İbn Arabi'nin üslubunun kompleksliğini ve anlaşılma güçlüğünü doğuran sebepleri, şu şekilde sıralayabiliriz.
*BİRİNCİSİ* : Zann-ı gâlibime göre İbn Arabi, kendisine has bir takım sebeplerden dolayı basiti karmaşıklaştırma ve zâhiri gizlemeyi tercih etmiştir. İfâdeleri, genellikle en az iki anlam taşımaktadır. Birinci anlam, şeriatın zâhirine
Bir kudsî hadiste belirtildiği üzere Hıristiyanların ve Yahudilerin hayat karşısındaki tutumları, yapmadıklarını söylemek, sakınmadıkları şeyleri başkalarına emretmek ve yemedikleri şeyleri toplamaktır.
“Bir kudsi hadiste belirtildiği üzere Hristiyanların ve Yahudilerin hayat karşısında tutumları; yapmadıklarını söylemek, sakınmadıkları şeyleri başkalarına emretmek ve yemedikleri şeyleri toplamaktır.”
Bir kudsî hadiste belirtildiği üzere Hıristiyanların ve Yahudilerin hayat karşısındaki tutumları, yapmadıklarını söylemek, sakınmadıkları şeyleri başkalarına emretmek ve yemedikleri şeyleri toplamaktır.
Bir kudsî hadiste belirtildiği üzere Hristiyanların ve Yahudilerin hayat karşısındaki tutumları, yapmadıklarını söylemek, sakınmadıkları şeyleri başkalarına emretmek ve yemedikleri şeyleri toplamaktır.
Kur'an ve hadiste geçen kalp kelimesi insanın anlama, kavrama düşünme ve şeylerin hakikatini bilme yönünü, başka bir ifadeyle insanı insan yapan ve diğer canlılardan ayıran temel niteliğini dile getirir.
Bir kudsî hadiste belirtildiği üzere Hıristiyanların ve Yahudilerin hayat
karşısındaki tutumları, yapmadıklarını söylemek, sakınmadıkları şeyleri
başkalarına emretmek ve yemedikleri şeyleri toplamaktır.
[2] Bu sonuncu tavır
(yemediği şeyleri toplamak) Müslüman toplulukların ekonomik davranışları
ile hıristiyan/yahudi toplumlarının ayırdedici vasıflarının başında gelen bir
ölçü olarak bugün açık biçimde ortadadır. Tüketim temayülü diye ifade
edilen özellik, günümüzün israfa dönük kapitalist ekonomilerinin sürükleyici
faktörü olmuştur.
Rasulullah (s.a.v) Yüce Allah'ın âyetlerini, yaratılıştaki güzelliği düşünmeye davet etti.Allah'ın yaratma sanatı hakkında tefekkür ve düşünce ibadet çeşitlerinin en üstünlerindendir.
Rasulallah(s.a.v): "Bir saatlik düşünce bir yıllık ibadetten hayırlıdır." buyurmustur.
İnsanlar Allah'ın zatı hakkında sorular sorunca, Rasulullah (s.a.v.):"Aziz ve Celil olan Allah'ın zatını değil, yarattıklarını düşünün; siz O'nun zatını kavrayamazsınız." buyurmuştur.