Hiçbir insan kendi başına hata yapmaz, her insan aynı zamanda başkasının hatasının ne- deni ve kaynağı olur. Zira sadece örneklere ayak uydurmak zarar verir, içimizden biri düşünmekten ziyade inanmayı tercih ettiğinde artık yaşamla ilgili düşünemez hale gelir; her daim bir hataya inanılır, o hata dönüp durur ve elden ele geçerek yıkımımıza neden olur. Başkalarının örnekleri yüzünden ölürüz; sağlıklı olacağız, yeter ki kendimizi kalabalıktan kurtaralım,
Sayfa 4 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu
Sevginin, merhametin eşiğini atlayanlar, ıstırabın gömleğini de kendiliğinden giyinirler. Acımak, söylendiği kadar kolay bir şey değildi. İnsanın her tattığı şey, içinde bir bıçak gibi çalışıyordu.
OKUMAK HAKKINDA
İnsanlar tanırım:
Hem gündüz, hem gecede
Rahat yüzüne hasret,
Böylesi benden öte.
İnsanlar tanırım:
Ne defter, ne kitap
Yaşar öylesine,
Bizimkisi bu hesap.