Ecevit'i biliyorsunuz. Robert Kolej'deyken benim talebemdi. Kitabı var kendisinin, evvela Necip Fazıl'ın tesiri altında kaldım, diyor. Ben kendisini sınıftan hatırlamıyorum. Demek ki, pek parlak bir talebe değildi. Ama talih ona bir imkan verdi. O bunu dili tahrip istikametinde kullandı.
Ahmet Bey, Bir Adam Yaratmak benim ruhî kaynaşmamın maketteri halinde... Bütün eserlerimin sosyal sahadaki, fikrî sahadaki tezahürü "Bir Adam Yaratmak"da vardı...