DR.BARAN

DR.BARAN
@Barandr
Öyleyse susmak niye, çocuklar uyumuyor ki; ölüyor, ölüyor!
Puan vermedi·434 syf.··
2024 75. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 09 Ağustos 2024 17:50
"Ne çocuk işçiler, ne çocuk gelinler, ne çocuk mülteciler, ne çocuk ölümler olsun." Şair kimdir? "Hayal gücü geniş olan, duyarlı, duygulu kimse," diyor güncel sözlük. "Duyarlı"... Anahtar kelime bu olsa gerek! Bana kalsa dünya duyarlılığını dizelere aktaran kimse derdim. Dünyada akan kana, çocukların gözyaşlarına divitini batırıp yazan kimse... Dünyanın sessiz kaldıklarını yüzlerine çarpan, duymak istemediklerini duyuran, görmek istemediklerini gösteren. Üç maymunu ve geri kalan tüm maymunları "dize" getiren... Bir dostun teklifiyle karşılaştım eserle. Yazarı kimdir, necidir bilmem. Ama okudukça tanış oldum kendisiyle. Dokunduğu konular tam da temas etmek istediklerimdi. Durup dinlenip okudum, dönüp dolaşıp okudum, düşünüp kalıp okudum: "Yaşamla tanışmadan kefenle tanışıyor kundaktaki bebekler." Savaş dünyası, savaşı batası dünya. Büyükler savaşırken küçüklerin ezildiği dünya... Ne diyordu Yaşar Kemal, "Savaş icat eden görmesin cennet." Görmesin, iki dünyada da. "Romanından kovulmuş kahraman gibiyim." Öyle değil miyiz sahiden? Hepimizde biraz yabancılık içinde var olduğumuz dünyaya. Hepimiz başka yerinden yaralı. "Söyle nasıl kapanır bu yaralar?" Var mı dünya yarısının ilacı? O kadar çok yara var ki üstelik, ölen çocuklar, çocuk işçiler, çocuk gelinler, açlıktan ölenler... Tuhaf bir dünya değil mi? Bir tarafı açlıkla mücadele ederken dünyanın diğer tarafı obezite ile mücadele ediyor. Bir tarafta oyuncak beğenmezken çocuklar diğerleri "ölüp dinlenmek istiyorum," diyor. Ve tüm dünya, ödüllü bir filmi izlercesine olan biteni izliyor. Ne diyordu Che Guevara: "Aynı evrende yaşamamalı cellatlar ve çocuklar. Ya ölmeli cellatlar ya da hiç doğmamalı çocuklar." Ve Nazım Hikmet Ran, "Çocuklar öldürülmesin, şeker de yiyebilsinler." Ve yalnızca kendisi mücadele etmiyor şairin, tüm şairleri
Şiir
Düşünmek Yaşamın Pasını SilmektirTahsin Özmen · Karina Yayınevi · 2018552 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
9/10
·120 syf.··
2018 26. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 16 Temmuz 2018 20:17
Herkese merhaba, böyle güzel bir şiir kitabına şiir gibi bir giriş yapmalı aslında. Özdemir Asaf'cım adın bile kafiyeli bir şiirin mısralarına ait gibi sanki inan. Belki de seni en güzel şiirlerle özdeşleştirdiğim için şiirden farkın kalmamış gibi geliyor bana. Hepiniz tanıyorsunuzdur onu muhakkak. Şiirle pek ilgisi bulunmayan biri bile hiç sanmıyorum ki onun Lavinia'sını bilmesin. Hâlâ anımsayamadın mı yoksa? Benimse sayısını bilmediğim kadar defalarca okuduğumdan ezberimde oysa. Dur hatırlatayım bir kez daha sana. "Üşüyorsan ceketimi al Günün en güzel saatleri bunlar Yanımda kal" Eminim çoğunuz biliyorsunuz ve anımsamışsınızdır yine de şu dizelerini de söylemeden edemeyeceğim. "Sana gitme demeyeceğim Ama gitme Lavinia Adını gizleyeceğim Sen de bilme Lavinia" Yahu