HK
Kuşlar başka diyarlara göç ederken toplu olarak uçarlar Cennet eshanı fâizûndur Çoğul kullanıyor Tek başına olmayan şeyler var Ben sizin rabbiniz değil miyim Diyor Çoğul soruyor Onların kalbine imanı yazdı Diyor Çoğul kullanıyor İman etmişseniz en yücesiniz Diyor Çoğul kullanıyor Vahyin kuranında bilinç çoğul işleniyor
1000Kitap
Ben, üçüncü tekil şahısım. Ben bir yerde olsam bile benden öyle bahsederler: 'Kimseyi dinlemez', derler. Oysa 'Kimseyi dinlemiyorsun,' de­melisiniz. Albay, okumasını sürdürdü. (Ben de sizleri üçüncü çoğul şahıs yaparım: Onları dinlemezler.) Ben de birinci ço­ğul şahıs olurum: Dinleyelim bakalım... Tehlikeli Oyunlar
Edebiyat
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
GÂYE İNSAN ve HAKİKATİN MUTLAK MİHRÂKI...
(...) Nasıl ki Johann Gottfried Herder’de insanlık, mücerret bir kavram değil, tarih içinde açılan bir hakikattir. Salih Mirzabeyoğlu'nda da öyledir. Fakat Herder’in Humanität’i, insanlık tarihinin çoğul kültürler, diller ve halklar içinde gelişen ortak insanî imkânıdır. Mirzabeyoğlu’nun insanî hakikati ise tarih içinde açılır, ama merkezini Allah Resûlü’nün Hakikat-i Ferdiyye oluşundan alır. Bu yüzden Herder’in tarihî çoğulculuğu, insanlığın muhtelif kültür formlarında serpilmesini anlatırken; Mirzabeyoğlu bütün insan oluşlarını Gâye İnsan’a, yâni insan hakikatinin mutlak mihrakına nisbetle değerlendirir. -REHA KANSU, “Mücerret İnsan”dan “Gaye İnsan”a, -İbda’da İnsanî Hakikat-III-, besincidevre.org/5devre, 17 Haziran 2026-
İnsana Bakış
Karıncalar ordusu ve Hz Ömer Evet ben bir katilim duygularımı öldürdüm Angel Angel Öncelikle Allah Tealanın selam bereketi hepimizin üzerine olsun değerli 1000 k üyelerinden angel evet ben bir katilim diyerek bize duygularımızı öldürmemiz gerek diyerek bazı duyguların öldürülmesi gerektiğini bildiriyor sevgili peygamberim buyuruyor Allaha ve ahirete imanı olan bir ananın evladına olan muhabbeti gibi muhabbet etsin evet kalbimizden yaşatıp büyütmemiz gereken en büyük histir muhabbet ahiret kardeşliği Allah Tealaya imanı olan peygamberimizin buyurduğu gibi kardeştir aynı acıyı çeker hissedersek gerçek kardeş oluruz kardeşliği duygu ortaklığını engelleyen ne varsa nefistendir eğitilmeyen nefsin ölmesi elbet güzeldir ezginin günlüğü şarkıda şunu der İner şafağın alacasında Karıncalar ordusu şehre evet bir karınca olabilmek karıncalar kadar tonlarca yük taşımak ne ibretli hadisedir tonlarca yük taşıyan Hz. Ömer (r.a.) da müslüman olmadan önce şafağı göremiyordu öfke ile yola çıktı işte onu karıncalığa eriştiren hicret menziline ulaştıran Taha suresinin mürşitliği idi Taha Suresi gibi gerçekten o kadar ibretli pek çok ayet vardırki bizi Hz Ömer gibi nefsani duygulardan arındırır adalet önderi bir ömer haline getirebilir Kuraan ile karıncalar ordusuna katılabiliriz Kir nasıl temizlenir İnsan dokunduğu her şeyi kirletmiştir bugüne kadar Kinyas ve kayra-Hakan Günday Merve ͜͜͡͡✯Merve ͜͜͡͡✯ 1000k ailesinin saygıdeğer üyesi Merve hanım ve hepinize selamlar saygılar olsun saygıdeğer hanım efendi insan dokunduğu her şeyi kirletmiştir diyerek müşrik ve münafıkların özelliklerini belirtir Peygamberimize uymak ona biat etmek insana pek çok şey öğretirken aynı zamanda bize fetih ve hidayet kapısını açacaktır kirden arınabilmek için ya ebu talib olacağız yada tam bir
