Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Neden yazılır bir şiir Neden okunur bunca yazı Çünkü nasıl alışabilir başkaca İnsanın karmaşıklığı.
Bir açıdan, nelerin nelere yol açtığının bildiğimiz için, geçmişi geçmişten daha iyi biliyor sayılırız. Tarihi bir olayı yaşamak onu anlamakla aynı şey değildir.
Reklam
Bir bebek gibi, şiirler de dünyaya gelir gelmez yazarlarından ayrılır; bütün edebi eserler doğdukları anda öksüz kalır.
Bir bitkiyi koparmak, sanat uğruna, yaşam uğruna yapılsa bile, o bitkiye ölüm getirmektir bir nevi.
Yeni bir kuşak var, şu an liseyi tüketmekle, üniversite curcunasında sistem ne uygun görürse yöntemiyle bir meslek grubuna yönelmek üzere, dershanelere koşturuyorlar. Kimi salak mekanlarda toplanıp incir çekirdeğine eziyet muhabbetler ediyorlar. Ehliyetsiz ve çok hızlı araba kullanıyorlar. Birinci ve ikinci lig ayak topu maçlarını sıkı sıkıya
Sayfa 78 - Ortaoyuncular YayınlarıKitabı okudu
Neden yazılır bir şiir Neden okunur bunca yazı Çünkü nasıl aşılabilir başkaca İnsanın karmaşıklığı.
Sayfa 124Kitabı okudu
Reklam
“If we are inspired only by literature that reflects our own interests, all reading becomes a form of narcissism.”
Oranda
Yüzümde hüzünden gölgeler varsa, O hüzün yüzündendir olsa olsa. Bilmiyorum, bu yaşamm çoğu yaşanmamışsa, Yaşanmadığı okunur, şimdi, daldımsa. Özledikçe yalnız durup-susup baktımsa, Sorulacakken nedeni nasıl sormadımsa. Geldiğini umudumda umudla umdumsa, Geleceğini görüyor-biliyordum, anlattımsa. O geçip-gitti ora'sına, ben görmedim, baktıysa. Derim ki şimdi, bir daha gelse de, sorsa. Sözümle, yüzümle, gözümle dedim, duysa. Bense buramda onu bekledim oysa. Yüzümde hüzünden gölgeler kaldıysa, İçimde örülen duvardan düşmüştür, çatladıysa.
Sayfa 43 - Bilgi Yayınları / 1.Basım Ağustos 1975Kitabı okudu
Neden yazılır bir şiir Neden okunur bunca yazı Çünkü nasıl aşılabilir başkaca İnsanın karmaşıklığı.
Rüknettin’in kalbi için kehanetler
ı rüknettin'in aynalarda ağladığı kadar var. bir mevsimin kıyısından tutarsan rüknettin kurak ovalara yağmurlar yağar ayak bileklerinden kavrarsan bir harfi kalbin şiir olup vadilerini sular. senin de vadilerin vardır rüknettin! kehanetler kurarsın, yağmalarsın kendini kurtarıp o yangında ilk önce kalbini niyedir, aynalarda azalır
Sayfa 102 - Kapı YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Neden yazılır bir şiir Neden okunur bunca yazı Çünkü nasıl aşılabilir başkaca İnsanın karmaşıklığı.
İçindeki Sessiz ParlaklıkKitabı okudu
Gerçekte İngiliz şiirinin en yaygın türü olan beşli ölçünün kendisi, toplumsal anlama doymuştur. Onu böylesine faydalı kılan şey, konuşan sesin kendiliğinden gerilişi ve akışıyla onu destekleyen kendi halinde, gayri şahsi çerçeve arasında kurdu­ğu etkileşimdir. Dize düzen ile özgürlük, gereklilik ile doğallık, kuralların yönetimiyle açık uçlu olan arasında bir uzlaşma zafe­ridir.
Sayfa 249 - Ayrıntı Yayınları Ekim 2015Kitabı okudu
Şiirde ritim ile ölçü aynı şey değildir. Ölçü, vurgulu ve vurgusuz hecelerin oluşturduğu düzenli bir motiftir, ritim ise biçime daha az bağlıdır. Şiirin düzensiz salınımı ve akışı an­ lamına gelir, konuşan sesin bükülmelerini takip ederkenki dalgalanmaları ve titreşimleridir. İngilizce şiirin etkisinin büyük bölümü, bunlardan birini diğerine karşı kullanmasın­ dan gelir. Shakespeare'in Venedik Taciri'deki Shylock'un şu dizesi: Nasıl da yaltaklanan bir hancı gibi görünüyor! (How like a f awning publican he looks!) - beşli ölçüyle yazılmış bir iambic pentameterdır, vurguların motif i şu şekildedir (koyu renk heceler vurgulu olanlardır).
Sayfa 192 - Ayrıntı Yayınları Ekim 2015Kitabı okudu
Shakespeare'in Cordelia'sı bana amcam Arthur'un elbise giymiş halini çağrıştırıyor olabilir; ama bunun amcam Arthur'la tanışma zevkine ulaşmamış okurlar için geçerli ol­mayacağının farkındayımdır; bütün öngörüsüne ve doğaüstü içgörüsüne karşın Kral Lear'ı yazarken Shakespeare'in de ak­ lında amcam Arthur'un olması pek ihtimal dahilinde değildi. Elbette sözcüklerin özel ve kamusal yananlamları arasındaki çizginin kesin olmadığı pek çok durum vardır. Ancak, bir an­ lam başka biri için akla yatkın biçimde var olabildiği sürece benim için de bir anlam olarak var olamaz. Lear'ı okurken kaf a larımıza girip çıkan kişisel çağrışımlar, edebiyat eleştir­ meni için değil psikoterapistimiz için ilginçtir. Anlam kafamızda beliren resimlerle ilgili bir mesele değildir. Kaf a nızda hiçbir resim olmadan da Blake veya Rilke'nin tadını çıkarabi­lirsiniz.
Sayfa 163 - Ayrıntı Yayınları Ekim 2015Kitabı okudu
Hızla gelişen bu kısa cümleler zinciri sanki bu genç aşıklardan birine tanıdık gelebilecek, hızla artan bir heyecan duygusu yaratır. Bu cümlelerin dilbilimsel açıdan sonu açık oluşu bize hayat fo rmlarını üst üste istif l emenin prensipte son­ suza kadar devam edebileceğini gösterir, bu da tam da şiirin peşinde olduğu coşkunluk ve savurganlık duygularını yaratır.
Sayfa 148 - Ayrıntı Yayınları Ekim 2015Kitabı okudu
1.060 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.