ne güzel bir şiir, bu mısraların aktığı kalp eminim ne sevgi dolu bir kalp... İşte bu yüzden Özdemir Asaf'la aşk başkadır. Onun şiirlerinde aşk daha bir başkadır. Aslında bu kitapta bu şiiri yok ama bunun dışında da bilinmeyi hak eden o kadar çok şiiri var ki. Kitabı okurken kimi şiirlerini daha önce çoğu kez okumama rağmen aynı heyecanla okudum. Daha önce okumadıklarımı okuyunca da ona bir kez daha hayran kaldım, sonra da niye bu kadar geç kaldım bu şiirleri okumak için diye düşündüm, gözlerimi ve yüreğimi sizden niye bu kadar uzun süre mahrum bıraktım sevgili mısralar deyip kendime de kızsam yeriydi. Bir kez daha anladım onun sayesinde sadece "sen" ve "ben" kelimeleri kullanılarak bile mısraların gülücük ve hüznü bir arada saçabileceğini. Bu iki kelimenin tekrar ve yinelemeleriyle muhteşem şiirler yazılabileceğini... "İnanırsam ben senden başkasına inanmam" derken mesela başkalarına inanmayacak olmasının verdiği hüznü de, sevdiği insana güvenme konusunda verdiği o tatlı değeri de hissettim
Şiir
Yalnızlık PaylaşılmazÖzdemir Asaf · Yapı Kredi Yayınları · 202117,4bin okunma
Puan vermedi·80 syf.·
2017 28. kitabı
'' Şiir gibi bir kadına ancak şiir gibi bir hayat yakışır, dilerim hayatının bundan sonraki bölümü şiir gibi geçer sultanım ve bu kitaptaki şiirler sana ilham olur '' yazarak size kitap hediye eden bir arkadaşınız olsa hakkında ne düşünürdünüz bilmiyorum. 2014 yılını sonlarına doğru görevli olduğum doğu ilinde kitap alacak bir tane bile kitapevi yok. İmkanlar kısıtlı, sadece internet üzerinden tercih hakkı var, kargo teslimi ise en az on gün. Mecburen mecburiyetten internet kitap satış sitelerinde gezinti yaparken tanıştım 1000kitap ile. İlk baktığımda buradan kitap alabileceğimi sanarak üye oldum. Zamanla amacı içeriği hakkında beğenim artınca da ayrılmadım. (Zaman zaman kırgınlıklarım olsa da )vazgeçemedim. Neden mi? Kitap sevgisi paylaşımlar, incelemeler öğretiler yerli yersiz tartışmalar var olsa da ayrılamamamın ya da iki sene kadar ara verip geri dönüşümüm tek sebebi Nur-AL dır. Bazı dönemlerim olur benim; zaman zaman kendimle yaşarım da hiç kendimle karşılaştığım olmaz. Tenhadayımdır o vakitler işte; İlk üyelik dönemimde birden bire tanıştık. Nasıl oldu, nasıl böyle içten içe anlaştık ikimiz de anlamadık. Aynam oldu yansıdım kendisinde, sesim oldu konuştu yerime yeri geldi kalbim oldu attı içimdeki yüklerimi azad ettirdi tüm köleliklerimi. Günün hangi saatinde aradıysam ertelemedi, sessizliğimde tüm söylemek istediklerimi hissetti. Bağırıp çağırmadan, yargılamadan dinledi tüm hatalarımı ya ben ya da yanlışlarının devamı diyecek kadar da sevdirdi kendini...Ümidimi kestiğim anda bilirim ki Nur'um dua etmiştir tam da o anki sıkıntımın def'i için... Yolcusunu beklerken gözü kalır ya bir patikanın, ya da yarım bırakılmış bir kitap nasıl arzu eder ya okunmayı istemeyi işte öyle Nur-AL seni özlediğim
1000Kitap
LaviniaÖzdemir Asaf · Yapı Kredi Yayınları · 202229,6bin okunma
Bazı Insanlar Kendinizi Yalnız Hissetmenizden Başka Bir Işe Yaramazlar.
