Kimse kimseyi tanımaz. Tanıdığımızı sanırız. Tanıdığımız kadarına inanırız. Eğer gerçekten tanısak bırakın aşkı filan, kimse kimseyle arkadaş bile olamaz.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
İnsan karmaşık bir mahluktur. İyinin içinde kötü,kötünün içinde iyi... Ne ruhumuz var ama... Mübarek,muharabe alanı gibi... Her an,her dakika iyiyle kötü, doğruyla yanlış, şefkatle nefret cenk etmekte...
Çok sevdim, su gibi aktı benim için. Etkileyici kılan yanı ise yaşama fazlasıyla yakın olması. İlişkiler,aile hayatı, kardeşler,ana-babalar, ölümler... Aklınıza ne gelirse her şeyi buluyorsunuz. Herkes okudukça ; kitaptaki birini hayatındaki karaktere günümüze uyarlayarak benzetebilir. Aileici ilişkiler, yaşanan duygular... Bir ailenin çöküşünü izlerken yorum yapmadan duramiyor, "al işte bak gördün mü?" Diyorsunuz. Bazi şeylere "neden insan istediğini yaşayamıyor,neden o alanda başarılı olmak zorunda? Bu mecburiyet neden?" Deyip üzülüyorsunuz bazı karakterler için. Bence anlatması zor,çok fazla şey var. Toplumsaldan bireysele kadar her şey... Okumanin zor olduğu bir kitap değil bence, sadece doğru zamana denk getirmelisiniz,en azından benim için doğru zaman şimdi idi.
İsmi "az" ancak anlattıkları "çok." Öyle çok ki insana ağır gelecek kadar -çok-
O ağırlığın altında ezilecek,kalbin sıkışacak kadar -çok- Derdâ ile Derda'nin hikayesi. İki farklı çocuk,iki farklı hikaye. Sadece iki çocuğun değil,onların hayatlarına giren insanların , çocuklarında hikayelerine tanık oluyorsunuz. Düşünüyor, üzülüyor,en önemlisi hissediyorsunuz. (Bir kitabın verebileceği en güzel şeylerden biri hissedebilmek sanırım)
Ben en çok Derdâ'nin hikayesinden etkilendim ve sanırım bunda "kadın" olmamın etkisi çok büyük.
Okuması zor olmayan ancak anlatılanları sindirmesi zor olan bir kitap. Tavsiyemdir. Okuyun,hissedin.