Hadi birlikte .... yapalım
10/10
·207 syf.··
Beğendi
·
2021 16. kitabı
Yazar anne babalardan kalan ebeveynlik kayıdı kaseti biz kontrolü kaybettiğimiz anda çalmaya başlar diyor. Çocuğa sizi uyarması için bir söz öğretin diyor. Mesela çocuk üzüldüğünde size "lütfen bana sevdiğin biri gibi davran", "sözlerin beni incitiyor" diyebilir. Bu durumda başa sar, tamir et ve yeniden bağlantı kurun diyor. Yani beni uyardığın için teşekkür ederim birden gerildim, seni incitmek istemedim bu sözleri hak etmiyorsun, aslında demek istediğim yaptığın şeyden hoşlanmadım ama seni ne olursa olsun seviyorum deyin diyor. Şiddetsiz iletişim kurmak isterseniz; ..... görüyorum(görüyorsun), ...... hissediyorum(hissediyorsun), ....... ihtiyacım var(ihtiyacın var), ...... yapmak ister miydin (ister misin)? kalıplarını kullanmayı öneriyor. Kitapta çocuklara saygılı olunursa çocuklarda anne babasına saygılı olurlar diyor. Bir sonraki durumu önceden haber verin diyor. Mesela dişlerini fırçalayınca yatma zamanın geliyor gibi. Çocuğunuza model olmanın öneminden bahsedilmiş. İnsanların yanından hadi amcayı öp, dayına teşekkür et gibi şeyler söylemektense siz çocuğunuza örnek olarak teşekkür edin diyor. Çocuğunuz başkalarının yanında duygularını bastırır eve dönünce sizin yanınızda ağlayabilir bunun sebebi size güven duyduğu için o gün üzülüp bastırdığı duygularını atıyordur. Çocuğunuzla her şeyi birlikte yapmaya çalışın ve günde en az 10 dk her çocuğunuzla başbaşa vakit geçirin diyor. Çocuğa angarya gördüğünüz ve tek başına yapsın diye bıraktığınız işleri bile birlikte yapın, oyuna dönüştürün diyor. Çünkü yalnız yaptığı bir iş ona külfet gelecek. Yapma ve tamam mı? temalı cümleler kurmayın diyor. Yapma cümlesi çocuğa ne yapması gerektiğini anlatmaz diyor. Acil bir şey olduğunda Dur, Hayır diyebilirsiniz. Yapma temalı cümle kurduysanız ardınsan ne yapmasını istediğiniz
Çocuk Gelişimi
Çocuklarla El Ele EbeveynlikPam Leo · Gün Yayıncılık · 2011136 okunma
Kitapların Kaderi
8/10
·168 syf.··
Beğendi
·
2021 1. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 16 Ocak 2021 16:13
Kitapların da insanlar gibi kaderi vardır derler. Ne zaman, nasıl, nerede tanışacağın belli olmuyor. Bazen bir dost tavsiyesi ile, bazen kitapçıda göz göze gelerek tanışırsın. Ama bir şekilde karşılaşırsın. Adını duyarsın duymamazlıktan gelirsin. Sanki kader kulağını kapattırır sana. Bu gizem kitabı eline alıp biraz sayfalar arasında ilerleyene kadar devam eder. Ve o an... İyi ki elime alıp okumuşum ve herkesin de okusun dediğin an... Bir taraftan da korkarsın. Ya herkes benim hissettiğimi hissetmez ise. Bunu zaman kaybı olarak görürse... Onu da bilemezsin ki... Sen kendi duygularını paylaşırsın... İşte Şermin Yaşar kitabı ile karşılaşmamız böyle oldu. Bir arkadaşta görmüştüm. Sonra sayfasında da yazdıklarını takip ediyordum. Hakkında yazılanlara bakıyordum. Dikkatli nazara, rikkatli bir kalbe sahip olduğu belli olan yazar beni her zaman cezbetmiştir. Yapraktan destan yazan, kuşlarla hasbihal eden, tabiatla dost olan, çocuk sevgisi ile dolu olan bir kalemden kötü bir eser çıkar mı, pek zannetmiyorum. Bu duygularla ile elim ister istemez Şermin Yaşar'ın Göçüp Gidenler Koleksiyoncusu kitabına gitti. Aldım, kitaplığa güzelce yerleştirdim. Dikkatim göçtü gitti. Unuttum kitabı. Belki de hatırlamam hatrını bileceğim hazır olacağım bir zaman dilimine ertelendi. Aylar sonra yerleştirdiğim yerden aldım. İlk hikaye ile Göçüp Gidenler Koleksiyoncusu ile başladım kitaba. Kitabın adına ve ilk hikayeye bakınca hep ölüp gidenlerden mi bahsedecek diyorsunuz. Evet onlardan bahsediyor. Ama insan ölümlerinden değil sadece yaşarken ölenlerden, öl(dürül)en duygulardan, giden zamandan bahsediyordu. Bazen sizi sarsıyor bazı hikayeler. Beni sarsan Kimlikte Nurşen adlı hikaye idi. İlerlemeye engeldi bu anlatılanlar. Kolay yazılamazdı bu satırlar... Sizi bir kitap sayfalarında ilerlerken
