Sefa Ayıcı

Sefa Ayıcı
- Adana/ ÇÜ - Kitapilizm temsilcisi
Öğrenci
Adana
20 Temmuz
155 okur puanı
Şubat 2018 tarihinde katıldı
4.ADANA OKUR BULUŞMASI ETKİNLİK DUYURUSU
Merhaba sevgili 1K sakinleri. Bilindiği üzere yakın zamanda üçüncü buluşmamızı da gerçekleştirmiştik. #36646025 Adana okuma grubu olarak birbirini tekrar eden tekdüze okumalar yapmaktan ziyade farklı konular üzerine de konuşacağımız önemli noktalar olduğundan dolayı her okur buluşmasının ayrı ayrı temaları olması hususunda kendimize bir misyon edindik. 4. Okur Buluşmamızın ana ekseninde ise konuşacağımız konu "Büyülü Gerçekçilik," olacak. Bu vesileyle okuma grubu olarak fikir birliğine vararak, "Latife Tekin"in "Sevgili Arsız Ölümü"nü seçtik. Verimli bir okuma gününde gelenlerin yine mutlu ayrılacağı gelmeyenlerin ise üzüleceği bir günde tekrardan görüşmek üzere... Oğuzcum Atay'ın da dile getirdiği gibi: "Biz buradayız sevgili okur, ya siz neredesiniz?" Tarih: 16.12.2018 Sevgili Arsız Ölüm Saat : 13.00 Mekan : Taş Mekan Reşatbey Mahallesi, Merkez, 62003. Sk. No:3, 01120 Seyhan/Adana goo.gl/maps/CErrsZ2heQo Katılımcı Listesi: Semra Aydın Kayhan K https://1000kitap.com/futca https://1000kitap.com/meinhof Dilan Sefa Ayıcı Post Mortem Rümeysa Öcal Que Sais Je
Etkinlik
Sefa Ayıcı
Gidek gidek gel gidek Kitap etkinligine gel gidek Etkinlik Adanada güzel derler Heye okurlar gelin görek 😄😂
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Adana 2. Buluşmasını Gerçekleştirdi :)
Merhaba sevgili 1K sakinleri. Adana Okuma Grubu olarak 20 Ekim cumartesi günü güzel bir buluşma gerçekleştirdik. Etkinlik kitabımız ve çayın eşlik ettiği samimi sohbetlerle dolu masamızdan sizlere selam olsun. i.hizliresim.com/g67r2O.jpg Öyle bir kitap seçmişiz ki Çukurova'nın Bereketli Topraklarından başladık taa gavur illerine kadar vardırdık sohbeti. Sanattan , siyasete, işçilerden , devlet adamlarına gittik. Taşladık onları bir güzel sonra kitabımıza geri döndük. Kitapta anlatılan patoz işini bizzat yaşamış olan Que Sais Je hocam bize o illet kaşıntının ne demek olduğunu anlattı. Çırçır da çalışmanın zorluklarını anlattı. Kitabı okurken yaşayan bir isim de Semra Aydın 'dı . Bir yakını bu makinelerden kolunu kaybetmiş hatta o derece bizdendi kitap. "Çukurovanın Bereketli Toprakları bu kadar kanı bu kadar günahı kabul etmedi , ondandır şu zamanki durumumuz." diyip kendi adaletimizi kendimiz sağladık. Aramıza yeni katılanlar da oldu , gelemeyenler kalbimizde yara, gelenler yanımıza yoldaş , bilerek gelmeyenler kaybedenler olarak tarihe yazıldı . i.hizliresim.com/4zEj17.jpg Sadece sohbet mi ettik? Hayırr! Kitapla ilgili bazı yargıları değiştiren , önceden hazırlanmış kağıtlar gruba sunuldu ve kağıtlarda yazan ibarelere göre yeni bir son yazılması istendi. Kağıtlarda yazan notlar şu şekilde: i.hizliresim.com/moQM34.jpg Çok değişik sonlar çıkarıldı , kimileri de kitaptan bağımsız düşünemediği için aynı sonuca vardı. Kitapta kadın üzerine kurulan baskı hiçbirimizin gözünden kaçmadı. Kendi hayatımızdaki cinsiyetçiliğe kitap üzerinden göz gezdirdik ve bir sonraki okuma kitabımızın Feminizm Herkes İçindir olmasına karar verdik. 17 Kasım Cumartesi günü gelmeyen şimdiden
