Burada, bu ülkede yaşayan herkesin, savcılar ve yargıçlar da dahil olmak üzere, çünkü her şey bir yana onların da askerlik çağına gelen ya da gelecek oğulları olmalı, Mehmedin Kitabı'nı yaşadığımız hayatı kavramak için okumaları gerektiğinin altını çizmek istiyorum. Yoksa, ne savaşa karşı çıkmamız, ne yaşamı savunmamız mümkün olabilir..
Yepyeni bir gelecek haritası çizeceksin şimdi bugüne dek yaşadıklarının ötesine geçen; ötelerde biryerlerde yeni yerlere götüren yeni yollar belirleyen bir harita : kendine doğru artık yok oluş olarak dokunmayan; varoluş yerlerini de yeniden belirleyen bir harita…
Hepimiz bir beklenti içerisindeyiz ama kimi bekliyoruz, neden bekliyoruz? Gerçekten gelecek kişi bizi mutlu edecekse şimdiye kadar neden gelmedi veya gelenler neden mutlu etmedi? Sanırım bazen biz insanlar hiç olmadık şeylerden medet umuyoruz.
Ölüm ve yaşamın çarpıcı benzerliği:
Tıpkı su ve buzda olduğu gibi.
Su birleşir buz olur,
Buz dağılır tekrar su olur.
Ölen her ne ise elbette ki yeniden doğacak;
Doğmuş olan her ne ise tekrar ölümün kıyısına gelecek.
Su ve buzun birbirine zarar vermemesi gibi,
Ölüm ve yaşam da bir arada iyi.