Düşünceler mükemmel, ancak davranışlar kusurludur.
Bir insanı sevdiğini düşünmek, ona bunu söylemek ve ardından sarılmakla anlatılamayacak kadar mükemmeldir.
Eğer var olan her şey Tanrı’nın yetkin tabiatının zorunlu bir sonucu ise; tabiatta bunca yetkisizlikleri, bozulup çürümeye kadar giden fesatları, bazen yüreği burkan şeylerde ki çirkinlikleri ve çarpıklıkları, karışıklığı, kötülüğü, günahı, vb. niçin buluyoruz?