Var olan insan ırkları renk, kıllar, kafatası biçimi, vücutoranları vb pek çok açıdan farklılık gösterir, ama yapının tamamı dikkate alındığı takdirde aralarında birçok açıdan yakın bir benzerlik bulunduğu ortaya çıkar. Bunların çoğu öyle önemsiz veya tekil niteliklidir ki, yerel kökenleri farklı olantürlerin veya ırkların onları ayrı ayrı kazanmış olması pekolası değildir. Bu görüş, son derece farklı insan ırkları arasındaki zihinsel benzerlikler için de aynı ölçüde veya daha büyük ölçüde geçerlidir.
𝗸͏𝘂͏𝘇͏𝗲͏𝘆͏𝗯͏𝗮͏𝘁ı ͏𝗸͏𝘂̈͏𝗿͏𝗱͏𝗶͏𝘀͏𝘁͏𝗮͏𝗻 ͏𝗱͏𝗶͏𝗺͏𝗶͏𝗹͏𝗶̂/͏𝘇͏𝗮͏𝘇͏𝗮͏𝗹͏𝗮͏𝗿 ͏𝗵͏𝗮͏𝗸͏𝗸ı͏𝗻͏𝗱͏𝗮:
Son yıllarda Batı'da ve Türkiye'de, Kürdistan'ın bu antik bölgesini, Alevi inancına mensup olan ve Dımıli konuşan bu Kuzeybatı Kürtlerinin kafalarında ayrı bir kimlik yaratarak Kürdistan'dan koparmak ve burada bir "Zazaistan" yaratma doğrultusunda pek çok girişim gündeme gelmiştir.
Hiç kuşkusuz ki bununla yapılmak istenen şey, Türkiye'de ki Kürt ulusal hareketini yok etmek olmasa bile, en azından onun gücünü azaltmaktır. Bingöl (Çebaxçur). Elazığ (Harput), Erzincan, Tercan ve İmranlı bu alt-bölgedeki önemli yerleşim merkezleridir. Merkezi ise Tunceli Şehri'dir.
"Hastayı daha muayene etmeden, kapıda ilk gördüğünüz anda teşhisinizi koymalısınız. Çünkü, her hastanın ayrı bir yürüyüşü, bakışı ve ayrı bir kokusu vardır."
Sayın Tanrıya kalırsa seninle yatmak günah, daha neler
Boşunaymış gibi bunca uzaması saçlarının
Ben böyle canlı saç görmedim ömrümde
Her telinin içinde ayrı bir kalp çarpıyor
… ,zamanın uzunluk ya da kısalığının mutlak olmadığı konusunda hiçbir kuşkum bulunmuyor. Belki on bir yıl, iki asırdan çok uzundur.
… Peki zaman mı durmuştu, yoksa kitaplar mı ve birbirinden ayırmada güçlük yaşıyoruz. Halbuki biz, bu son on bir yılımızda kaç ders kitabı değiştirmiştik; hızla eskitiyorduk. Peki zamanı mı kendimizi mi; yine birbirinden ayıramıyoruz.
Zamanın hızını, eskitme hızımızdan çok ayrı düşünemiyoruz. Başka imkanımız yoktur, demek istiyorum.
Sen benim neyime bağlısın? Güzel huylarıma mı? Bulunmaz meziyetlerime mi?.. ikimizin ayrı dünyaların malı olduğu muhakkak. Yalnız seni deli gibi seviyorum... Bu kadar....
Efendisinin câriyesiyle karı-koca hayatı yaşaması câizdir. Bunun için ayrı bir nikâh lâzım gelmediği gibi, bir sayı sınırı da yoktur. Buna istifraş veya teserri; böyle câriyeye de müstefrişe veya sürriyye yahud odalık denir. Bir câriye, efendisinden çocuk doğurursa, buna istilâd denir. Bu çocuk doğumundan itibaren hürdür ve nesebi normal şartlarda efendiye bağlıdır. Bu câriye de ümmü veled yani çocuk annesi olur. Artık bir başkasına satılamaz. Efendisi vefat eder etmez, kendiliğinden hürriyetine kavuşur. Diğer hukuk sistemlerinde, bu halde câriye hürriyetini kazanamadığı gibi, efendiden doğan çocuk da köle sayılırdı.
İstilâdın sübūtu için istifraş, yani efendi ile fiili münasebetten başka, di've lâzımdır, yani efendinin çocuğu reddetmemiş olması şarttır. Ümmü veled, başkasıyla evlendirilse bile, statüsünü kaybetmez. Mâlikî'de rızası dışında başkasıyla da evlendirilemez.