Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Dil her zaman, gerçeklik ile gerçekliğin tanımı arasındaki belalı sınırda faaliyet göstermiştir.
_Mantık, mutlak varlığın bilimidir. Varlık, sonsuzluğun tedirginliği dürtülen mutlak tinin kendini evrene açmasıdır. Mantık bilimi, kosmos’un nedeni olan mutlak tini ortaya koymaya çalışır. Mutlak tin, Tanrı’dır, İdea’dır.(Kendinde varlık). Özne ile nesnenin, ideal ile gerçekliğin, sonlu beden ile sonsuz ruhun birliğidir idea. Mantık bilimi mutlak
Reklam
Dil her zaman, gerçeklik ile gerçekliğin tanımı arasındaki belalı sınırda faaliyet göstermiştir.
Gerçekliğin tanımı, tanımlayanın duyarlığına göre değişiyor.
Sayfa 124Kitabı okudu
Öyleyse bilgi derken tam olarak ne demek istiyoruz? Bilgi kavramının anlaşılması zor olmasa da, sözcük olarak içinde kullanıldığı bağlamlar düşünüldüğünde bazen kafa karışıklığına yol açıyor. Bilgiyle ilgili yeterli materyale erişilememesiyse işleri daha da kötüleştiriyor. Son zamanlarda sağanak şeklinde yağan bir dolu kitap var ancak bunların
Sayfa 39 - 40 - 41 - PdfKitabı okudu
262 syf.
8/10 puan verdi
Yine her yerini çizmekten boyama kitabına dönüştürdüğüm bi kitap
Bence Oscar Wilde'ın en büyük günahı böyle bir yazım yeteneği ve hayata karşı en iyi haliyle "farklı" denilebilecek bir görüş açısı varken ömrü boyunca gerçekten az eser -en azından bana göre- vermesi. Gelip de kitabın anafikri bu şu demicem. Sadece bu kitabı okumanız lazım. Özellikle gençlik çağında okunması gerektiğini düşünüyorum ve konusunu biraz bile biliyorsanız neden böyle dediğimi anlarsınız. Bazı kitaplar zaman öldürmek gerçeklikten kaçmak için idealse bu kitap sizi gerçekliğin içine zorla itiyor ama en iyi şekilde yapıyor bunu. Kitabi okuduktan sonra bazı şeyleri görme ve düşünme biçiminizin değişeceğini düşünüyorum ve bence iyi kitabın tanımı da budur. Kesinlikle okumanız lazım.
Dorian Gray'ın Portresi
Dorian Gray'ın PortresiOscar Wilde · Sahaf Yayınevi · 201173,5bin okunma
Reklam
Leary'nin Kişilik Katmanları Görüşü
İlk katman olan aleni iletişim kişilerarası davranışların gözlemlenebilen, nesnel yanlarıdır. İkinci katman bilinçli tasvir ve tanımlama, kişinin kendisiyle veya başkalarıyla ilgili sözlü beyanlarıyla dışa vurulur. Bu katman (tanımı itibariyle uzlaşımsal sosyal gerçekliğin bir miktar çarpıtılmış hali olan) öznel deneyim dünyasıyla ilişkili olduğundan, bireyin kendisine ve başkalarına dair bildirimleri genellikle pek çok şeyi açığa çıkarır. Üçüncü katman olan şahsi simgeleştirme, önbilinçte ve bilinçdışında var olup "yansıtmalı, dolaylı düşlem/fantezi malzemeleri" aracılığıyla ifade bulan isnatlarla/atıflarla ilgilidir; projektif testler, fan- teziler, sanatsal üretimler, arzular rüyalar ve serbest çağrışımlar bu malzemelere dahildir. Leary'nin dördüncü katmanı ifade edilmemiş bilinçdışıdır ve bilinçten sansürlenen, "kişinin, diğer tüm kişilik katmanlarında sistemli ve saplantılı biçimde kaçındığı (...) ve bu dirençli namevcudiyetleriyle dikkat çeken meselelere istinaden kullanılır. Son olarak, beşinci katman olan değerler yalnızca ego idealinde değil, aynı zamanda kişinin kendisini ve başkalarını yargılarken kullandığı standartlarda tezahür eder.
Sayfa 53 - Kişilik Bozuklukları: Çağdaş YaklaşımlarKitabı okudu
Fantastiğin Tanımı
Todorov'un şeması, korku edebiyatını yorumlamak için vazgeçilmez örnekler sunar. Fantastiğin tanımına giden yolu şöyle kısaltabiliriz: Okumakta olduğumuz metin doğaüstünü konu ediniyorsa, Todorov şunu sorar: "Gerçeklik mi, düş mü?" Eğer okuduklarımız bildiğimiz yasaların alanına giriyorsa, yani gerçekliğin kapsama alanındaysa bu yapıtın türü "tekinsiz"dir. Eğer bilmediğimiz bir dünyanın kapıları aralanmış ve o kapı aralık bırakılmışsa, bu da "olağanüstü" olarak adlandırılır. Fantastik ise, bu iki farklı kümenin kesişimindeki belirsiz gelgitlerde yer alır. Eğer metin bizi kararsız bırakıyorsa Todorov onu "fantastik" olarak tanımlar.
Tanımlar icat mı edilir yoksa keşif mi edilir?
A Tanımlar keşfedilir, icat edilmez. B Onları keşfederiz; doğuştan bilmeyiz. Ama icat ettiğimiz şey, dili kullanan başka insanların halihazırda sözcüğü nasıl kullandıkları olgusundan daha fazlası değildir. Bir sözcük verilen bir duruma uyduğunda veya uymadığında Sokrates, kahramanlarının karar vermek için kullandıkları ölçütü keşfetmeye
157 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.