Puan vermedi·112 syf.·
2018 41. kitabı
''Yaşamak değil, Beni bu telaş öldürecek.'' Bugün bir dilek tuttum senden yana; kalktım son nefesimi dizlerinde uyuttum. Yokluğunda iki umut arasında elini tuttum son soluğumda. Kaç gündür tek bir kelimene hasret bekliyor olmak ne acı ... Kaç sene zamanı gelsin diye bekledim. Anlatabilmek için bekledim, anlaşılabilmek için bekledim. Başlasın diye bekledim. Sabahı bekledim geceyi bekledim. Buluşabilmek için bekledim, sabırdan bekledim, çaresizlikten bekledim. Plan yaparken bekledim, hayal kurarken bekledim. İnan diye bekledim.. Vazgeçiyorum ya senden panikle yine bekledim. Biliyorum uzun sürer kimi zaman toparlanmak. Anıların, hayallerin, ümitlerin ve cesaretin çaresiz. Yazıyorsun, nasıl bir sensizlikse bu, çıt çıkmıyor içimden cümlesindeki ''sızıyı '' anlar sanıyorsun. Oysa yazdıklarını yollayacağın adreste hala bekleyen var mı bilmiyorsun.. Sonra; sebepsiz geliyor aklına bir şarkı ,bir sürü sebebi ile... Hayat geçip gidiyor ömrümden, ben yine bekliyorum.. ''Ne kadar hatırlatsan kendini boş. Sensiz de seni sevebiliyorum.'' youtube.com/watch?v=3vNtVJ7... Keyifli okumalar.
Dokuza Kadar OnÖzdemir Asaf · Yapı Kredi Yayınları · 202326,1bin okunma
Biliyorsun
Puan vermedi·120 syf.·
2018 46. kitabı
''Binlerce "belki" geçiyordu geceden'' Kaç gecedir uyuyamadım, kelimeyi nereden tutup sana uzatsam bilemedim. Şair ya da yazar değilim ki tam ifade edebileyim. Birer cümle kuruyorum yüklemi omuzlarımda ya yük olursa n’olacak onu da bilemiyorum. Ben seni beni sev diye sevmedim; Çocukluğum saklansın diye içinde, elim yüreğimde, sessiz dua dilimde mesafeler ise önemsiz taa uzaklarda olsan da içimdeki duruşunu sevdim. Ben seni beni sev diye sevmedim ; Suskun sessiz bekledim.Umurumda olmadı hiç prensiplerin frenlemelerin, üşüyorken sırılsıklam, ıskalanmışken duygularım, kaç zamandır seni beklemişim, İliklerim ısınır soğuklarda diye sevdim. Ben seni beni sev diye sevmedim; Ne kurgusu ne kağıdı ne platonikliği hazırlamamıştım bile kendimi, kabuğu gurbet bağlamış yarı aç yarı tok beklediğim gecelerde, beynimin açlığını doyururum seninle diye sevdim. Ben seni beni sev diye sevmedim; Yazılmamış bir hikayede özne olmak daha da kötü değildir ya yalnız kalmaktan. Dilim lal’di kalbimse dua fısıltılarında; bir rahmet esintisi gürler de ‘’ey kutsalım sensin ‘’dersin diye içime sinişini sevdim … ''Sana gitme demeyeceğim Üşüyorsun ceketimi al Günün en güzel saatleri bunlar Yanımda kal'' dizelerini fısıldardın ya gizlice işte ; Sevdim, Sevilmedim ama Sen’lendim. . youtube.com/watch?v=jRIJpC9... ''Sana gitme demeyeceğim. Gene de sen bilirsin. Yalanlar istiyorsan yalanlar söyleyeyim, İncinirsin.'' İncinmeyen sevdalara, keyifli okumalar.
Sen Bana Bakma, Ben Senin Baktığın Yönde OlurumÖzdemir Asaf · Yapı Kredi Yayınları · 20192,406 okunma