kahkaha atarken düşünmek en bi sevdiğim...
7/10
·152 syf.··
2026 69. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 31 Mayıs 2026 16:01
"Sen de kötü biri olabilirsin, evet, ama olmamayı tercih edeceksin. İyi biri olmayı tercih edeceksin. Aklına kötülük gelebilir, ama sen yapmamayı tercih edeceksin. Aklına yalan gelebilir, ama sen dürüst olmayı tercih edeceksin. Hayat tercihlerden ibarettir oğlum. Herkesin önüne kötü ve iyi seçenekler gelir, hangisini seçersen oraya doğru yürürsün. Hayatını kötülüğe mi iyiliğe mi götüreceğini sen seçersin." Çalışan anne baba çocuğu... yine "kim bakacak şimdi bu çocucuğa " dedikleri bir akşam büyümüşte küçülmüş ya da büyüdüğünü ispat etmeye çalışan bir delikanlı başından geçen olaylar... Şermin Yaşar kaleminden en yeni bir kitap. Büyüdüm Ben! :) "Kafamı toplayamıyorum, evi toplayamıyorum, hayatımı toplayamıyorum. Uykusuzum." kitaptan bir alıntı ama ne yalan söyleyim kimi zaman böyle hissettiğimiz olmuyor mu? depresyona girmeden hemen kitaplıkta buluyorum soluğu işte tam bu kıvamdayken ruh halimi toparlayacak okumalardan oluyor ilk genç serilerinden öykü kitapları... "Ne garip insanlar mutlu olduklarında ve işler istedikleri gibi gittiğinde hiçbir şeyi sorgulamıyorlar. " Büyüdüm Ben! çocukların ne kadar güçlü olduğunu ama aynı zamanda ne kadar korunmaya ihtiyaç duyduklarını, sorumluluk ile yükün arasındaki ince çizgiyi ve iyi niyetle örülen bir yalanın nasıl döküldüğünü anlatan sıcak ve cesur bir hikâye. Bitti o bebeklik günleri... Bitti o agucuk bugucuklar... Bitti dur yavrum ben yaparımlar... Bitti o sen küçücüksün, miniciksinler... Bitti o hanimişler... Bitti aman da aman kim gelmiiiiişler... Bitti o günler bitti! Hoş geldin büyüdüğümün farkına vardığım günler... Hoş geldin kendi başımın çaresine bakmalar... Hoş geldin kendi söküğünü dikmeler... Hoş geldin gerçek hayat! unutmadan; "Çocukların nasihatten çok, iyi örneklere ihtiyaçları vardır. " ve düşündürücü diğer
1000Kitap
Büyüdüm Ben!Şermin Yaşar · Kronik Kitap · 2026197 okunma
Hayat kötü değil, insanları kötü.
10/10
·325 syf.··
2025 5. kitabı
·
5 saatte okudu
·
Okunma: 31 Aralık 2025 21:05
Yalan mutluluktansa gerçek hüznü her zaman yeğlerim ancak burada Charlie zeka geriliğine sahip. Bu sebeple Charlie'nin en iyi hâlinin ilk hâli olduğunu söyleyebilirim. Muhakeme yeteneği küçük bir çocuk kadar. Nasıl mutlu oluyorsa öyle yaşasın. He, Charlie'nin iyiliğini ve masumluğunu kullanan karaktersiz çakal fırıncı arkadaşlarında kötülük var. Dahi olunca biz Charlie'yi istemiyoruz. Noldu kendi egonuzu tatmin etmenize yarayan Charlie artık sizden daha zeki diye egonuz mu zedelendi? Charlie dahi oldu da ne oldu? Bu sefer de kötü insan o oldu. Götü kalktı. Yok insanlara tepeden bakmalar, yok milleti aşağılamalar hayırdır kardeşim neyden çıktın da neyi beğenmiyorsun? Zaten bütün suç o anası olacak Rose'da. Narsist, iğrenç, ezik, öz güvensiz bir tipsin la sen. Bunak. Yaşlı bunak. Dua et bunadığında sana bakan bi kızın var. Kızına da kinliyim ama o kızçenin de senin gibi bi anası olunca sana benzemesi normal. Bu kitapta kendini bulmuş iki karakter var. Biri ressam abla diğeri Alice. Ressam ablanın hayat şeklini her ne kadar tasvip etmesem de herkesin hayatına kimse karışamaz diyorum. Karakteri belliydi, yaptıkları belli. Alice de en başında nasılsa sonunda da öyleydi. Lan Charlie fazla IQ'dan götü başı dağıtınca bile agacım bizden olmaz sen bi kendine gel diyebilecek olgunluğa erişmiş bir kadın. Kitaptan çıkarılabilecek onlarca ders var. Büyüğüyle küçüğüyle birçok profilden karakter var. Üzerine saatlerce sohbet edilebilecek, açtığı konularla entel tartışmalar yaratabilecek bir kitap. Herkesin okuması gereken bir kitap. Sana puanım 10 kanka. Öpüyorum.