Etkinlik
Sefa Ayıcı
Adanam havasiyla toplantisiyla kitabiyla okurlariyla cok guzel bir etkinlik daha gerceklstirdik hepinize bereketli sevgilerimi gonderiyorumm. Katilmayi icinden geciren arkadaslar hic gecmeden ve düşünmeden bir şekilde atin kendinizi aramiza katilmayanlar kaçırmaya devam edeceksiniz ne yazik ki bu sicak topraklarin sıcak ve tatli anlarini harbi diyorum benden demesi :)
9/10
·104 syf.··
Beğendi
·
2018 75. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 17 Ekim 2018 22:33
KNULP : GARİPLERDEN BİR GARİPSİN İŞTE, KAİNATA KARIŞMA ARZUSU VARDIR İÇİNDE Bu kitabı bana hediye eden Sefa Ayıcı arkadaşıma teşekkürlerimle.. Hiç düşündünüz mü, insan neden güzel bakmaya ihtiyaç duyar? Ben biraz düşündüm ve şu sonuca vardım : “Güzel bakmak -bir tür- dertten kaçma şeklidir, derdi olmayan güzel bakamaz” Knulp kardeşimiz bizden biri, hayatın avucuna düşmüş bir garip serseri. Her şey nerede başladı diye soracak olursak, en evvel “kader” ile başladı, sonra bu yara nasıl büyüdü diye soracak olursak, “İlk aşkla tanışıp o görünmeyen saydam duvara toslamakla elbette.” “İstediğim hayat neydi, bir hayat mı istedim ki?” sorusunu hiç sordunuz mu kendinize. Bütün cevapsız sorulardan sonra çocukluğunuza döndünüz mü? Öteleyip durdunuz mu kendinizi, olanı olduğu gibi kabul ettiniz mi ? Film nerede koptu diye düşündüğünüz oldu mu? Enerjisizlikten bir enerji doğurmaya çalıştınız mı? Gülümseyebildiniz mi acınıza ? Ağlayabildiniz mi insanlığınıza? Knulp diye bir gezgin, bir serseri, bir garip, bir hasta, bir yaralı,bir deli, bir yoksul, bir delikanlı,bir aşık,bir ne ? İplerin bütün uçları ellerinde kaldı da bağlayamadı hiçbirini birbirine. Kimse Knulp olmak istemez.. Kimse Knulp gibi biriyle olmak istemez.. Kimse Knulp gibi sürünmek istemez-di. Köklerindeki köksüzlük, gidişlerindeki bilinmezlik, yersiz yurtsuz aitsizlik. Bu bir tercih mi, değil.. Meczuplarda inanç aranmaz değil mi? Evet çünkü onlar inanmanın ta kendisi olmuşlardır ! Onlar hisleriyle inanırlar.. Knulp’ların halinden Knulp’lar anlar. Anlatamıyorum..
KnulpHermann Hesse · Yapı Kredi Yayınları · 20222,607 okunma
Sefa Ayıcı
Ricalarimla.. Knulp gibiler dunyayi gezerken aslinda maddiyattan cok maneviyat yolculuğunda sokaklar ve yollar ararlar bu arayislar her zaman bizi istedigimiz yerlere götürmeyebilir ama yolculuk bizi biz yapan bizi degistirendir, Knulpu anlamak demek cok uzun bir süreçde hissederek sorarak ve dusunerek yasayarak olabilecek birsey bunun icin kal saglicakla ve iyilikle yarinlara.. Osman Y.
