Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Aqşin Məmmədov

Aqşin Məmmədov
@Schopenhauerrrr
Dinşünaslıq
2 okur puanı
Temmuz 2023 tarihinde katıldı
95 syf.
·
Puan vermedi
Allah'sız Ahlak Mümkün mü?
Allah'sız Ahlak Mümkün mü?Enis Doko
8.5/10 · 22 okunma
Reklam
İmmanuel kant
Kanta göre, ahlaki davranışlar rasyoneldir. Bu rasyonellik, eğer nihai bir adalet sağlanırsa geçerlidir ve adalet de sadece Tanrı varsa gerçekleşebilir. Ayrıca summum bonum ancak Tanrının ve ahiret yaşamının varlığı varsayıldığında gerçekleşebilit ve ahlaki eylemde bulunmak için summum bonumun gerçekleşeceğine inanç şarttır. Dolaysıyla, ahlaki davranışın rasyonelliğinin gerçeği olarak Tanrı ve ahiretin varlığı varsayılmalıdır.
Sayfa 12 - ALFA Yayın, Enis DokoKitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
2023 OKUMA HEDEFİ
9/50 kitap - %18 tamamlandı
9 kitap okudu
50 kitap
1.556 sayfa
1 inceleme
6 alıntı
Arthur Schopenhauer
Bir kütüphane çok geniş olabilir: fakat eğer düzensiz ise küçük ama derli toplu bir kütüphane kadar kullanışlı ve yararlı değildir. Benzer şekilde bir insan çok büyük bir bilgi yığınına sahip olabilir, fakat kendi kendisine üzerinde düşünerek bu bilgiyi gerektiği gibi işlememişse bu bilgi, üzerinde tekrar tekrar ve uzun uzadıya düşünülmüş çok daha küçük bir bilgi miktarından daha kıymetsizdir.
Sayfa 27 - Say Yayınları; Çeviren: Ahmet AydoğanKitabı okudu
Reklam
Biz dinimizi görerek kabul edemedik. Birde, göremeyenleri düşünelim. Din bizden olmayan varlığa inamı değil, gerçek olan ve gerçeği bize gösteren varlığa inanmamızı istiyor. Nitekim din hakikatı bize tanıtdıran gerçek bir kavramdır. Diğer kavramlardan özel farkı, doğru olan düşünceni ve ilahi bir mesajı bizlere çatdırmaktdır. Biz ne yaptık? İlahi olan mesajı küçümsedik ve günümüzü dünya ile vakit geçirmeye harcadık. Asıl hakikati unutup, zahiren gerçek olan hakikata bağlandık. Fenomenleri ele alarak nomensiz yaşadık.
«İnna lillahi ve innaileyhi raciun»; bu ayette insanlık felsefesinin özü vardır . «İleyhi raciun»; yani insan Tanrı'ya yönelip döner. Buradaki «ileyhi» kelimesi, üzerinde durduğumuz konuyu belirlemektedir. insanın Tanrıya erişebildiğini, mesela Hallac'ın Tanrıya eriştiğini ileri süren Tasavvuf görüşünden ayrılıyoruz. Tasavvuf görüşü, Tanrı'ya erişebil- meyi kabul ettiğine göre Tanrı'ya durağan bir yer tanımış olur. İnsan da oraya erişince Tanrı varlığında durmuş demektir. Buna karşılık «ileyhi», «Ona doğru, Ona yönelik» demektir. «Onda değil, «Ona» değil, «Ona doğru», «Ona yöneliş»! O kimdir? Tanrı! «Tanrı'ya doğru» ne demektir? Tanrı değişmez ve durağan, belirli bir yerde değildir ki insan oraya erişince bu erişme hareketinin sonu olsun ve orada dursun. Tanrı sonsuzluktur, ebediyettir, mutlaktır. Demek oluyor ki insanın Tanrı'ya yönelik yolculuğu (hareketi), ebedi ve sürekli, duruşu olmayan, sonsuz tekamüle (gelişim ve olgunlaşım) ve sonsuz Aşkın'a (transcendens, müteal) yolculuktur. Bu; «olmak» ve insan olmak sürecini ifade eder .
Sayfa 19 - İşaret Yayınları; Çeviren: Hüseyn HatemiKitabı okudu
Ne ki, düşüncenin bu ülkedeki yazgısı daha da ağırdır: O, üniversitelerden uzaklaştırılır. Matbuatta bir yer bulamaz. Kürsülerin yanına yaklaştırılmaz. Sesini duyurabileceği her imkan, her vasıta elinden alınır. Kendini bir parça olsun yakın hissedebileceği her şey özel bir çabayla esirgenir ondan. Böyleyken kimselere derdini anlatamaz, vasatlık ağız birliği eder, ağız açtırmaz ona, bir sözü şerh eyleyemez. En yakınındakiler bile halinden anlamaz onun. Yabancısı olduğu bu dünya biganedir ona. O ki, zararsızdır. Hayırdan başka bir şey dilemez. Ancak gittiğinde anlaşılır, uzaklaştığında kadri bilinir, tüm hakikatli şeyler gibi.
Sayfa 20 - Say Yayınları; Çeviren: Ahmet AydoğanKitabı okudu
İnsan yeganə canlıdır ki, qəm-qüssə çəkə bilər, özünü cənnətdən qovulmuş hiss edə bilər; yeganə canlıdır ki, öz varlığını həll olunası mümkün olmayan və qaçılmaz bir problem kimi qavrayır. O, insanlıqdan əvvəlki təbiətlə həmahəng yaşama tərzinə qayıda bilməz; nə vaxtsa təbiətin və öz-özünün sahibi olmaq üçün insan öz ağılını inkişaf etdirməyə məcburdur.
Sayfa 27 - Qanun Nəşriyyatı; Tərcüməçi: Ziya Fazil,Kitabı okudu
İmmanuel Kanta göre düşünmek, robotvari eylemlerin tam zıttını temsil eder.
Çocukların sadece eğitim görmesi yeterli değildir. Onlara edidirilecek en önemli nitelik düşünebilmeleri olacaktır. Bu onları tüm eylemlerin kaynaklandığı ilkelere yönlendirir.
Sayfa 20 - S. Emre Bekman, İZ YAYINCILIKKitabı okudu
Reklam
115 syf.
·
Puan vermedi
Kitabın böyük bir hissəsi, Albert Eynşteynin dostlarına yazdığı və dostlarından aldığı məktublardan ibarətdir. O, bu məktublar sayəsində əslində dünyaya olan baxış tərzini insanlara izah etməyə çalışır. Bəziləri üçün kitab sıxıcı gələ bilər. Amma şəxsiyyəti ilə əlaqədar məlumat almaq istəyənlər üçün önərdiyim kitablardan biridir. O uşaqlıq illərindən Arthur Şopenhaueri, İmmanuel Kantı oxuduğunu kitabda qeyd edir. Həmçinin kitabda tibb, astronomiya ilə bağlı məktublara da rast gəlmək olar. Albert Eynşteynin sülh tərəfdarı olması və siyasi işlərdən kənar olması kitabı daha humanist hala gətirmişdir. Din haqqında da, öz fikirlərini kitabda qeyd etmiş və təkamül ilə bağlı məsələlərə də, toxunmuşdur.
Benim Gözümden Dünya
Benim Gözümden DünyaAlbert Einstein · Alfa Yayıncılık · 20201,564 okunma