Bu kitabı yazmak benim için büyük bir deneyimdi. Bana hocalarımın ruhlarının ışığında yolculuğumu gözlemleme fırsatı verdi. Eski kişiliğime şefkatle yaklaşmamı ve 'yeni ben' i coşkuyla kutlamamı sağladı.
"Kişi kendi dersini alır, ayinin dersini değil." derlerdi benim şaman hocalarım. Onların yöntemlerine katılma fırsatını değerlendirdim; çok heyecanlandım ve ruhumu özgür bıraktım. Yaşadığım süreç tıpkı eski bir binayı yerle bir edip, yerine yenisini inşa etmeye benziyordu. Hollanda'ya vardığımda içi hurdalarla dolu, böceklenmiş, eski püskü bir binaydım. Ancak ülkeme geri dönmek üzere uçağa bindiğimde semtin yeni villasıydım; hani şu komşuların kıskandığı, sahibinin böbürlendiği türden bir villa.
Reklam
+515
Diğer pek çok öncü Siyonist gibi Herzl de iktisadi gelişme ve refahın Arap nüfusun Filistin'deki Siyonist girişimle arasını bulacağına inanıyordu. Ona göre, Batı medeniyetinin temsilcileri olarak Yahudiler Doğu'nun geri kalmış sakinlerince hoş karşılanabilirlerdi. Arap-Yahudi ilişkilerine dair bu olumlu beklentiler en belirgin şekilde Herzl'in 1902 yılında yayımladığı Altneuland (Eski Yeni Ülke) isimli romanda ifade bulmuştu. Ro­manda yerel halkın sözcüsü olarak resmedilen Raşid Bey, Yahudi yerleşimlerini neredeyse mutlak bir nimet olarak şöyle betimler: "Yahudiler bizleri refaha kavuşturdular, onlara neden kızalım ki? Bizimle kardeşçe yaşıyorlar, onları neden sevmeyelim?" Fakat romandaki bu tablo ütopik bir fantezi veya boş bir hayalden baş­ka bir şey değildi. Yazar, Siyonizmin Filistin'i Yahudi çoğunlukça yönetilen bir Yahudi anavatanına dönüştürme ülküsüne mukabil Filistin'de baş gösterecek bir Arap milli hareketi olasılığını tama­men göz ardı etmekteydi.
Sayfa 47 - küre yayınlarıKitabı okuyor
Ne yeni bir erdem sahibi oldum ne de yeni bir gücüm var. Beynim, eski beyin. Edebiyatta veya felsefede yeni bir fikir ortaya atmadım. Kimse beni istemezken hangi kıymete sahipsem şimdi de öyleyim. Şu anda kafaını en çok kurcalayan şey, beni neden istedikleri. Beni kendim olduğum için istiyor olamazlar çünkü hala eskiden istemedikleri kişiyim. Demek ki beni başka bir şey için, benim dışımda bir şey için, ben olmayan bir şey için istiyorlar!
YAKARIŞ II
Bir gün olur, elbette eski beğler dirilir; Yine kılıç kuşanır tarihteki paşalar. Yine şanlar alınıp nice canlar verilir, Yiğit akınımızdan yine dünya şaşalar. “Türk tarihi” denen kahramanlık şiirini Yeniden yazmak için harcayacağın kandır. Mısraların içinde en güzel ve derini Batıda “Niğbolu””, doğuda “Çaldıran”dır. Yine batılıların üçüncü
"Yeni bir acıyla hafifler eski bir ağrı "
Sayfa 15 - BenvolioKitabı okudu
Reklam
1.000 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.