Bedodeniz

Bedodeniz
İşaret Dili Tercümanı& Eğitmen
331 okur puanı
Aralık 2020 tarihinde katıldı
" Bizde erkekler savaşır, ama onlara kiminle savaşacaklarını kadınlar söyler. "
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Oblomov, Oblomovluk, Hepimiz Oblomov doğarız, ama bazılarımız öyle kalır...
9/10
·632 syf.··
Beğendi
·
2021 25. kitabı
·
20 günde okudu
·
Okunma: 19 Nisan 2021 23:41
Kalın kitaplar için hep bir fobim vardı, bir türlü cesaret edemezdim okumaya. Sanki başlarsam bitmeyecekmiş gibi gelirdi. Son bir kararla ilk kalın kitap deneyimi için "Oblomov'u" okumaya karar verdim ve iyi ki de o kararı vermişim. Nasıl okudum, nasıl bitti hiç anlayamadım. Ama etkisi bende uzun süre kalacak gibi görünüyor. Neredeyse kitabın tüm sayfalarında altını çizdiğim cümleler var. Gonçarov'un 164 yıl önce ve sadece 1 ayda yazmış olduğu bu eserin hala canlılığını koruması ve 619 sayfalık bu kitabın okuru sıkmadan aynı lezzette okunması hem yazarın başarısı hem de "Oblomovluğun" hala sürdüğünün kanıtı olabilir. Kitabı okumadan önce Oblomov için hep tembel ve üşengeç gibi tanımlar duydum ve gerçekten öyle biri olduğunu sandım. Fakat yanıldım. Oblomov'un tarzı bu o öyledir. Hiçbir işe yetişmek istemez, kafa yormak istemez, onu yoracağı düşüncesiyle kimseyle kavga etmek bile istemez.Bence Oblomov sıradan bir karakter değil. Peki nedir bu "Oblomovluk", bence bu kavramı bize bu kitapta kısa bir paragrafta Oblomov özetliyor. -Sence en güzel hayat nedir Ştolts? Niçin Oblomovluk olmasın? Sanki herkes bu benim hayalimdeki hayat için uğraşmıyor mu? Sizin tüm koşmalarınız, tutkularınız, ticaretleriniz, siyaset leriniz hep sonunda rahat etmek için kaybolmuş bir cenneti bulmak için değil mi? Peki ya aşk..... Sizce aşk Oblomov'u, Oblomovluktan kurtarmış mıdır? Velhasıl Oblomov 2 tür hastalığa yakalanmıştır.Aşk hastalığı ve Oblomovluk.Bu çetin mücadelenin ancak okuyanların bildiği bir kazananı vardır. Bu arada kitabı okuyupta kendinde "Oblomovluk" belirtisi var mı diye düşünmeyen okur yoktur sanırım:) Kitapta en sevdiğim cümleyi yazmadan geçemeyeceğim. -Ya ben yaşadığım hayatı anlayamadım, ya da bu hayatın hiçbir değeri yoktu. Daha iyisini de bulamadım, göremedim, kimsede
Edebiyat
Oblomovİvan Gonçarov · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202150bin okunma

Bedodeniz

, bir kitap okudu
9/10
·632 syf.··
Beğendi
·
20 günde okudu
·
2021 25. kitabı
İvan Gonçarov
8.7/10 · 50bin okunma
Seyredilecek bir şey,ve dinlenecek bir hikaye yoksa,hayat çoğu zaman bir sıkıntıdır. ORHAN PAMUK
Sayfa 13·Kitabı okudu
Öykü

Bedodeniz

, bir kitap okudu
Puan vermedi·96 syf.·
4 günde okudu
·
2021 24. kitabı
Lev Tolstoy
8.3/10 · 234,5bin okunma