Din
Kir nasıl temizlenir İnsan dokunduğu her şeyi kirletmiştir bugüne kadar Kinyas ve kayra-Hakan Günday Merve ͜͜͡͡✯Merve ͜͜͡͡✯ 1000k ailesinin saygıdeğer üyesi Merve hanım ve hepinize selamlar saygılar olsun saygıdeğer hanım efendi insan dokunduğu her şeyi kirletmiştir diyerek müşrik ve münafıkların özelliklerini belirtir Peygamberimize uymak ona biat etmek insana pek çok şey öğretirken aynı zamanda bize fetih ve hidayet kapısını açacaktır kirden arınabilmek için ya ebu talib olacağız yada tam bir muhammedi Can Yücel bir müminin özelliğini şu dizede çok güzel belirtir Yalnızlığım benim çoğul türkülerim Ne kadar yalansız yaşarsak o kadar iyi iyi bir müminin özelliğidir halil ve habib olabilmek bunun içinde sadakat vefa yalansız bir hayat gerekir insana Hazret-i Ömer -radıyallâhu anh Allâh Rasûlü SAV in Allahım bu dini ya ömer yada cehille büyült destekle dediği büyük ve adalet sahibi sahabedir onun yolculuğu kirden nasıl arındığının taha suresi ile nasıl temizlendiğinin ibretli öyküsüdür yeni dinin geldiğini öğrenenler Hz Muhammedi öldürmek için planlar kuruyordu Hz Musa soruyor Kirliden temizi kim çıkarabilir deki bunu ancak Kuvvet ve güç sahibi olan Azze ve celle başarabilir Hz Ömer peygamberimizden on üç yaş büyüktür onu adalet sahibi edip islam ile şereflendiren Hakka hamd olsun
Din

Merve ͜͜͡͡✯

@_Kustumcicegi_
·
İnsan dokunduğu her şeyi kirletmiştir bugüne kadar.
Sayfa 117 - Kayra·Kitabı okuyor
Alıntı
Buz gibi karanlığın içinden sıyrıldığımda ,etrafımda olan ,kalan ne varsa gözlerimle seçmeye çalıştım .Ayaklarım kaynaşıp tek bi ayağa dönüşmeden önce nerde olduğumu anlamaya çalıştım.Gözlerim birbirinin içine girip tek gözle etrafımı izlediğim şu andan önce ne zaman ve nerde eskisi gibi gözlerimi çoğul eki ekleyerek kullanabiliyordum.Parnaklarım,ya parmaklarım,kollarım birleşince hepsi aynı yere sıkıca bağlanmış gemici düğümüne dönüşmeden önce nerde ve neyi ve nasıl hareket ettirebildigimi düşündüm . Karanlık,ışık kör.Yavan.Dilim kuru.Nefesim donuk.Eğri bi yer.Altı da üstü de karmaşa .Sesler tok.Verilenler alınmış .Soğuk,eser,ayaz.Titreyerek ancak ısınabildigim bi yer.Işık yokun da uzağından ulaşmaya çalışıyor. Yürüyemiyorum,kalkamıyorum bile .Burası neresi.Kimin içindeyim,kim benim içimde.Çoklardan teklere düşmüş bedenim.Ruhum,ya o nerde.Sessiz.Kulaklarım,kulağım bekliyor.Yamulmuş bi soba.Ateşi yok koru yok.kahverengi.masanın bacagı kırık.sandalye ayaksız .soba hem ateşsiz hem borusuz.Dumanı yok.Duman nerde,kor nerde,ateş nerde. Örümcek yanımdan geçen.Uzansam .Uzanabilsem.Elim yok.Tutsam.Tutabilsem canım yok. Bi şey duvardaki.Görsem.Görebilsem.Gözüm yok.Gözümde ferim yok. Bi ses dışımda.Duysam.Duyabilsem.Kulagim yok.kulagimda sesim yok . İçerde şimdi.korksam.korkabilsem .Ruhum yok.ruhumda içerdeki yok.. Budanmış sakallarimla birlikte ,saçsız başımın kenarından yavaş yavaş süzülen kan dudaklarıma değmeye başladı bile. Kalkmaliyim .O gidince kalkıp ,bende gitmeliyim.Bu herşeyiyle körleşen beni yeniden iki ayak üstüne ,iki göz üstune ,iki kulak ,iki el ,iki ayak üstüne dikmek için gitmeliyim,tamamlayanıma gitmeliyim.Yarımı yarama katmak,yarama yarımdan bakmak için kalkmaliyim.o gidince Karanlık ,kaybolması zor,belki uyuyunca,uyu hadi...