Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Demokrasi/Kemalizm Laiklik ve Demokrasi
İran ve a Arap toplumlarında dine saygının temelinde”Allah korkusu” varken,Anadolu’nun İslam anlayışında hep Allah sevgisi” öne çıkmıştır.
Sayfa 282 - İmge y.Kitabı okudu
Tevhit ve züht beden ve dilde olmaz. Tevhit kalptedir, züht kalptedir, takva kalptedir, ma'rifet kalptedir, Allah'ı bilmek kalptedir, Allah (c.c) sevgisi kalptedir, O'na yakınlık kalple ilgilidir. Akıllı ol, boş heveslerin peşine düşme...
Sayfa 81 - Mavi Yayıncılık - 2014
Reklam
Ey nefsim! Anladım ki dünya sevgisi ile Allah sevgisi bir gönülde bulunmaz .Zira iki sevgili bir kalpte var olmaz. Sevilene bir olmak yakışır. Tek olmak yakışır...
Sayfa 218Kitabı okudu
Allah her tür mukayeseden münezzehtir. O'nun ilmi hiçbir doktorla, O'nun sevgisi hiçbir anneyle kıyaslanamaz.
Sayfa 167Kitabı okudu
Allah, insanın kalbine bakar. Kalbi, Allah'ın gayrısından temizlemek her türlü ibadetten üstündür. Kalp, Allah'ın huzurunda durulacak yerdir. Kalp, bedenin sultanı, Allah'ın esiridir. Kalp, İlâhi marifetin yazıldığı yerdir. Kalp, insan ruhunun kaynağı ve onun bir adıdır. Kalp, imanın madeni, Allah'ı bilme ve anmanın makamıdır; Gönül bir camidir ki, onarmaya muhtaçtır. Mü'min kalbi, Allah'ı bilme ve sevme damarlarının toplandığı yerdir. Gönül rahat içinde ise duyular da sevinçli ve sıhhatlidir. Temiz kalbin kıblesi, Allah, âdeti kazaya boyun eğmektir. Üç çeşit kalp vardır: Biri verileni, biri Allah'ın rızasını, biri de onu görmeyi bekler. Gâfilin gönlü dünyaya, Ârifinki Allah'a bağlıdır. Kalbin, hak ile olsun, kalıbın, vücudun halkta kalsın. Kalbini Allah sevgisi kaplayanın gözünden halk düşer, insanın kalbi, Allah'ın sıfatlarını taşır: merhamet, adalet, ihsân... Mü'min kalbi, her manayı, Allah'ın sıfat ve isimleriyle bakışını taşıdığı için onun sevgi hamurunun lezzeti, dünyanın her türlü maddi zevk ve nimetlerinden üstündür...
Ancak dünyanın sevgisi ve ziyneti halkı Allah'tan alıkoymuştur. Çünkü dünya, mâsiyet ve günahların merkezidir.
Reklam
Siz bir Musa olun, Firavun'un saraylarını zorlayın, göreceksiniz ki Allah Kızıldeniz'i size yol yapacaktır. Siz bir Nuh olun dağın tepesinde suyun, denizin olmadığı bir mekanda tahtalara çivi çakın, göreceksiniz ki Allah denizi ayağınıza getirecektir. Siz bir İbrahim olun ve büyük bir teslimiyetle suyu, yeşili, insanı olmayan bir vadiye eşinizi ve İsmail'inizi bırakın, göreceksiniz ki Allah orayı yeşertecek gönülleri oraların sevgisi ile dolduracak; bitmez, tükenmez bir su olan Zemzem'i ayağınıza getirecektir. Siz bir İbrahim olun ve Nemrud'un ateşinin içine "Allah!" deyip atılın, göreceksiniz ki, ateş size serin ve selamet olacaktır. Siz İsmail olun ve Allah yoluna kurban olmak için baba İbrahim'in elindeki keskin bıçağın önüne kesilmek için boyun uzatın. Göreceksiniz ki, bıçak size dost olacak, sizi kesmeyecek ve yerinize semadan kurbanlar süzülüp gelecek.
Dünya sevgisi, kişiyi, Allah'a ibâdet, huzuruna çıkıp ona yakın olmaktan men eder. Ancak zühd ve takva yolu, insanın önüne dikilen bu engeli kaldırır. Zühd, elini dünyadan çekmek, zıddı, ona rağbettir. Zâhid, dünyaya karşı kalbinde soğukluk duyar. Görünüşte dünyaya karşı soğuk görünüp, içinden sevgi duyan zâhid, nefsiyle savaş halindedir. Nefsini yenen gerçek zâhiddir. Dünyanın çekici hallerine gâfiller kapılır. Kâmil insanlar önem vermez. Dünyanın haramından zühd farz, helâli süstür. Bu helâlden az yemek iyidir. Dünya, içine az zehir katılmış bir helvaya benzer. Bunun zehirli olduğunu bilmeyen gâfil çok yer, helâk olur. Zehirli olduğunu bilen zâhiddir. Bu helâktan kurtulur...
Geri199
1.000 öğeden 991 ile 1.000 arasındakiler gösteriliyor.