Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Hasan Gök

Evet daire-i esbabda iken tevekkül etmek, bir nevi tenbellik ve atalettir.
Reklam
Konu sayı olunca dış dünyaya bağımlı kaldık. Sayılar zihnimizdeki herhangi bir nesnenin özelliği değildirler aksine o nesneleri altına koyduğumuz kavramların özelliğidirler. Böylece biz zihnimizdeki kavramları sayı itibariyle düşünmeyi öğreniyoruz. Frege'nin Kant'a eleştirisi bu noktadadır. Mesela su bardağı diyelim, su bardağı kavramı varsa burada bir, iki, üç diye sayabiliyorum. Frege, sayılar nesnenin değil kavramın özelliğidir, diyor. Analitik felsefenin doğmasının en başat sebebi Frege'nin bu yaklaşımıdır. Frege, bir şeyin saydığımız özellikleri algının değil kavramın özellikleridir, diyor. Yani biz her şeyi kavram olarak algılıyoruz ona göre. Frege'ye göre aritmetiğin temeli mantıktır ve mantık bütün algılarımızdan önce gelir. Zihnimizin yapısı mantıktır. Frege'ye göre, önce algının ne olduğuyla ilgili yargı gelir.
Wittgenstein, Birinci Dünya Savaşı sırasında cephede yazdığı ve 1921'de yayınladığı Tractatus Logico-Philosophicus eserinde felsefenin öncelikli olarak dilin yapısını anlama ve açıklama faaliyeti olduğunu savundu.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Analitik felsefe dünyayı, Tanrı’yı, insan ilişkilerini, toplumu ve gerçekliği anlamanın yolunun dilsel analizden geçtiğini savunur.
İkinci özellik, analitik felsefenin epistemolojinin önüne mantığı koymasıdır. Yani mantığın bir tür yöntem olarak kabulü, kavramlardan önce bir yapının olduğuna dair inanç demektir.
Reklam
analitik felsefe adından da anlaşılacağı üzere felsefi sorunların analiz edilmesini bir yöntem olarak belirler. Gerçekliği veya olguları, olduğu gibi düşünmek ve onlar üzerinden çıkarım yapmaktan uzak durur. Bunun yerine, kavramların ve olguların anlamlı parçalara ayrılarak incelenmesi yöntemini, felsefi incelemenin en başına koyar.
Hamd, akıl sahipleri için fikir neticelerini ortaya çıkaran ve insanların akıl semasındaki cehalet bulutlarından oluşan bütün perdeleri indiren Allah’a mahsustur.
Hususi konuşmak gerekirken tamim ile konuşmak ve kayıt koymak icabederken mutlak konuşmanın zararı ne kadar büyüktür; bu yüzde birbirine kardeş olan fikirler birbirine düşman haline gelir.
Meşrebi Üveysiler
Velayet-i Kübra'nın şemsiye- si içinde ehass-ı havassa mahsus, sırr-ı vahyin feyzinden telemmu' eden pek çok esrar ve hakikatler, makam ve mertebeler, meslek ve meşrebler vardır. Onlardan birisi de Meşreb-i Üveysî'dir. Bu mazhariyet, bir lütf-u İlâhî ve Rabbanidir. Meşreb-i üveysîler, müphem, muhtasar, anlaşılması müşkül meseleleri
Reklam
"Ne kadar güzel yapılmış" de. "Ne kadar güzeldir" deme.
Bütün ahkâm-ı şer’iye ve hakaik-i imaniye aklîdir.
Fâsık adam, aklın iz'ac ve tacizinden kurtulmak için, galiben ya sarhoşluğa veya eğlenceye kaçar. Eğer Mâlik-i Hakikî'sine satılsa ve onun hesabına çalıştırsan; akıl, öyle tılsımlı bir anahtar olur ki: Şu kâinatta olan nihayetsiz rahmet hazinelerini ve hikmet definelerini açar. Ve bununla sahibini, saadet-i ebediyeye müheyya eden bir mürşid-i Rabbanî derecesine çıkar.
Bu zamanda israfata medar olacak para, çok pahalıdır. Mukabilinde bazen haysiyet, namus rüşvet alınıyor.
Kendi evimde İngilizlerin olmasını istemiyorum, çünkü ben İngilizlere fazla benziyorum.
Gandi'yi ziyaret
1.653 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.