Aldığı başka, verdiği başkadır.
Şule yayınlarıKitabı okudu
_İnsan, Meleklerin Cevherindendir. _Nurlu bir cevher, melek gibi marifet-i ilahi ile süslü olunca, elbette meleklerin arkadaşı olur. _İnsanlar görünüşte insana benzeseler de hakikatte halleri başkadır. Kıyamet gününde manalar görünecektir. _İnsanın içindeki ahlakın tamamı 4 kısımdır. Hayvan, canavar, şeytan ve melek ahlakları. _Allah’tan başka
Reklam
_Din, bütün yaşamı boyunca çalışan ve yokluk çekenlere, şükretmeyi, azla yetinmeyi, kısmete boyun eğmeyi, sabırlı olmayı ve öteki dünyada bir cennet umuduyla avunmayı öğretir. _Din, halkı uyutmak için afyon niteliğindedir. _En derin dinsel önyargı kaynağı yoksulluk ve cehalettir. Savaşmamız gereken kötülük de budur. Din aldatmacasının gerçek
_Psişe, insan zihninin, bilincinin ve bilinç dışının tamamıdır. Galaksilerin ardında tanrıyı aramayı hayal edemeyiz. Her şey psişenin ürünüdür. Eski yunanca'daki psyche sözcüğü, "kelebek" anlamına gelir." Latince'deki animus ruh ve anima can, eski yunanca anemos rüzgar sözcüğüyle aynı köktendir. _Vücudun merkezi de başta
“Şair dünyadan alır ve dünyaya verir. (...) Aldığı başka, verdiği başkadır.”
Şair dünyadan alır ve dünyaya verir. Şairin dünyadan neler aldığını bütün ayrıntılarıyla ve hattâ onu şiire götüren ve okuyanlar olarak bizi şii­re yönelten aslî bağ bakımından bilemeyebiliriz. Ço­ğu zaman bilmeyiz. Aldığı başka, verdiği başkadır. Şair almakla ve vermekle bulunduğu mekândaki yo­ğunluğu gösterir. Alman ve verilen bir şeylerin bu­lunduğunu işaret eder. Beşeriyetin varlığına tanık­lık eder. Şair, tıpkı bütün insanlar gibi gökyüzünün altında ve yeryüzünün üstündedir, ama ne bütünüy­le göğe ne de bütünüyle yere aittir. Bize orada nasıl durduğuna dair bazı şeyler söyler, bunlan öyle söy­ler ki biz artık onun nasıl durduğuna değil, niçin durduğuna yöneliriz. Halbuki şair bize yerle gök arasında niçin durduğuna dair hiç bir şey söyleme­ miştir.
PDF / Şule Yayınları
Reklam
19 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.