Zeynep

Dünyanın acı bir tadı vardı, eziyetti yaşamak.
Edebiyat
Reklam
Puan vermedi·120 syf.·
2025 12. kitabı
Victor Hugo bu kısa ama sarsıcı eserini 1800' lü yılların Fransa'sında giderek artan idam cezalarına karşı böyle acımasız bir suçun yasaklanmasını vurgulamak için yazmıştır. Yazarın idama karşı duruşu o kadar nettir ki mahkûmun suçunun ne olduğuna dair bir bilgi vermemiştir. Çünkü Hugo'nun amacı suçun ne olduğuna odaklanmak değil, bu şekilde bir ölümün insan ruhunda bıraktığı derin yaraları göstermektir. Kitap yalnızca bireysel bir dramı değil döneminin toplumsal yanlışlıklarını da gözler önüne seriyor. Halkın idamları adeta bir eğlenceye dönüştürmesi o dönemin ne kadar duyarsız ve bilinçsiz bir yapıda olduğunu açıklıyor. Roman Dünya edebiyatının ben anlatımı tekniğiyle yazılmış ilk eserlerinden kabul ediliyor. Bu anlatım sayesinde okur mahkûmun umutsuzluğunu, çaresizliğini, korkusunu derinden hissediyor. Eleştirmek istediğim nokta ise eserin son kısmı oldu. Kitap ölüm anını anlatmadan bitiyor. Mahkûmun ölüm anına dair birkaç cümleyle bile olsa karşılaşmak etkileyiciliği arttırabilirdi. Yine de Bir idam mahkumunun son günü okurda etkileyici ve derin düşünceler bırakan bir kitap. İnsanlık onuru, vicdan, adalet üzerine yazılmış güçlü bir eser. Victor Hugo
Bir İdam Mahkûmunun Son GünüVictor Hugo · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2026152,6bin okunma
4/10
Bu kitap okuru sadece düşünmeye değil kendi iletişim tarzını sorgulamaya ve gözden geçirmeye davet ediyor. Özellikle ebeveynler, öğretmenler, çalışanlar ya da insanlarla sürekli iletişim halinde olan her bireyin okurken rehber edineceği bir kitap olduğunu düşünüyorum. kendini ve ilişkilerini geliştirmek isteyen herkesin okuması gerekir. Kitabın dili ise oldukça sade her statüde ki insanın okuyabileceği düzeyde ayrıca yazar kitabında bol örneklendirmelere başvurmuş bu da konuyu anlamayı daha kolay kılar hâle getirmiş diyebilirim. Kitapta insan ilişkilerinde kişilerin 5 temel gereksinimleri karşılamak istediğini vurgular. Bunlar sırasıyla şöyledir 1- umursanmak: her kişi kendisinin sınırlarının kaale alınmasını ister. 2- kabul edilmek: kişi yargılamadan olduğu gibi kabul edinmek ister. 3- değerli hissetmek: kişi bulunduğu ortamda değer görmek ister. 4- Yeterli görülmek: kişi kendisini güçlü ve yeterli görmek ister. 5- Sevilmek: kişi kendisine sevilmeye layık mıyım? Sorusunu sorar. Doğan Cüceloğlu
Edebiyat
İletişim DonanımlarıDoğan Cüceloğlu · Remzi Kitabevi · 20238,6bin okunma
(Spoiler içerir)
4/10
·83 syf.·
2025 10. kitabı
Zweig bu kitabında iki insan zihnini ele alıyor. İlki yetenekli ama boş diğeri ise dolu ama kendini kaybeden iki insan. İlk karakterimiz Mirko Czentovic, kendisi babasının ölümünden sonra iyi kalpli bir rahip tarafından evlat edinilen bir çocuktu zamanla bu çocuğun satranç alanındaki yeteneği keşfedildi çeşitli müsabakalara girdi ve artık Dünya şampiyonu olmuştu ama halk diliyle adam olamamıştı o sadece kibirli ve egosuyla kendini üstün görmeyi bilen onun dışında herhangi bir muhabbete katılacak bilgi birikiminden bile yoksundu bu sebeple herkes tarafından eleştirilmeye layıktı. İkinci karakterimiz Dr. B. ise çok iyi satranç oynamayı geçmişinde yaşadığı olaya borçludur. Nazi sürecinde mal varlıklarına el konulmak için tutuklanır ama o diğer tutuklular gibi toplama kampına götürülüp fiziksel yorgunlukla boğulmaz onun işkencesi psikolojik eziyettir bomboş bir odada hiçliğe sürüklenir yazar burada " bilindiği gibi dünya üzerinde hiçbir şey hiçlik kadar ağır bir baskı uygulamaz" diyerek durumu vurgular. Dr. B. Sorgu esnasında gördüğü bir satranç kitabını çalarak orada kaldığı müddet boyunca kendisini geliştirir. Fakat bu durum öyle artmıştır ki doktor ona bir daha satranç oynamayacağı teşhisini koyar. Kitap bu iki karakterimizin yollarını kesiştirir. Sizce kim satrançta daha ustadır? Zweig bence satranç kitabında okura şu soruları soruyor: • Sadece tek bir alanda yetenekli olmak seni tam bir insan yapar mı? •Yalnızlık insanı büyütür mü yoksa çürütür mü? •Zihinsel meşguliyet acıya karşı bir ilaç mıdır yoksa hastalık mı? Cevaplar sizde :) iyi okumalar dilerim Stefan Zweig
Edebiyat
SatrançStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2020279,5bin okunma
Bir bakış bile yeterken anlatmaya her şeyi Kalbinizi dolduran duygular Kalbinizde kaldı.. Behçet Necatigil
Şiir
Reklam