalarının yolunu arıyorsanız, onları gıdaya bağımlı hale getirmek mükemmel bir yöntemdir." - ABD Dışişleri Bakanı, Rockefeller'ın Adamı ABD'li kardiyolog William R.Davis,Buğday Göbeği kitabında buğdayın "mükemmel bir zehir" olduğunu yazdı:"Bugünkü buğday, 1950-1960 yıllarındaki, yani annelerimizin veya büyükannelerimizin sahip olduğu buğday değildir. Bu yeni ürün, insan sağlığı için hiç beklenmedik etkileri olan ve bu nedenle hiç kimseye uygun olmayan yiyecektir. Buğdayın beynimize yaptığı tam olarak şudur: Buğday sindirildiğinde açığa çıkan morfin benzeri bileşen olan beynin opioid reseptörlerine tutunur. Bu da vücutta keyif verici madde etkisi yaparak haz duygusu yaratır." ABD Başkanı Theodore Roosevelt, 27 Mart 1922 tarihinde New York Times gazetesine şöyle diyordu: "Bu uluslararası bankerler ve Rockefeller-Standard Oil, ülkedeki gazeteleri ve gazetecilerin çoğunu kontrol ediyor. Bir görünmez hükümet oluşturmuş. Yozlaşmış, güçlü hizip grubu, toplumu onlara itaate zorluyor ya da kendilerine itaat etmeyen devlet görevlilerini işinden ediyorlar." Haklıydı... Rockefeller diyordu ki, "Sahip olmak hiçbir şeydir; kontrol her şeydir." Bilgisizlik ne yazık ki bir bilim dalı haline geldi. Art niyetli birileri, herhangi bir konu hakkında bilgi sahibi olmamızı istemiyorlarsa o konuya dair yalan bilgi yayarak bizi farklı bir yöne kanalize ediyorlar. Böylece kendi yaptıkları kötülükler gün yüzüne çıkmadığı gibi kurmuş oldukları düzenleri de en az zararla devam
Sağlık
Saklı SeçilmişlerSoner Yalçın · Kırmızı Kedi · 20183,382 okunma