Edebiyat
Göçüp Gidenler KoleksiyoncusuŞermin Yaşar · Doğan Kitap · 202413,3bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
9/10
·550 syf.··
2021 13. kitabı
·
46 günde okudu
·
Okunma: 07 Şubat 2021 17:47
"Mey gibi her bir haramın sekri olsaydı eğer, Ol zaman ma'lum olurdu; mest kim, hüşyar kim?" (her haram olan şey, içki gibi sarhoşluk verseydi, o zaman kimin sarhoş kimin ayık olduğu anlaşılırdı.) Müslüman! İbadetlerden, ahlaktan ve bir takım gerekliliklerden sorumlu olduğu gibi yiyip içmesinden de sorumludur. Allah bizlere helal lokma yememiz konusunda gayet net çizgiler çizmiştir. Bizlere düşense bu çizgilere riayet edip, günümüzün gıda hilelerine karşı dikkatli olmamızdır. Birçoğumuz nasıl olsa Müslüman bir ülkede yaşıyoruz haramın burada ne işi olur diyerek marketlerde dikkatsiz şekilde alışveriş yapıyor ve bazen farkına varmadan şüpheli gıdalar tüketiyoruz. Unutulmamalıdır ki haram günümüzde yalnızca domuz eti, alkol ve kandan ibaret değil, bunların yanında günümüz gıda sanayisinde bir çok katkı maddesinin eldesinde gıdalar alkol ile işlem görmekte, ayrıca İslami hassasiyeti olmayan ülkelerden alınan katkı maddelerinin büyük bir çoğunluğu bu durumda üretiliyor. Ve daha başka birçok hile karışıyor. Yalnızca bu da değil, evet bizlere eti haram olan hayvanlar kesin bir çizgi ile belirtilmiş ama bu çizgilerden günümüzde en çok göz ardı edileni, Allah'ın adı anılmadan kesilen, yenmesi bizim için aslında helal olabilecekken haram olan hayvanlardır. Bunların yanı sıra ilaç sanayisindeki jelatinlerin üretiminde kullanılan necis hayvanlar da dikkat etmemiz gerekn hususlardan en önemlisi. *** Peki tüm bunların karşısında ne yapmalıyız? Tüketici olarak taleplerimiz hangi yönde ilerlerse üreticiler de onu üretmeye gayret eder. Bu nedenle Müslümanlar olarak daha bilinçli tüketiciler haline gelmemiz şart. Yoksa yediklerine dikkat etmeyen Müslümanlar olarak yaptığımız ibadetlerin özürlü olmasından biz sorumlu olacağız. En doğrusunu Allah bilir. *** Kitaptan bahsedecek
Yeniden Gıda RaporuHüseyin Kami Büyüközer · Gimdes Yayınları · 201137 okunma
9/10
·210 syf.··
Beğendi
·
2020 75. kitabı
·
15 günde okudu
·
Okunma: 27 Aralık 2020 10:00
2020 yılının bitiminde okuduğum son kitap. Cemil Meriç ve Ali Fuad Başgil’in özellikle tavsiyelerini çok duymuştum. Kitap her yaş gurubuna elbette hitap ediyor lakin daha yoğunlukla gençlere. 16 -20 yaşlarımda okumayı çok isterdim ben de. Tabi sürekli bir etkisi olur muydu bilemem. Fakat o dönemlere yönelik özellikle öğrenmeye, iradeye karşı nasıl bir duruş sergilenmesi gerektiği çok sade bir dille anlatılmış. Aşağıda kendim için kitaptan çıkardığım sözler, tavsiyeler ve yapılması gerekenler yer alıyor. YAPILMASI GEREKENLER • Ezberleme, anla. • Heyecan duy, severek yap. • Kendini zorla, pekiştir, ödüllendir. • Seni o bilgiyi elde etmeye itecek güçleri yakala. • Pür dikkat ol, derin düşün ve konsantre ol. Çalışmak demek dikkatli olmak demektir. • Düşüncelerini, planlarını, hayallerini tekrar tekrar düşün ki unutmayasın. • Karakterini de kaderini de değiştirebilirsin. • İşini severek yap. • Düşüncelerini yönlendir. Bu senin elinde. Yangın daha fazla yayılmadan engel olabilirsin. • Düşünceleri, karakterleri