Ömer Yaşar

Ömer Yaşar
@Read_and_Think
Hey sen okur, neye bakıyorsun? Profil resmime bakarak bişey öğrenemezsin. Eğer benim hakkımda bir şeyler öğrenmek istiyorsan, iletilerimi, alıntılarımı ve incelemelerimi okuyabilirsin. Herkesin doğrusu kendi çıkarına göreydi.
Türk Edebiyatının En İyi 100 Romanı
Listedeki kitapların yorumunu dinlemek isterseniz: youtu.be/4ub09udsIk0 1. İnce Memed, Yaşar Kemal✅ 2. Tutunamayanlar, Oğuz Atay✅ 3. Saatleri Ayarlama Enstitüsü, Ahmet Hamdi Tanpınar✅ 4. Huzur, Ahmet Hamdi Tanpınar✅ 5. Kara Kitap, Orhan Pamuk✅ 6. Bereketli Topraklar Üzerinde, Orhan Kemal 7. Aylak Adam, Yusuf Atılgan✅ 8. Aşk-ı Memnu, Halit Ziya Uşaklıgil 9. Benim Adım Kırmızı, Orhan Pamuk✅ 10. Puslu Kıtalar Atlası, İhsan Oktay Anar ✅ 11. Sevgili Arsız Ölüm, Latife Tekin✅ 12. Yaban, Yakup Kadri Karaosmanoğlu✅ 13. Bir Düğün Gecesi, Adalet Ağaoğlu✅ 14. Tehlikeli Oyunlar, Oğuz Atay✅ 15. Ölmeye Yatmak, Adalet Ağaoğlu✅ 16. Kürk Mantolu Madonna, Sabahattin Ali ✅ 17. Üç İstanbul, Mithat Cemal Kuntay 18. Çalıkuşu, Reşat Nuri Güntekin 19. Dokuzuncu Hariciye Koğuşu, Peyami Safa✅ 20. Devlet Ana, Kemal Tahir 21. Bir Gün Tek Başına, Vedat Türkali 22. Hakkari’de Bir Mevsim, Ferit Edgü✅ 23. Kuyucaklı Yusuf, Sabahattin Ali✅ 24. Yenişehir’de Bir Öğle Vakti, Sevgi Soysal✅ 25. Mai ve Siyah, Halid Ziya Uşaklıgil 26. Kıskanmak, Nahid Sırrı Örik ✅ 27. Cevdet Bey ve Oğulları, Orhan Pamuk
Rahiş isimli okura yanıt verildi
Ömer Yaşar
YouTube Begüm Çakır yazın çıkar.
Reklam
Neden her gün savaş için milyonlar harcanıyor da sağlığa, sanata ve yoksullara bir sent bile yok? Neden dünyanın başka yerlerinde bolluktan yiyecekler çürürken bazı insanlar açlık çekiyor?
Sayfa 265 - Epsilon Yayınları·Kitabı okudu
Edebiyat
Ömer Yaşar
Anne ne güzel yazmışsın. Sana anne diyebilir miyim 😄
Anlamak zor, biz insanları...
8/10
·400 syf.··
Beğendi
·
2020 17. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 14 Mayıs 2020 04:05
Genelde incelemelerde spoiler vermemeye gayret ederim lakin bunda olabilir. Kitabı okumadan incelemesini okumamakta fayda var :) Nedendir bilmiyorum ama Peyami Safa bende ayrı bir yerde duruyor. Bundan evvel Tanpınar Huzur kitabını okudum ama bunun kadar akıcı ve sürükleyici gelmedi. İkisi arasında ağırlık bakımından edebi derinlik ve güzellik bakımından Tanpınar öne çıkıyor ama hikayenin içine almak bakımından Safa. Her ne ise, asıl bahsimize dönelim. Biz İnsanlar romanı Cumhuriyet dönemi yazarlarının değindiği noktalara parmak basıyor yine. Doğu-Batı arasında sıkışmış bir toplum manzarasını seyrettiriyor bize. İçimizde peydahlanmış yabancı seviciler ve toplum arasındaki farkı da görüyoruz bu hikayede. Artık milliyetine Eşek dendiğinde bile ses çıkarmayacak bunu tabi bulacak bir topluma dönüştüğümüzü gösteriyor ve "Eşek Türk" hakaretine karşı duran baba Mustafa ve oğul Tahsin'i kahramanlaştırıyor yazar. Kitabın kurgusu o zamana göre çok güzel. Günümüz ile başlayıp geri dönüyor ve nihayetinde final kısmında tekrar günümüze dönüyor. Bazı olayları Vedia'nın defterlerindeki günlüklerden vermesi normal anlatıma göre daha etkileyici. Vedia karakteri üzerinden o zamanın modern, sosyete, kendini aydın gören, meraklı düşkünü ve yine de derinlerindeki olmamışlığın buhranını yaşayan insanları anlatmış yazar. O zaman da konuşmaların arasında yabancı kelimeler, yabancı cümleler kurmak kendini entellektüel, üst sınıfta göstermek için yapılan bir davranışmış ve bugün de aynı şekilde olan insanları görmek mümkün. O zaman revaçta Fransızca varmış şuan İngilizce. Bu cumhuriyet dönemi yazarlarını okuduğumda dikkatimi çeken bir detay şu ki o zaman Fransızların büyük etkisi altında kalmış bizim Beyaz Türkler, Jön Türkler adına ne derseniz. Safa'nın dili güzel fakat onu değerli kılan
Edebiyat
Biz İnsanlarPeyami Safa · Ötüken Neşriyat · 20233,743 okunma
Ömer Yaşar
Şu anda ben bu kitabı okuyorum ve kimler nasıl inceleme yazmış çok merak ettim. Sırayla okumaya başladım ama şunu fark ettim ki sizden başka herkes inceleme adı altında başka başka şeyler yazmışlar. Kitabın ne anlattığına değinmemişler ama siz hem doyurucu bilgiler vermişsiniz, hem de konuyu kendi açınızdan çok iyi incelemişsiniz. Bu açıdan sizi tebrik ediyorum. Kaleminiz çok güçlü. Daim olsun 👏👏👏