İnsan, bir sorunla hesaplaşıp onu makul bir şekilde masaya yatırdığında görecektir ki -o klişe ifadeyle- hiçbir şey negatif değildir, her şey pozitiftir.
Theodor W.Adorno - Sahicilik Jargonu
Her yıkımın hedefi yeniden inşa degildir. Bazen de yıkım, içeri hava ve ışık girsin diye yapılır. Gereksiz bir nesnenin kaldırıldığı yere hava ve ışık kendiliginden dolar.
Theodor W.Adorno
Adorno "diken diken olan tüylerin" ilk estetik resim olduğunu söyler. Ötekinin baskınının ifadesidir. Ürpermekten âciz bir bilinç, şeyleşmiş bir bilinçtir.
Sanat alanının tüketim alanından keskin sınırlarla ayrılmış olarak kendi mantığını izlediği dönemde sanattan beğenilirlik beklenmiyordu. Sanatçılar ticaretten uzak duruyordu. Adorno'nun sanatın "dünyaya yabancılık" olduğu şeklindeki ifadesi henüz geçerliğini koruyordu.
Horkheimer ve Adorno'ya göre makine endüstrisi ile kültür endüstrisi arasında fark bulunmaz. Biri metaları seri bir şekilde üretirken diğeri tüketici bir kültürü moda ve modeller aracılığıyla tepeden dayatmaktadır ancak dayatma klasik kapitalist ve totaliter yönetimlerdeki gibi alenen ve sert değil; özgürlük ile demokrasi adı altında, manipülasyonu hissettirmeden gerçekleşmektedir. Manipüle edilen kültür toplumun doğal akışından ortaya çıkmak yerine sermaye tarafından yukarıdan dayatılmaktadır; başka deyişle doğal değil yapay bir kültür biçimidir, sanat eserleri ve göz önüne çıkarılan ünlü figürler eliyle yayılımı hızlandırılmaktadır.