Konuya ilişkin verilen bilgilerden ortaya çıkan sonuç şu; Sümer kanunlarında kadın müşterisi bir erkek, fahişe kadınlarla fahişe olmayan kadınları bilsin diye başörtüsü sadece bir işaret olarak öngörülmüştür; asıl dört İncil'de bulunmamakla birlikte, Pavlus'un mektuplarında kadınların kullanmak zorunda oldukları başörtüsü, kadınlar için bir aşağılık işareti olarak değerlendirilmiştir. Kuran'da da hür kadınlarla cariye/savaş esiri kadınlar arasında kullanılması zorunlu bir işaret olarak belirtilmiştir. Yani, nasıl Sümer kanunlarında erkekler bir fahişeyi kolay bilsin diye bu işaretin kullanılması zorunlu kılınmışsa, Kuran'a göre erkekler (mal gibi müşteriden müşteriye satılan) cariyeleri bilsinler/tanısınlar, bu konuda zorluk çekmesinler diye başörtüsünün kullanılması öngörülmüştür. Bunun kanıtı, hem Ahzab suresinin 59.ayeti, hem de İslam tarihinde var olan pratik örnekler. Meselâ; Halife Ömer, başını örtmek isteyen cariyelerin başörtülerini zor kullanarak indirmiş, buna gerekçe olarak da Ahzab suresinin 59.ayetini göstermiştir. Ayrıca Muhammed'in Beni Mustalik, Hayber ve Beni Kureyza'da ele geçirdiği eavaş eseri kadınlardan kendini seçtiği Safiye, Reyhane ve Cüveyriye adlarındaki bayanlardan Safiye ve Cüveyriye'yi özgürlüklerine kavuşturunca başlarını örtmüşler, cariye olarak kalmayı tercih eden Reyhane ise, çoğu siyer ve tabakat yazarlarına göre ölene dek baş açık kalmıştır. Burada sırf erkeklerin çıkarı söz konusu olduğundan maalesef hakaret anlamına gelen bu tür uygulamalar tanrı emri olarak kutsal kitaplara konu olmuştur.
Sayfa 102 - 4.Bölüm: Kuran'daki saç traşıyla başörtüsünün Sümer'deki kökeniKitabı okudu
Kuşlar, güzel tüylere, hoş şarkılara, incelikli yuvalara duydukları beğeniyle yer solucanından birazcık daha fazla sanatçıdır. Güzellik çoğumuz için önemli hatta asıl motivasyon kaynağı gibi görünür. Sadece evrimsel seçilim söz konusu olsa bile çoğu zaman seçilimlerimize "güzel" rehberlik eder.
Reklam
Dünyanın en güçlü insanları bile korkuyu tatmıştır! Asıl tehlikeli olan, ecele faydası yok diye korkuyu görmezden gelip tedbirsiz davranmaktır!
İnsanın gözü­nü kör eden sevgiden dem vuran o basmakalıp söze karşılık asıl kör edicinin sevgisizlik olduğuna her geçen gün daha çok inanı­yorum.
Sayfa 51 - Kuraldışı YayıncılıkKitabı okuyor
Fakat Aragorn Eowyn'in yanına giderek şöyle dedi: "Burada keder verici bir yara ve ağır bir darbe var. Kırılmış olan kol büyük bir hünerle tedavi edilmiş ve zamanla iyileşecek, eğer yaşayacak kadar gücü olursa. Sakatlanmış olan kalkanı tutan kolu. ama asıl kötülük kılıcı tutan kolundankaynaklanıyor. Şu anda kırık olmadığı halde hiç hayat
Biz asıl ihanetlerden korkmalıyız. İmanlarını yitirmiş olanlardan korkmalıyız, acze kapılıp da Türk'ün davasını, hiçbir zaman Türk'e dost olmayanlara ve olmayacaklara devretmeye kalkışanlardan korkmalıyız.
Reklam
Onu gerçekten seviyorsan kök salabilmesi için bir parkın ortasına dikmelisin. Büyümemi istiyorsan asıl sulaman gereken benim.
Sayfa 10 - Okan ÇilKitabı okuyor
İçgüdülerim en iyi arkadaşım, vicdanımsa en ölümcül varlığımdır. Ve beni hiçbir zaman hayal kırıklığına uğratmazlar.
İyiliğe inan kızım. İyilik zayıflık değildir, asıl zayıflık iyiliği zayıf görmektir, bunu hiç unutma.
Sayfa 222Kitabı okudu
İnançlı insanların büyük çoğunluğunu oluşturan dindar kitleye göre asıl mesele cennete cehennemden önce, doğru ve yanlıştı
1.000 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.