Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
116 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
3 günde okudu
Düşünme eyleminin A B C'si
Bu kitapta Gazzâlî, düşünme yollarının sistematiğini ele alıyor ve durumun akılda kalıcı olması adına kavramlarını örneklerle destekliyor. Kitapta bu anlatım diyalog haline getirilmiş ve Gazzâlî bir yolculuk esnasında karşılaştığı Bâtınîlerden bir kişiyle gerçekleştiriyor sohbeti. Din söz konusu olduğunda aklı kullanmaya (re'y ve kıyas) karşı olan bu mezhep mensubuna, aklı kullanmanın ölçüsünü ve gerekliliğini maharetle anlatıyor ve kabul ettiriyor. Bütün bu ölçülerin kaynağını da Kur'an-ı Kerim'den nasıl aldığını tek tek ifade ediyor. Mantık hakkında az çok bilgisi olanların kitabı daha kolay anlamlandırabileceğini düşünüyorum. Keyifli okumalar dilerim.
Düşünmenin Doğru Ölçüsü
Düşünmenin Doğru Ölçüsüİmam Gazali · Ketebe Yayınları · 202356 okunma
473 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Bizi öldürmeyen şey güçlendirir mi ? Tam bir motivasyon kitabı diyebilirim. Yazılış niyeti öyle olmasada baştan sona içindeki hayat hikayelerini okurken hayatınızı sorgulayacak ve dahası bu kadar zorluğa karşı mücadele ile devam eden hayatları gördükçe şimdi değilse ne zaman diye düşünüp duracaksınız !! Her bir hayat hikayesinin kendine özgü çıkarımları olsa da işin sonunda şunu soruyorsunuz hayat bir andan ibaret bugün elinde olan konforun bolluğun yarın değil bir saniye sonra devam edeceğinin garantisi yokken amaçsız bir şekilde nereye kadar devam edebilirsin ? 6 ayrı hayat hikayesinin anlatıldığı bu kitapta her biri hikayeden kendinize bir anlam çıkarmanız çok muhtemel evet yaşananlar bazılarınız için kıyas edilemeyecek düzeyde olabilir. Lakin kendi hayatınız için çıkarımlarda bulunacağınızı garanti edebilirim. Örneği yaşadıkları olarak benzerliğim olmasa da Jason’ın hikayesinde ki kendini bulma sürecinde yakınlık hissettim. Sean’ın zorlu hapishane koşullarında İslam’ı bulması şaşırdığım bölümlerden biriydi. Sophie’nın hikayesinde uzun yorucu geçen değişimin sonunda kendine sorduğu sorular. Şimdi ne yapabilirim ? Hem kendim hem de diğer insanlar için anlamlı bir hayatı nasıl oluşturabilirim ? Soruları kendime de sormamı ve bunun için zaman kaybetmeden harekete geçmem gerektiği gerçeği ile yüzleştirdi. Herkes için aynı heyecanı uyandırır mı bilmem ama okumayı gerçekten keyifle tamamladığım kitaplardan biri oldu.
Mike Mariani
Mike Mariani
Bizi Öldürmeyen Şey Güçlendirir Mi?
Bizi Öldürmeyen Şey Güçlendirir Mi?
Bizi Öldürmeyen Şey Güçlendirir Mi?
Bizi Öldürmeyen Şey Güçlendirir Mi?Mike Mariani · Olimpos Yayınları · 202310 okunma
Reklam
Ne güzel bir nefis terbiyesi
bu nefis kendine ve cismine malik olmadığı gibi; bunlar yerde bulunmuş da eline geçmiş bir şeyler de değildir. Hem rastgele bir tesadüfün neticesi olmadığı gibi, boş ve kıymetsiz bir şey de değildir. Ve hem kendi kendine teşekkül edip bu sureti almış da değildir. Belki ancak onlar, dakik ve acib İlâhî bir makinadır ki, her vakit kaza ve kaderin eliyle kudret kalemi onun içinde çalışıp işlemektedir. Öyle ise ey nefis! Bu bâtıl temellük davasından vazgeç. Ve mülkü malikine teslim et! Sana emanet bırakılan şu emanette hain olma, emin ol. Yoksa eğer bu vücudun bir dirheminde dahi hainlik etsen veya kendi nefsine isnad etsen, kıyas-ı nefis sırrıyla (yani herkesi kendine kıyas ederek) Allah'ın malını ebna-yı cinsine dağıtmaya başlıyacaksın ve sonra felsefecilerin yaptığı gibi, her bir sebebe de bir kanatir-i mukantara (yani birer pay yığını) vereceksin. Mesnevî-i Nurîye(Bd.)