2.ADANA OKUR BULUŞMASI ETKİNLİK DUYURUSU
Merhaba sevgili 1K sakinleri. Siteyi sallayan ilk buluşmamızı gerçekleştirmiştik. https://1000kitap.com/1-adana-okur-bulusmasi-gerceklesti--444070 Ekim ayında ikinci okur buluşmamızı da gerçekleştiriyoruz. Tarih: 20.10.2018 Etkinlik Kitabı : Bereketli Topraklar Üzerinde Saat : 13.00 Mekan : Taş Mekan Reşatbey Mahallesi, Merkez, 62003. Sk. No:3, 01120 Seyhan/Adana goo.gl/maps/CErrsZ2heQo Katılımcı Listesi: Semra Aydın Kayhan K Que Sais Je https://1000kitap.com/futca Post Mortem Sefa Ayıcı Dilan Rümeysa Öcal
Etkinlik
1K Adana Okuma Grubu isimli okura yanıt verildi
Sefa Ayıcı
Gayet iyiyim, tempo arttirarak bitirmeye calisiyorum kitabi vakte kadar :) bu arada okumayanlarida bekleriz Adanali okurlarimiz arasindan maksat katilim saglayip dahil olun...
"SABAHATTİN ALİ'NİN KAYIP KİTAPLARININ İZİNDE" OKUMA ETKİNLİĞİ
Sabahattin Ali'nin Kayıp Kitaplarının izinde... See aaa, see aaa merhaba sevgili okurlar:) Ben ilk kez ulusa yani siteye sesleniş yapıyorum biliyor musunuz hem de bir etkinlik vesilesiyle. Çok heyecanlı hele bir toplaşın:) Belki takip edenleriniz vardır yakın zamanda bir 'Sabahattin Ali Kampı' yaptık. Bizim için büyük, sizin için eemann bize ne, Sabahattin Ali için de yok hükmünde bir adımdı belki ama yalnız yaşanıldığı yerde ve zamanda hissedilebilecek güzellikte bir kamptı, biz çok mutlu olduk, çok da şey paylaştık. Öhhhm öhhmm kamp övgüm bitince esas konuya geleceğim:) Biliyorsunuz canımız Sabahattinciğimizin kafasını taşla ezerek Bulgaristan sınırında öldürdüklerinde, elinde yalnızca küçücük bir çantası vardı. Yine bilenleriniz vardır bu çantasındaki eşyalar o kadar az ve öz ki ülkesinden bunlarla mı ayrılıyor bu adam diye bir hüzne gark oluyor, uzun bir süre etkisinden çıkamıyorsunuz. Belki de hiç geri dönemeyeceği ülkesinden ayrılıyor ama kitaplarını ve karısının fotoğrafını yanından hiç ayırmıyor. Ne kadar muhteşem bir adam değil mi be. (Nalet gelsin yine moralim bozuldu.) Peki çantasında hangi kitaplar vardı biliyor musunuz? Söyleyeyim. Puşkin 'in "Yevgeni Onegin"i Yevgeni Onegin ve Balzac 'ın "Modeste Mignon"u Modeste Mignon Çantasını merak edenler için şuraya bir fotoğrafını bırakayım. i.hizliresim.com/g6EOXR.jpg Peki bizim görevimiz ne diye soracak olursanız biz Sabahattin Ali'nin tamamlayamadığı kitapları tamamlayıp ona anlatalım istiyoruz. Meşhur Balzac'ı okuyoruz ama Modeste Mignon ile ilgili o kadar az bilgi var ki... Ya da Puşkin'i belki çok çok iyi biliyoruz ama Yevgeni Onegin de o kadar az duyulmuş ki... O zaman hep beraber Sabahattin Ali mirasıymışçasına okumaya var
Etkinlik
Sefa Ayıcı
Sabahattin alinin mirasi gibi dogrusu ee birde Elifin öncülüğünde Sabahattin alinin izinde bi etkinlik hiç pas gecilir mi , Puskinle bende varim ;))