Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Hz. İbrahim kimdir? -Ergenlik çağına gelmeden kendisine fikri olgunluk verilmiştir. ( Enbiya 51) -Kendisine suhuf verilmiştir. (A'la 19) -Hanif dininin temsilcisidir. Kendinden sonra tevhid inancını sürdüren bütün dönemlerdeki müntesiplerine -İbrahim milleti- denir. (Bakara 135) -İnkarcılar tarafından ateşe atılmıştır, ateş onu yakmamıştır. (Enbiya 69) -Ateş olayından sonra Filistin'e getirilmiştir. (Enbiya 71) -İsmail ve İshak isimli 2 oğlu vardır. (Saffat 101-103) -Oğullarından birini Allah'a kurban etmek istemiştir. ( Saffat 102-103) -Eşi Hacer ve oğlu İsmail'i Mekke bölgesine bırakmıştır. (İbrahim 37) -Oğlu İsmail ile Kâbe'yi inşa etmiştir.(Bakara 127) - 'Üsve-i Hasene' (güzel örnek) olarak gösterilmiştir. (Mümtehine 4) -'Vefakar İbrahim' olarak geçer. (Necm 37) -'Hâlilullah' (Allah'ın dostu) unvanını almıştır. (Nisa 125)
2/Bakara Suresi
135. Onlar, "Yahudi veya Hıristiyan olun ki, doğru yolu bulasınız." dediler. De ki: "Hayır; biz, hiçbir zaman müşrik olmayan, hanif olan İbrahim'in milletindeniz. 136. Deyin ki: "Biz; Allah'a, bize indirilene, İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakup'a ve onların soyundan gelenlere indirilene; Musa'ya, İsa'ya ve diğer nebilere Rabb'lerinden verilenlere, iman ettik. Onları birbirinden ayırt etmeyiz. Ve biz O'na teslim olanlardanız." 137. Eğer onlar da sizin iman ettiğiniz gibi iman ederlerse, kuşkusuz doğru yolu bulmuş olurlar. Eğer yüz çevirirlerse, derin bir ayrılık ve çıkmaza düşmüş olurlar. Onlara karşı Allah sana yeter. O, Her Şeyi Duyan'dır, Her Şeyi Bilen'dir.
Reklam
Rum sûresi 30. ayet
30. O halde sen hanif olarak bütün varlığınla dine, Allah insanları hangi fıtrat üzere yaratmışsa ona yönel! Allah'ın yaratmasında değişme olmaz. İşte doğru din budur; fakat insanların çoğu bilmezler. [Hanif kelimesi Kur'an dilinde, her türlü şirk izinden arınmış bir tanrı inancına sahip olan, sapkınlıklardan uzak duran, kısaca tevhid inancına samimiyetle teslim olup yalnız Allah'a kulluk eden mânasına gelir (ayrıca bk. Bakara 2/135). Fitrat, beşerî varlığın Allah'ın ya- ratma fiili sonucunda ortaya çıkan başlangıçtaki saf ve asli halini ifade eden ahlâk ve psikoloji ile ilgili bir terimdir. Kur'an'da ve Hz. Peygamber'in hadislerinde fitrat kelimesinin, insan kişiliğinin çevre etkilerinden bağımsız olarak var olan özünü ve bütün insanlar için ortak ve genel olan oluşum ve gelişim kapasitesini belirtmek üzere kullanıldığı görülür. İnsan fıtratında Allah'ın varlığını ve birliğini tanımaya doğru tabii bir eğilim vardır (bu konuda bilgi için bk. Kur'an Yolu, bu âyetin tefsiri). Ayetin "Allah'ın yaratmasında değişme olmaz" şeklinde tercüme edilen kısmını, "Allah'ın yaratmasının yerine başka şey konamaz, alternatifi yoktur" şeklinde anlamak da mümkündür. Allah'ın yarattığı insanın yetenek, ihtiyaç ve amaçlarıyla yine Allah'ın bildirdiği din birbirine uygun düşmektedir.]
Sayfa 406Kitabı okudu
Nüzul sırasına göre Kuran'daki emir ve yasaklar
1) Kur’an okuyun! (Alak, 1) 2) Kulluk görevlerinizi yerine getirmenizi engelleyenlere itaat etmeyin! (Alak, 19) 3) Secde edin! (Alak, 19) 4) İnkârcılara itaat etmeyin! (Kalem, 8-15) 5) Sabırlı olun! (Kalem, 48) 6) Geceleri değerlendirin! (Müzzemmil, 2-4) 7) Allah'ın adını anın ve tüm benliğinizle O'na yönelin! (Müzzemmil, Yalnız
Ayet Sayılarına Göre Sureler
1- Ayet sayısı en fazla olan Bakara 286, Ali İmrân 200, Nisa 176, Maide 120, En'am 165, A'raf 206 ve Yunus 109 surelerine, "Seb'i Tival" yedi uzun sure denir. 2- Tevbe 129, Hud 123, Yusuf 111, Nahl 128, İsrâ 111, Kehf 110, Ta Ha 135, Enbiya101, Müminûn 118, Şuarâ 227, Saffat 182 surelerine; "Miun" yüzlükler, yani ayetleri yüz dolaylarında olanlar. 3- Enfal, Ra'd, İbrahim, Hicr, Meryem, Nur, Furkan, Neml, Kasas, Ankebût, Rum, Lokman, Secde, Ahzap, Sebe, Fatır, Yasin, Sad, Zümer, Mümin, Secde, Şura, Zuhruf, Duhan, Casiye, Ahkaf, Muhammed, Feth, surelerine "Mesani" denir. 4- Hucurat suresinden Nas suresine kadar olanlara da "Mufassal" denir. A- Hucurattan Büruc suresine kadar olanlara "Tivalı Mufassal" denir. B- Buruc'dan Beyyine suresine kadar olanlara "Evsatı Mufassal" denir C- Beyyine'den Nas'a kadar olanlara da "Kısarı Mufassal" denir.