İbn Hazm'ın ilmî kişiliğinin en dikkate değer özelliklerinin başında rey ve kıyas karşısında gösterdiği sert muhalefet gelir. İbn Hazm'ın amansız kıyas karşıtlığının temelde biri özsel, diğeri operasyonel olmak üzere iki sebebi vardır. Özsel sebep, kıyasın şerî hükme ulaşmak için elverişli bir yöntem olmaması, operasyonel sebep ise, otoritesini yıkmaya çalıştı- ğı müesses fıkhın tamamının bir şekilde kıyas üzerine kurulu olmasıdır.
İbn Hazm, klasik mantıkta "iki öncülden zorunlu bir sonucun çıkarılması" anlamındaki syllogismi kabul eder. İslâm mantıkçılarının syllogismi Arapça'ya "kıyas” olarak çevir- diklerini, fakat bu isimlendirmenin yanlış olduğunu söyler. Kıyasçı fukaha da bu yanlış isimlendirmeyi kendi amaçları doğrultusunda kullanarak, "mezmûm istikra"yı "kıyas" diye isimlendirmişlerdir.
Ey Türkler ve Kürdler, acaba şimdi bir miting yapsam; sizin bin sene evvelki ecdadınızı ve iki asır sonradaki evlâdlarınızı şu gürültühane olan asr-ı hazır meclisine davet etsem... Acaba sağ tarafta saf tutan eski ecdadınız demiyecekler mi: "Hey mirasyedi yaramaz çocuklar! Netice-i hayatımız siz misiniz? Heyhat! Bizi akîm bir kıyas ettiniz, bizi kısır bıraktınız!" Hem de sol safında duran ve şehristan-ı istikbalden gelen evlâdlarınız, sağdaki ecdadlarınızı tasdik ederek demiyecekler mi ki: "Ey tenbel pederler! Siz misiniz hayatımızın suğra ve kübrası? Siz misiniz şu şanlı ecdadımızla bizi rabteden rabıtamızın hadd-i evsatı? Heyhat!.. Ne kadar hakikatsız ve karıştırıcı ve müşagabeli bir kıyas oldunuz.
Reklam
İbn Hazm, Hz. Peygamber'den sonra kimi insanlar tarafından din edinilen birtakım şeylerin ortaya çıktığını, ancak bunların gerçekte bir kaynak değerinin olmadığını öne sürer. Bunlar; rey, kıyas, istihsan, tâlil ve taklittir.
Cinsiyet bencilliği
Dünyada en guç yenilen ve derecesi oranında birçok safhayı kapsayabilen, birçok sınavın, birçok ilerlemenin, birçok gerilemenin etkeni olan "cinsiyet bencilliği"ni ele alalım! Bir adam, sırf etinin, sinirlerinin arzularını yerine getirmek için bir kadını sevmektedir. Ve bu yoldan o, maddi bencilliğini atlatma durumundadır. Sevdiği kadın,
Biz çocukken sahilde kumdan evler, köşkler yapardık. Sonra kıyas ederdik seninki mi daha güzel benimki mi ? Çok geçmeden bir dalga gelir hepsini götürürdü. Üzülürdük bütün emeğimiz boşa gitti diye. Sonra tekrar yapmaya başlardık. İşte kızım, dünya hayatı da böyledir. Ölüm dalgası gelir tüm dünyalığı götürüverir. Osman Nuri Topbaş Hocaefendi 🥀
Çocuğun kendini, öğrendiği veya öğrenemediği bilgiler nedeniyle küçük düşmeyeceği, aşağılanmayacağı, başkaları ile kıyas edilmeyeceği, her koşulda duygusal olarak destekleneceği bir eğitim ortamında hissetmesi, edinerek öğrenmenin ilk şartıdır.
Sayfa 43
1.000 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.