Murad Eliyev

Murad Eliyev
@Murad8897
Azərbaycan Şabran
4 okur puanı
Eylül 2017 tarihinde katıldı
Belki başka bi' zaman, başka bi' yerde.
"İşte busun sen. Hayalperestsin. İnandığın her şeyin gerçek olabileceğini sanıyosun." "En azından denesek? Ne kaybederiz ki?" "Canımızı? Benim için sorun diyil belki ama senin daha dünyada geçirmen gereken zamanın var. Belki biraz acı çekersin ama inan bi' süre sonra her şey yoluna girecektir." "Niye acı çekiyorum ya?" "Belki başka bi' zaman, başka bi' yerde. Sonuçta yarım kalan her şey tamamlanmaya muhtaçtır."
Sayfa 221·Kitabı okudu
Edebiyat
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
İnsan soyu zayıf, kırılgan, ölümlü, her türlü hastalığa, kazaya, acıya açık ama kendini avutarak yaşıyor, bunları unutuyor. İşte anahtar kelime bu; hayatın özü, büyük sırrı; olmazsa olmazı: Unutmak.Eğer unutmak diye bir şey olmasaydı, yaşam da olmazdı. İnsan, unutmadan hayatını sürdüremez.”
Sayfa 20·Kitabı okudu
Edebiyat
Yusuf bunları tahlil edecek seviyede olmamakla beraber, "yerini bulamama"nın azabını bütün teferruatıyla duymakta idi. Bu his herhangi bir işsizliğin verdiği can sıkıntısı veya endişeye benzemiyor, insanı gözle görülür bir şekilde eziyor ve yavaş yavaş, hayatta lüzumsuz olduğu kanaatini uyandırıyordu. Kendinde her şeyi yapabilecek kuvveti görmek, sonra yapılacak hiçbir şey bulamamak... Tükenmek bilmez bir sabırla bir meçhulü beklemek...
Sayfa 176·Kitabı okudu
Edebiyat
Her yanım kül içinde, ağrıdan saçlarımı yola yola, yüzüm tırmık tırmık, ama bakışlarım delici keskin, tüm insanlık karşısında durmuşum, utançlarımı özetleyerek, yarattığım etkiyi gözden kaçırmadan ve “Sonuncunun sonuncusuydum ben,” diyerek. O zaman sözlerimde “ben”den “biz”e geçerim hissedilmez bir şekilde. “İşte biz buyuz”a vardığım zaman, oyun oynanmıştır, ne mal olduklarını söyleyebilirim onlara. Ben de onlar gibiyim, kuşkusuz, aynı kumaştanız hepimiz. Yine de benim bunu bilmek gibi bir üstünlüğüm var, bu da bana konuşma hakkı veriyor. Avantajı görüyorsunuz kuşkusuz. Kendimi ne kadar suçlarsam, o kadar sizi yargılama hakkına sahibim. Daha iyisi, sizi kendinizi yargılamaya kışkırtırım, bu da beni öylesine ferahlatır.
Sayfa 93·Kitabı okudu
Edebiyat
"Bu  başına sardığını düşündüğüm bela; özel bir çeşit, dehşet verici  bir  bela  bu.  Başına  bela  sarıp  düşmeye başlayan  birine  dibe  vardığını  anlama  şansı verilmez.Düşer,  düşer,  düşer,  ama  düştüğünü anlayamaz. Tüm düzen, hayatlarının şu ya da bu döneminde çevrelerinin onlara veremediği şeyleri  arayan  insanlar  için  kurulmuştur. Veya çevrelerinin  onlara sağlayamadığını  sandıkları şeyleri arayan insanlar için. Onlar da, aramaktan vazgeçerler.
Sayfa 170·Kitabı okudu
Edebiyat