Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
548 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
·
5 günde okudu
SHARDS OF EARTH (FINAL ARCHITECTURE #1)
KONUSU Dünya yok edildikten sonra insanlık hayatta kalmak için İdris gibi gelişmiş insanlar yarattı. Bu Aracılar uzayın sessizliğinde, Ay büyüklüğündeki düşmanlarıyla zihinden zihne iletişim kurabiliyorlardı. Bir gün uzaylı saldırganlar, Mimarlar, ortadan kayboldu ve yıllarla birlikte İdris gibilerin de modası geçti. Şimdi, elli yıl sonra, İdris ve ekibi uzayda terk edilmiş garip bir şey keşfettiler. Keşifleri açıkça Mimarların eseri, yoksa geri mi dönüyorlar? Ve eğer öyleyse, neden? Gangsterler, tarikatlar ve devletler tarafından avlanan Idris ve ekibi için cevap arama zamanı. DÜŞÜNCELERİM Kitap, hem space opera oluşu hem de konusu ile bana Mass Effect serisini hatırlattı. Bir arada yaşayan birçok uzaylı türü, yüz binlerce yıl önce yok olmuş eski bir uzaylı ırkı, dünyaları yok edebilen devasa düşmanlar, onları durdurmaya çalışan ana ekibimiz vs. en azından ilk kitabıyla andırıyor. Kitabın evreni en gelişmiş yanı. Farklı uzaylılar, teknolojiler, devletler hepsinden bol bol var. Robotik böcek toplulukları, klonlanmış savaşçı kadınlar filosu, psişik deniz canlılarına tapılan bir teokrasi vb. Karakter işinden ziyade hikayeye odaklanıp, olaydan olaya atlayan bir kitap. Bu yüzden sardı, hızlı hızlı okudum, ama aşırı ilginç bulduğum bir karakter de olmadı. Bu yazdıklarım kitabı beğenmedim gibi bir izlenim oluşturmasın. Beğendim, ama ne kadar beğendim seri bitince göreceğiz.
Shards of Earth
Shards of EarthAdrian Tchaikovsky · Orbit · 20211 okunma
Blog yazim
Title: Journeying into the Future with Artificial Intelligence: GPT-4 and Beyond Introduction Artificial Intelligence (AI) has been an ever-evolving frontier, shaping the way we interact with technology and revolutionizing numerous industries. One of the most groundbreaking innovations in this field is the development of language models like
Reklam
You were more interested in the architecture of the universe, but you failed to recognize the great architect who constructed the universe.
Sayfa 50 - Timaş - 2. Baskı
"Most of all, sketching technique is essential for architecture, embracing two distinct but complementary fields: one on the path of knowledge, approaching something that already exists, and the other on the path of conception, concerning what one has in mind to create."
A project, precisely because it's a bearer of novelty, must solve contradictions and follow rules-its novelty is the "new" application of an existing rule, the extension of an existing rule to a "new" context, or the institution of a "new" rule. Not just that: given that the rules in architecture are as numerous as they are different-we can think here of certain "laws" (static laws, hygienic/sanitary codes, morphologic influences, etc.) and cultural aspirations (ethical, philosophic,aesthetic, etc.)-the architect's puzzle becomes a sort of arbitration among the different viewpoints, each with various dimensions. Finally, a creative action must be triggered for the possible-to-actual transition to occur; an action that is not merely abstract but rather "competent and aware of the objective," as the theorist of problem solving Genrich Altshuller says.
Istanbul'da Levanten İzleri
Levantine influences still visible in the architecture constructed between the 1930s and the 1960s, notably in Cihangir, Teşvikiye, Şişli and other parts of the older districts on the city’s European and Asian shores.
Reklam
There was a kind of symbiosis in their relationship to these grand places: they gave life to the ancient architecture by making it the backdrop of their discourse, by refusing to worship at its altar as if it were a dead thing.
But the grand thing about people was that you could also choose to focus on particular faces, really see them, and find a wealth of stories. So many people with so many lives, each a separate little mystery. Infinite detail, like Pattern. Look close at his fractal lines, and you'd realize each little ridge had an entire architecture of its own. Look close at a given person, and you'd see their uniqueness-see that they didn't quite match whatever broad category you'd first put them in.
Sayfa 461Kitabı okudu
En derin düzeyde aradığımız şey, güzellikleriyle bize dokunan nesnelere ve yerlere fiziksel olarak sahip olmaktan çok, içsel olarak benzemektir.
191 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.