Hayal kırıklığım kendimle alakalı değil, dünyayla ilgili. Dünya da sandığım gibi bir yer değilmiş, benim problemim bu. Dünya dediğin üç-beş arkadaşınmış meğer.
Oysa kim dayanabilir zamanın kırbacına, gururun çiğnenmesine, sevginin kepaze edilmesine, kanunların bu kadar yavaş, yüzsüzlüğün bu kadar çabuk yürümesine, kötülere kul olmasına iyi insanın? Bir bıçak sağlayıp göğsüne kurtulmak varken, kim ister bütün bunlara katlanmak?