İnceleme
Algernon'a ÇiçeklerDaniel Keyes · Koridor Yayıncılık · 202537bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Puan vermedi·528 syf.··
2025 117. kitabı
Selam size #mıhsağıryürek kitabı ile geldim.@_mehsa_ bizi bizden almaya devam etmiş.Aglamak ,hirs,intikam ve olmaz olmazı aşk mı? İstiyorsunuz öyleyse #mıh serisini okumayan kalmasın. İkinci kitapta Sıraç'i ,Elif uçurumun kenarinda ölümle burun buruna bulmuş ve hamile olduğunu açıklamıştı.Bunu duyan Mehmet dede ,Elif aldığı gibi baba evine getirir. Sıraç'a kapı da beklemeler,arabayı sokağa park edip camına bakmalar kalır. Elif'in strese dayalı düşük tehlikesi olduğu gibi,sevdiğini affedemediği için dışarı çıkmakta istemez. Özellikle Sevdicegi ile karşılaşmak istemiyordur.Ona olan özlemi her gün artsa da ,kendisini geride bırakmasını öfkesini,yaşananların kırgınlığını,yaşanacak olanların korkusunu taşımaktan vazgeçemiyordu.Sıraç'in kendisi ile ilgili kusur saydığı yaralar,yaşadığı acılar Elif'in onunla gurur duymasına sebep oluyordu. İkisininde duygu çemberin de yuvarlandı anlarda Sirac kendini affettirmek için her şeyi denemeye devam ederken Levent bey yanında, Mehmet dede karsisindaydi. En büyük müttefiki ise kesinlikle Bahar olmasının yanında Eylül ile Demir diyebilirim. Tabii bu arada Karga oyunlarına devam ederken, Emir ile kurul da Sıraç'in üzerine oynamaya devam ediyorlar. Öyle gerçekler ortaya çıktı ki Esin bir an ortadan yok oldu. Melek olayında işlerin hiçte düşünüldüğü gibi olmadığını kardeşinin kendi hırsları için hepsine yaşattığının #HİÇ uğruna olduğunu da zamanla öğreniyoruz. Karga dost mu düşman mı derseniz geçmişi acı ile kavrulmuş sevdiğine tekrar yakın olmak için ölümü göze almış biri diyebilirim. Sıraç'in onunla da restleşmesi ayrı bir detay. Aslında Eylül kadar ailelerinde akıllarında soru işareti onları çok farklı gerçekler ile yuzleştirecek. Bu yüzleşme de en büyük yarayı boşu boşuna acı çekenler alacak. Sıraç, Eylül,Melek,Aziz Nehar ve pisliğini
2025 Okuma Raporları
Mıh 3Mehsa · Ephesus Yayınları · 2025156 okunma
Puan vermedi·360 syf.·
2025 63. kitabı
İsmail Güzelsoy'un okuduğum ilk kitabı. Senaryonun akışı dolayısıyla başlangıçta alışamadığım ve zorlandığım eser oldu. Zaman zaman "ne anlatıyor acaba, hikâyeyi anlayabilecek miyim yahut hikâyesi var mı sonuca ulaşacak mı?" soruları eşliğinde okudum. Ortalara geldikçe Vladimir Bartol'un Alamut eserindeki gibi tartışmalar, kavramları eşelemeler, konulara sosyolojik - psikolojik - felsefik açılardan bakmalar çoğaldı ve çifte kavrulmuş acı mı acı Türk Kahvesi yanına gül lokumu tatlılığında satırlarla kitap, okuma zevkime hitap