... işte oradaydı da orada değilmiş gibiydi. Nefes alıyordu ama sanki yaşamıyordu. Dünya yıkılmış da altında o kalmışcasına bezgin, bıkkın, alakasız... Çevre, İnsanlar, dünya ... Sanki hiçbiri onu ilgilendirmiyordu.
"Gezegendeki büyük avcıların çoğu muhteşem yaratıklar; milyonlarca yıl süren hâkimiyetleri sayesinde kendilerine olağanüstü derecede güveniyorlar. Sapiens ise adeta bir muz cumhuriyetinin diktatörü gibi. Daha yakın zamana kadar savandaki orta halli yaratıklar olduğumuz için hâlâ korku ve endişelerle doluyuz, bu da bizi fazlasıyla zalim ve tehlikeli kılıyor. Ölümcül savaşlardan çevre felaketlerine pek çok tarihsel kötülük, bu çok hızlı gerçekleşen sıçramadan kaynaklanıyor."