Yazıçı daxili səsimizə qulaq asmağın əhəmiyyətindən bəhs edir.
Məsələn, məni ən çox təsirləndirən hissələrdən biri Osho ‘nun Vincent Van Gogh haqqında olan fikirlər idi: Vincent Van Gogh rəsm çəkərkən çox xoşbəxt idi. Həyatı boyu bir dənə də olsun əsərini sata bilmədi. Kasıb idi, ac qalırdı. Qardaşı ona yemək üçün pul göndərirdi. Həftənin dörd günü ac qalır, yalnız üç gün yemək yeyirdi. Çünki qalan pulla kətan, boya və fırça almalı olurdu. Amma buna baxmayaraq, yenə də xoşbəxt idi. O, 37 yaşında dünyadan köçdü. Osho’nun fikrincə, “onun intiharı belə bir çox insanın saxta həyatından daha mənalı idi.” Çünki Vincent Van Gogh’un ən böyük arzusu ruhuna tam oturan bir günbatımı tablosu yaratmaq idi. Nəhayət, arzuladığı əsəri tamamladığı gün bir məktub yazır: “İşim tamamlandı, artıq məmnunam.” Və bundan sonra həyatına son verir. Osho onun haqqında belə deyir: “O, həyatı tam mənası ilə yaşadı. Həyat şamını hər iki ucundan böyük bir ehtirasla yandırdı.” (səh. 194) Bəs Vincent Van Gogh belə bir sonluğa layiq idimi? Mənim fikrimcə, əlbəttə ki, belə bir sonluq ona layiq deyildi. Ömrünün ən gözəl çağında həyatdan getmək çox ağrılıdır. Bu, erkən və kədərli bir sonluqdur. Lakin hadisəyə onun gözündən baxsaq, həyat məqsədini tam şəkildə həyata keçirmiş, özünü tamamlanmış hiss etmiş bir insan görürük. Bu baxımdan onun hekayəsini xoşbəxt və məmnun bir son kimi də dəyərləndirmək olar. Buna görə də onun seçiminə deyil, həyatına, sənətinə və məqsədinə hörmətlə yanaşmaq lazımdır. 📖✨
"Ali və Nino" mağazasında endirimlərdən yararlanaraq aldığım 8 kitab. Azərbaycan Klassiklərindən Ölən DünyamSöyüdlü Arx . Hər alış-verişdə olan Agatha Christie 'dən Əlifba Sırası ilə Qətl . Adora Yağmur'un ən sevdiyi triologiya Aclıq Oyunları serisi. Gecəyarı Kitabxanası və ilk dəfə kitabını oxuyacağım Azərbaycanlı dedektiv yazıçısı Cengiz Abdullayev 'dən Əclafların Vicdanı kitabı. Məncə çox yaxşı bir alış-veriş oldu. Sizcə ;) ?
Reklam
Kızım olsa hangi karakterle evlendirmezdim
Surgeon'dn gördüm o da ۶ৎ Ophelia'dan görmüş. 🩷 zevkli bir içerik KDMSM🫶 Dikenler ve Güller Sarayı Tamlin: Kızımı eve kitler falan. Allah korusun. Sis ve Öfke Sarayı Rhysand: Adamın dibidir. Çok iyi bir karakter ama fazla finfonfon peşinde kızımdan uzak dur. Gerçek Aşkın Laneti Apollo: Anca kendini düşünüyor. Kendi çıkarı için kızımı bile öldürür. Lordlar ve Varisler Amon: Diyecek bir şey bulamıyorum... Sen direkt bizim gözümüze görünme. Bana Dokunma Aaron: Şimdi Aaron'u çok severim. Sürekli ondan bahsediyorum bunu yazmama şaşırmış olabilirsiniz. Ama açıklamamı dinleyin!! Aaron'un sadece sevdiği kadına tahammülü var. Onun dışında kimseyle konuşmuyor. Juliette'te ana baba da olmayınca kızımı sevse bana nasıl davranırdı kestiremiyorum. Ama eğer uzak duracaksa evlenmesin. Böyle işlere gelemem. Kızımı iyi korur adım gibi eminim ama aile ziyaretine de gelin yaniii... Aaron ziyaret yapsa da bu durumdan pek memnun olmaz istemeye istemeye gelir gibi. 🫣 Harry Potter ve Felsefe Taşı James Potter: ergenken tam bir zorbaymış 😡 zorbaları sevmem olmazzz James... Karına iyi davranıyorsun ona sözüm yok
1000Kitap

Surgeon

@iclal2010
·
Kızım olsa hangi karakterlerle evlendirmezdim? Bu içeriği ben ۶ৎ Ophelia gördüm çok iyi bir içerik gerçekten.içerik için çok teşekkürler.💖 Ben de denemek istedim biraz toksik olacak ama yapcak bir şey yok. Yankı Sokak Nöbetçileri :Sen berbat bir karakterin dostum bu kitabı okuduğum için zaten pişmanım o ayrı ama ben bu kadar kıskanç , toksik sinir bozucu bir karakterin var ki sana anlatamam.Ve anladık en lider sensin.Bu yüzden kızımdan uzak dur lütfen.Kızım daha iyilerini hak ediyor🤣 Nate Öğretmen : Sençok kötü bir karaktersin nedenini okuyanlar zaten biliyor.Spoiler vermiyim. Ama sen lütfen insanlaradan uzak dur.😡Kızımdan daha çok uzak dur. Andrew Winchester Hizmetçi : Yine sebebini söylemiycem ama çok kötü bir insan olduğunu unutma sen yaşamamalısın dostum.Hayatında bol işkence dilerim.🤮 Böyle bir adam kızıma bir kilometre bile yaklaşamaz. Fenris Acıların Hükümdarı :Sen varya tam bir hayal kırıklığısın ve büyük bir umut hırsızısın tamamı kızımın kalbinizde kırabilirsin bu yüzden uzak dur.😠 Birazda klasiklerden Terry Kadınlar Ülkesi :Sen kadın düşkünü kadınları kendinden aşağıda gören kötü birisin.Böyle insanların kızımla işi olamaz. Biraz fazla nefret kustum galiba okuyunca fark ettim.Karakterlere biraz fazla dolmuşum.🤣 Siz kızınızı kiminle evlendirmezdiniz ?