etmeye başladı. Altay Destanından alıntıyla başlaması, kitabın mitolojik öğeler barındırdığını gösteriyor. Ayrıca Subala'nın Ülgen'den söz etmesi de bunu gösteriyor. Sayfa 193'te "Sen yarattığın kadar öldürensin ve şifa verdiğin kadar azap çektirensin." diyerek Subala, Ülgeni cesaretle veya kör cahillikle eleştiriyordu. Ülgen, Türk mitolojisinde Göktanrının oğlu ve gökyüzünün hâkimi olarak bilinir. İyilik tanrısı olarak da adlandırılır. Argo kelimelerin yer yer kullanılması bakımından yeraltı edebiyatına kayan tarzı da var. Bununla birlikte altını çizdiren ve üzerinde düşündüren cümleler hayli fazla. "İnsanın kendini avutması kadar zor ve sahte bir şey olur mu? Kim kendisini kandırabilecek kadar aptallaşabilir ki? İnsan kendi omzunda ağlayabilir mi hiç?" (Kendi omzunda ağlamayı bilmem ama kendi ölümüne ağlayabilir ve kendi yasını tutabilir...), "Ayak bazen kanattır. Gittim.", "Acının dili... Hangi dilde konuşursa konuşsun aynı şeyi söyler.", "Birlikte gülebilmek umuttan daha sağaltıcı.", "Tanrıyı anlamaya çalışmak ya ona koşulsuz teslimiyetle ya da ona yürekli isyanla mümkün. Belki ikisi de aynı şeydir! Bazen birine koşulsuz teslim olduğun için de ona isyan edersin ya da isyan ettiğin için ruhunun derinlerinde ona biat edersin.", "Sorusu bitmiş
Saf Suya Anlatİsmail Güzelsoy · İthaki Yayınları · 2025160 okunma
Tatar Çölü
8/10
·232 syf.··
2025 64. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 26 Ağustos 2025 21:41
Bir kale var, etrafında uçsuz bucaksız bir çöl… Askerler yıllarca orada bekliyor. Hepsi büyük bir savaş, büyük bir anlam, büyük bir anı yaşayacaklarını umuyor. Ama günler birbirinin aynısı. Nöbetler, raporlar, ufka boş boş bakmalar… Dino Buzzati’nin Tatar Çölü hayatın kendisi gibi. Tatar Çölü
1000k
Tatar ÇölüDino Buzzati · İletişim Yayınevi · 201819,9bin okunma
8/10
·224 syf.··
2025 31. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 26 Mayıs 2025 22:51
Dostoyevski bazen nöbeti ömür boyu süren bir travma olur. Afgan edebiyatındaki Rus etkisi Resul adlı karakterin tüm dünyasını sarıyor. Bir cinayetin cezasının adaleti bazen kişinin kendisinde bile tatmin edici olmayabiliyor. Bu kitapta müthiş monologlarla cezanın arayışı var. Suçun kabul edildikten sonraki arayışı.Çok güzel bir kurgu ile yazılmış. Ama bazen monolog ve olaylar içiçe geçtiğinden anlatımı zorlaştırmış. Okudukça kimi zaman geriye dönüp bakmalar olabiliyor. Kitap adıyla, kapak fotoğrafıyla, kurgusuyla, diliyle okunmaya değer yine de. Özellikle Dostoyevski hayatınızda bir yer edinmişse. Keyifli okumalar.
Edebiyat
Kahrolsun DostoyevskiAtiq Rahimi · Can Yayınları · 2021241 okunma