Kurallara uymak ancak topluluğun mutluluğunu azaltarak mümkün olabiliyorsa ve kuralları ihlal etmek uymaktan daha iyiyse, o kuralları değiştirmenin zamanı gelmiş demektir.
İnsanın ilerleyişi, yeni meydan okumalarla baş edebilmek ve eski veya yeni tüm baskı biçimleriyle mücadele edebilmek için devlet kapasitesinin büyümesine bağlıdır. Fakat bu, toplum talep et meden ve herkesin hakkını savunmak için harekete geçmeden gerçekleşemez. Bu hiç kolay değildir ve kendiliğinden gelişen bir süreç de değildir. Ama yine de yapılabilir ve hatta yapılmaktadır da.