Okunacaklar listesine yeni bir kitap...
Ve son olarak şunu da eklemiş olayım: "Tertib-i mukaddemâtta tefvíz, tenbelliktir. Terettüb-ü netice-de tevekküldür. Semere-i sa yine ve kısmetine rıza, kanaattir. Meyl-i sa'yi kuvvetlendirir. Mevcuda iktifa dûn-u himmetliktir." Yani "Hiçbir şey yapmadan işi Allah'a bırakmak tembelliktir; ama elinden geleni yapıp sonucu Allah'a bırakmak tevekküldür. Emeğinin sonucuna razı olmak kanaattir, bu da çalışmaya olan isteği artırır. Mevcutla yetinmek ise gayretsizliktir." (Mektubat, 505)
“-Senin gibiyim, ey Gece, karanlık ve çırılçıplağım; yürüyorum gündüz düşlerimin üstünde yanan patikada, ne zaman ayağım yere değse bir çınar yükselir. -Hayır, sen benim gibi değilsin, Meczup, hâlâ arkada gözlerin, kumda bıraktığın izin büyüklüğünü görmek için. -Senin gibiyim, ey Gece, sessiz ve derin; kalbimin yalnızlığında çocuk yatağında yatan bir tanrıça, cennet cehenneme değer, doğmuş olanın içinde. -Hayır, benim bini değilsin, Meczup, titrersin acının karşısında, korkutur seni derinliklerin şarkısı. -Senin gibiyim, ey Gece, vahşi ve korkunç, fethedilmiş ulusların çığlığı, unutulmuş toprakların ahıyla çınlar kulaklarım. -Sen benim gibi değilsin, Meczup, kendini bir yoldaş sanırsın hâlâ ama canavar benliğinle dost olamazsın. -Senin gibiyim, ey Gece, zalim ve berbat, sinem alev almış gemilerle aydınlanır, katledilmiş savaşçıların kanı ıslatır dudaklarımı. -Hayır, benim gibi değilsin, Meczup, arzularsın kız kardeşlerin ruhunu ve değilsin kendinin üzerinde bir kanun. -Senin gibiyim, ey Gece, neşeli ve memnun; gölgemde yatan sarhoştur bakirelerin şarabıyla, neşeyle günah işler beni takip eden. -Hayır, benim gibi değilsin, Meczup, ruhun yedi kat tülle örtülmüş, taşıyamaz kalbini elinde. -Senin gibiyim, ey Gece, sabırlı ve tutkulu, göğsümde kırışmış buselerden kefenlere sarılı binlerce ölü sevgili yatar. -Evet, Meczup, sen benim gibi misin? Benim gibisin ama süremezsin fırtınayı bir küheylan gibi, yakalayamazsın şimşeği kılıç gibi. -Senin gibi, ey Gece, senin gibi, güçlü ve ulu, düşmüş tanrılar yığını üzerinde yükselir tacım, giysimin yenini öpen günler geçer yüzüme bakmadan. -Benim gibi misin karanlık kalbimin çocuğu? Düşünür müsün dn vahşi düşüncemi? Konuşur musun engin dilimi? -Evet, ikiz kardeşleriz ey Gece, sen uzamı ben ruhumu açarım.” Meczup
Fermân-ı aşka cân ile var inkıyâdumuz Hükm-i kazâya zerre kadar yok ‘inâdumuz Baş egmezüz edânîye dünyâ-yı dûn içün Allâhadur tevekkülümüz i’timâdumuz Baki
Reklam
Reklam