Vedat Türkali’den Ataol Behramoğluna:
“Sözünü ettiğiniz yazı, aklımda yanlış kalmadıysa, ''Önce her şey Nâzım Hikmet'ti'' tümcesiyle biter. Bugün de böyle düşünüyorum; kendimi de böyle bildim. İnandığımız doğruların yörüngesinden sapmadan sanatta yaratıcılık görevini sürdürmek, çocuk denecek çağlarımızda Nâzım'dan öğrendiğimiz şeydi bizim. Yaşadığım iyi kötü günler, inandıklarımın ayrıntılarından kuşku yok ki çok şeyi değiştirdi; hiçbir gün kendimi bu ''anayol''un dışında düşünmedim, bilerek sapmadım bu yoldan. Yalnız -varsa- şiirimin değil, kişiliğimin de kaynağında Nâzım'a olan hayranlık önemli yer tutar.”:::!!!
Sayfa 155·Kitabı okudu
SEKA bürosu bir uğrak yeriydi; İsmet Özel, o zamanın genç şairleri Özkan Mert, Ataol Behramoğlu, Turgut'a uğramadan pek gitmezlerdi Ankara'dan.
Sayfa 7
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
benim için, artık….
tenine başka bir ten dokunduğunda gövden buluştuğunda başka bir gövdeyle başka bir nefesle karıştığında nefesin başka biri olacaksın istemesen de…
Tekin Yayınevi, 19. Basım
Şiir
İsmet Özel'den Ataol Behramoğlu'na 11. mektup MUŞ 16 NİSAN Ataol Kardeşim, Zülküfle gönderdiğin mektubu (şiiri) aldım. Sana bu mektupla birlikte bir de ben gönderiyorum. Bir aydır ortaya dökemediğim şiir senin durumun ve soluğunla canlanmak şansına erdi. Şiirin Türk edebiyatına getirilmekte olan yeni havanın çok iyi bir örneği. Dürüst net ve etkili. Özde ayrıldığımız noktalar varsa bu kendi şiirimde ortaya konmuştur sanırım. Niyetim, bu ikisini aynı sayıda ardarda basılmak üzere Memet Fuat'a göndermek. Buna itirazın olacağını sanmıyorum. Çünkü ikimizin de şimdilik yayın aracı bu. Dileğim bu iki devrimci şairin, İstanbul dünyasını biraz yerin- den etmesidir. Durum, dayanışma ve yaratılan yeni sanat bakımından. Sen terhis olur olmaz iyi bir çalışma ortamına girebileceksin. Ben de aynı ruhu taşıyorum. Gitgide özgünlüğün elde tutulmasıyla birlikte amaç birliğine dayanan ortak bir şiir yazımına girişeceğiz. Kötü günler yaşanıyor dostum, ama bu günler geçiliyor da. Önemli olan çekilen acılar değil elbet, acıların alt edilmesi değerlidir. Üzgün ve hüzünlü olabilirsin. Ama şiir yazmak ve çeviri yapmakla gösterdiğin direnç benim gözümde övülmeğe değer. Seni yürekle kucaklarım. Bir fırsatı olsa seni görmeğe gelecektim. Ama köprü yıkılmış, yol uzamış bir günde gidilip gelinemiyor. Sevgiyle, heyecanla. İsmet Özel
Hayata Dair
Bir başka gece, koğuşun yüksekteki penceresine çıkmış, dışarıyı seyrediyormuş. Nöbetçi asker, "Amca seni niye buraya attılar?" diye sormuş ... "Şair olduğum için evladım" demiş A.Kadir .. Nöbetçi: "Amca" demiş "seni buraya atanların ... "
Sayfa 16·Kitabı okudu
Kitap Alıntısı
Canınız öyle yanar ki feryat edersiniz. Duyarlar a ne güzel sesi varmış
Sayfa 30·Kitabı okudu