Şəhriyarın həyatının son günlərində xəstəxanada ikən yaxın dostu onun görüşünə gəlir.
Dostu: "Bir ömür eşqdən yazdın, eşq nədir?, - deyir.
Şəhriyarın cavabı belə olur:
- İnsan müxtəlif yaşlarda müxtəlif cür aşiq olur. Ömrünün sonlarında başa düşür ki, bir ömür ilahi eşqi, yəni Allahı axtarıbmış...
İnsan tekrar tekrar bekliyordu.
Hiçbir şey olmuyordu!
İnsan bekliyor, bekliyor,
bekliyordu..
düşünüyor, düşünüyordu..
Hiçbir şey olmuyordu!
İnsan yalnız kalıyordu.
Yalnız...Yalnız...
Yapacak hiçbir şey yoktu, duyacak hiçbir şey yoktu, görecek hiçbir şey yoktu, her yerde ve sürekli olarak insanın çevresinde hiçlik, zamandan ve mekândan mutlak anlamda yoksun bir boşluk vardı.