Son sığınak, insanın kendi kendini öldürmesidir. İşte en sonunda burada, düşünceyle hayâlin içgüdüye hâkim olması gariptir. Söylendiğine göre, Diyojen soluğunu tutarak öldürmüş kendini; yaşama istemine karşı ne büyük zafer! Ancak bu zafer, yalnızca bireysel; istem, türlerde sürüp gitmektedir. Hayat, intihara gülmekte, ölümeyse gülümsemektedir; bile bile sebep olunan her bir ölüme karşılık, bilmeden sebep olunan binlerce doğum vardır. “Tek bir olgusal (fenomenal) var oluşun isteme dayanarak yok edilmesi olan, insanın kendi kendini öldürmesi, boş, budalaca bir eylemdir. Çünkü kendiliğinden var olan tür, hayat ve genel istem bundan etkilenmemektedir.” “Sefâlet ve mücadele, bireyin ölümünden sonra da sürmektedir, istem, insanda baskın oldukça da sürmesi gerekir. İstem, bütünüyle bilginin ve aklın buyruğu altına girmeden, hayatın kötülüklerine karşı zafer elde edilemez.”
Özgürlük Yanılsaması
_Albert Einstein: _İnsanlar özgür olduklarını düşünürler ama bu sadece bir yanılsamadır çünkü evrende her şey kozmik manyetik kuvvetin; iç ve dış nedensellik yasasının etkisi altındadır ve bunun bilincine ermiş insan da özgürlüğün sadece bir yanılsama olduğunu bilir. İnsanın bu yanılgıdan kurtulması en büyük özgürlük; bu çabanın kendisi de bir
Reklam
I genel istem yok edilemez
Dürüst ve basit insanları basit oldukları için aldatmak güçtür.
Sayfa 99 - İş bankası yayınlarıKitabı okudu
Görüngüler bize dolaysızca verilebilecek biricik nesnelerdirler, ve onlarda dolaysızca nesne ile ilişkili olan ise sezgi olarak adlandırılır. Ama bu görüngüler kendilerinde şeyler değildirler; tersine, yalnızca tasarımlardırlar ki yine kendilerinin nesneleri vardır—bir nesne ki artık bizim tarafımızdan sezilemez ve bu yüzden görgül-olmayan olarak,
Genel istem yok edilemez
...uzun tartışmalar, ayrılıklar, gürültü patırtılarsa , özel istemin ağır bastığını ve devletin sonunun geldiğini haber verirler.
Sayfa 101 - Türkiye iş bankası kültür yayınlarıKitabı okudu
Genel istem yok edilemez
Oyunu para karşılığı satarken bile içindeki genel istemi söndüremez sadece yan çizer ona. Yaptığı yanlışlık sorunun önemini değiştirmesi ve sorulandan başka şeye karşılık vermesidir: öyle ki verdiği oyla "bu devlete yararlıdır." diyecek yerde " şu ya da bu görüşün kazanması şu adama ya da şu partiye yararlıdır ." der.
Sayfa 101 - Türkiye iş bankası kültür yayınlarıKitabı okudu
Reklam