ya da yaşam biçimleriyle bizi sefahate ve müsrifliğe götürecek olan arkadaşlarımızla aramıza mesafe koymalı veya irtibatı tamamen koparmalıyız. • Şehevi duygularla mücadele etmek için kalkıp yürüyüşe çıkmak veya birini ziyaret etmek gerekmektedir. • Tefekkür et. Bu bir düşünsel incelemedir. Çalışmak bizi bilgiye götürürken tefekkür eyleme götürür. • Ruhundaki olumlu duyguları damıt ve bu duyguları sıcak canlı etkili duygulara dönüştür. • Bilincinden olumlu uygun bir duygu geçtiğinde onun çabucak kaybolup gitmemesi için üstüne git. Onu uyandırabilecek tüm düşünce ve duygulara izin vermelisin. • Olumsuz bir duygu bilincine girdiğinde ona dikkat etmemeli düşünmemeli ve ölmesine izin vermeliyiz. • Uyumadan ertesi günün işini mutlaka planla, plansız bir gün geçirme • Her
İrade TerbiyesiJules Payot · Flipper Yayıncılık · 202038,5bin okunma
Anlatmaya Dilim Varmaz Ki Anlatayım
Puan vermedi·264 syf.··
2021 25. kitabı
2018’de okuduğum bu kitabı şu an okuyup derin derin incelemeler yapmak isterdim.. Ama kitabın başına okumadan önce ve okuduktan sonra düştüğüm notları paylaşmak her şeyi açıklamaya yetecektir.. *** Önce babam okudu. Verdiğimin ertesi sabahı bitirdiğini gördüm.. Nasıl bulduğunu, beğenip beğenmediğini sordum. - İnanılmazdı kızım. Okurken dikkatli ol. Mahvediyor insanı. Hatta kusabilirsin. İğrenebilirsin! Sarsıyor insanı. Çok beğendim. Nasıl yazmış, yaşatıyor resmen.. Babamın söyledikleri.. Sabırsızlanıyorum. *** Ve okuduktan sonra iliştirdiğim kendi düşüncem.. - Daha fazlasını hissettim.. UTANÇ!..
Edebiyat
Boyalı KuşJerzy Kosinski · E Yayınları · 20185,6bin okunma
7/10
·104 syf.··
2020 7. kitabı
Kedileri çok seven biri olarak tabikii kitaba bayıldım. Bir kedinin başı çektiği, tüm hikâyenin onun etrafında döndüğü bir kitabı okumak çok güzeldi. Ayrıca Tanizaki’den okuduğum ilk kitap olduğunu da fark ettim. Bu kitap 1936’da yazılmış bu arada çok şaşırdım çünkü okurken o kadar eski bir zaman yaratmamıştım kafamda. Şimdi kedileri çok seven kimliğimden çıkıp kitaba bir eleştiride bulunacağım. Sonu aşırı yavandı. Gerçekten sonunu okuduktan sonra bir anlam veremedim. Çok farklı beklemiştim ve kitabın sonu verdiğim puanı tamamen etkiledi. Onun dışında çok rahat okunabilecek ve Japon edebiyatına adım atmak isteyenler için ideal bir kitap. Kitabın başında Fufuko adlı bir kadın kocasının eski karısından bir mektup alır. Mektupta kedileri Lili’i geri istediğini söyler. Çünkü ayrılırken evden bir şey almadan çıkmıştır ve istediği tek şey kedileri Lili. Fufuko bunu kocasına söylediğinde evde tam anlamıyla bir kargaşa çıkıyor. Kocası Şozo aldığı balığın neredeyse tamamını kedisine veren, sadece kedisi Lili için yaşayan bir adam. Hatta bazen kedisini herkesten üstün tutuyor, kedi ne isterse onu yapıyor. Fufuko başta mektubu ciddiye almasa da mektupta yazan “dikkatli ol kedi deyip geçersen o kedi senin yerine geçer” gibi cümleler aklını çeliyor ve böylece Lili’i kocasının eski karısı Şinako’a verirler. Bundan sonra Şinako ve Lili’nin beraber yaptığı her şeyi okurken onların yerine kendimi ve kedimi koydum. Gerçekten çok tatlılardı. Fufuko’nun da kedisini bu derece sevmesi, kimseyle paylaşmak istememesini çok iyi anladım. Olanlara anlam veremeyen ve tek istediği kendini yalayıp uyumak olan Lili ise yeni evine alışmaya çalışıyordur. Kitapta kendimi Fufuko’da gördüm durdum hep. Verin adamın kedisini geri diye bağırıp durdum. Sonuna kadar her şey çok güzeldi. Durağan bir şekilde
Bir Kedi, Bir Adam, İki KadınCuniçiro Tanizaki · Jaguar Kitap · 20175bin okunma