( Eleştirel bir Bakış )
_Dinde zorlama yoktur. (Bakara 256) _Ama, kim İslamdan çıkıp başka bir dîn'e yönelirse sapkındır ve af yoktur. (İmran 90) _Çünkü, tek gerçek din islamdır. (İmran19) _İslam dışı tüm inançlar batıl ve sapkınlıktır.(Hadis) _İslam hakim gelene kadar kafirlerle savaşın.(Enfal39) _Kâfirler istemeseler de Allah nurunu tamamlayacaktır. (Saff 8)
Reklam
Mü’minler Allah'ın kendileri için belirlemiş olduğu hayatı davranış olarak yaşamlarında göstermektedirler. İnanç tek başına bir anlam ifade etmemekte, inanılanların yaşamda karşılıklarının olması gerekmektedir.425 Bundan dolayı Allah mü’minlerin hayatta nasıl davranmaları gerektiğini açıklamaktadır. Mü’minler için Allah yetmektedir, en
Bir evliliğin yürütülemeyip boşanmanın gerçekleşmesi hâlinde bile ihsan üzere davranmayı emretmiştir. (Bakara, 2/229.) Rabbimiz hikmetle dolu Kitabımızın bir hidayet ve rahmet olarak indirilmiş ayetlerinde (Lokman, 31/2-3.) muhsin kimseleri şöyle nitelendirmiştir: Onlar bollukta da darlıkta da malını Allah yolunda harcayanlar, öfkelerini yenenler, insanları affedenlerdir. Çirkin bir iş yaptıklarında ya da kendilerine zulmettiklerinde Allah’ı hatırlayıp hemen günahlarının bağışlanmasını isteyenler ve bile bile işledikleri günahta ısrar etmeyenlerdir. (Âl-i İmran, 3/134-135.)
Sayfa 44 - Dib yayınlarıKitabı okudu
Kuran ayetleri, inanmak isteyen için muhteşem ufuklar açar insana. İnsanı ve toplumu inşa eden uyarı ve yönlendirmelerde bulunur. Dolayısıyla İslam’ın bazı ibadetlere ya da imanın şartları olarak birtakım listelere indirgenmesi mümkün olmayan bir tablo sunar bizlere. Kuran’da Allah’tan başkasına kulluk edilmemesi,(41) haksız yere cana
Hanîf
İslam öncesi dönemde Hz. İbrahim'in tebliğ ettiği dine tabi olanlara verilen addır. Hanif kelimesi Kur'an'da bir taraftan Hz. İbrahim'in imanını ifade etmek için ve müşrükliğin karşıtı olarak kullanılırken diğer taraftan Hz. İbrahim'in yahudi ve hristiyan olmadığı Ehl-i kitabın hanifler olarak Allah'a kulluk etmekle emrolundukları vurgulanmaktadır. Ayrıca Hz. Muhammed'e ve ona uyanlara hanif olarak Allah'a kulluk etmeleri emredilmiştir. Buna göre haniflik müşriklik olmadığı gibi Yahudilik ve Hristiyanlık da değildir. Allah'ın başlangıçtan itibaren insanlara bildirdiği, insanın tabiatına en uygun olan tevhid dinidir. bkz: Al-i İmran 3/67, al-Bakara 2/135, al-Beyyine 98/5, Yunus 10/105, er-Rum 30/30
Sayfa 330Kitabı okudu
Reklam
Bakara Sûresi / 135.Ayet 135. Bir de (yahudiler, müslümanlara): “Yahudi olun.” (Hıristiyanlar ise:) “Hıristiyan olun ki doğru yolu bulasınız.” dediler.1 (Onlara) de ki: “Hayır, biz (küfür ve şirkten uzak kalıp) ‘bir tek Allah’a yönelen’ İbrahim’in (Hanîf) dinine uyarız. O, (Allah’a) ortak koşanlardan değildi.”2 Bu âyet-i kerîmede ve 120. âyette geçtiği üzere müslümanlar, yahudi ve hıristiyanların bütün yaşayış şekillerine uysa ve uyum sağlasa bile, yine de dinlerine girmedikçe, onlar tarafından beğenilmeyecek ve kendilerinden sayılmayacaklardır. Bu âyetler tüm müslümanlara bir uyarıdır.
Sayfa 20
29 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.