Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Matrix x Baudrillard
Matrix filmini izleyenlerin bir kısmı film dolayısıyla J. Baudrillard'ı merak eder, bilenler hatırlar. Film hakkında Fransız bir gazete röportaj yapmış, Türkçe'ye de yeni çevrilmiş. Meraklıları okuyabilir: "Simülakrlar ve Simülasyon kitabıyla tanıdığımız Fransız düşünür Jean Baudrillard'ın 2003 yılında Le Nouvel
27 Mart DünyaTiyatro Günü Uluslararası Bildirisi
Bütün dünyadan tüm tiyatro sanatçısı dostlarıma, Sizlere bu mesajı Dünya Tiyatro Günü vesilesiyle yazıyorum ve sizlere hitap edebilme olanağını bulduğum için çok mutlu olsam da hep birlikte – tiyatro sanatçıları ve diğer insanlar- maruz kaldığımız ağırlığın altında varlığımın her lifi tir tir titriyor; ezici baskıların ve dünyanın bugünkü halinin
Reklam
Gerçeklik
Hakiki aşk sadece asîl bir kalpte yerleşmeyi seçer. Bencil kalpler sevemez. İnsanlar maşuk aramıyor, bencil duygularına köle arıyor. Köle buluyor ama aşkı bulamıyor.
Aklı başında insan, kendini hayalî "fikirler" den [gerçeklik hakkındaki karakterolojik yalandan] kurtaran ve hayata cesaretle bakan, hayattaki her şeyin problematik olduğunu fark eden ve kendini kaybettiğini hisseden insandır. Ve bu basit bir gerçektir -kendini kaybettiğini hissetmek yaşamaktır- bunu kabul eden insan, kendini bulmaya, sağlam zeminde durmaya başlar. Kazazedenin içgüdüsel olarak yaptığı gibi, bir şeye tutunmak için çevresine bakınacaktır, bu korkunç amansız bakış kesinlikle içtendir, çünkü bu onun kurtuluş sorunudur ve hayatındaki kaosa düzen getirmesini sağlar. Bunlar sadece hakiki fikirlerdir, kazazedenin fikirleridir. Bütün geri kalan retorik, yapmacıklık ve komedidir. Gerçekten kendini kaybettiğini hissetmeyen insan, feragatsizdir; yani, kendini asla bulamaz, asla kendi gerçekliğini karşılayamaz -Ortega, The Revolt of the Mases, s. 157
"Aşırı aptallıkla aşırı zekânın birbiriyle yakınlığı vardır, ikisi de sadece gerçeği arar ve salt tezahüre tamamıyla duyarsızdır. Ancak bir nesnenin duyularla dolaysız var olmasıyla aptallığın rahatı sarsılır ve zekâ ancak kavramlarını tecrübenin verileriyle ilişkilendirerek rahat bulur; kısacası, aptallık gerçekliğin üzerine çıkamaz, zekâ da hakikatin altında kalamaz. Gerçeklik ve gerçeğe bağlanma ihtiyacı yetersizliğin sonuçları olduğundan, gerçekliğe kayıtsızlığın ve tezahüre ilginin insanlığın hakiki genişlemesi ve kültüre doğru kararlı bir adım olduğu sonucu çıkar."
Friedrich Schiller
Friedrich Schiller
Asıl oyun ve eğlence sayılması gereken şey dünya hayatıyla ilgili geçici arzu ve tutkularıdır. Hakiki dindarlar, gerçeklik ve doğruluğu delillerle ispatlanmış olan hak dine bağlanıp destek olan kimselerdir. Buna karşılık dini, mevki ve mansıp kazanmak, rakiplerini yenilgiye uğratmak ve servete ulaşmak için araç haline getirenler dine sadece dünya menfaatleri için bağlanır ve bu suretle aslında dünya hayatını değil de dini oyun ve eğlence haline getirmiş olurlar. Râzî’
Reklam
Şiddet ve LGBTİ
ŞİDDET NEDİR ? Şiddet kavramı negatif bir kavramdır. ( şiddeti engelemek için şiddet kullanılması negatif olmaya bilir.) Dünya sağlık örgütünde “fiziksel güç veya iktidarın kasıtlı bir tehdit veya gerçeklik biçiminde bir başkasına uygulanması sonucunda ma- ruz kalan kişide yaralanma, ölüm ve psikolojik zarara yol açması ya da açma olasılığı
Umarım hakiki sevgi ve gerçeklik, dünyadaki her türlü kötülüğe ve talihsizliğe üstün gelir.
Charles Dickens
Charles Dickens
"tan Hayat Dersleri
Ek B. Uygulamalı Hazbilim BONNOT ÇETESİ vejetaryendi ve sadece su içiyorlardı. Her ne kadar pitoresk de olsa, kötü bir akıbetleri olmuştur. Sebze ve su, kendi başlarına mükemmel şeyler olsa da –saf zenden ibaret – şehitlik mantığıyla değil bir tezahür olarak tüketilmelidir. Radikal pratik olarak nefsin inkârı, Leveller dürtüsü, binyılcı bir kasvet tadında – ve Sol’daki bu eğilim neo-püriten köktencilik ve son on yılın ahlakçı tepkisiyle aynı tarihi membadan besleniyor. Yeni Çilecilik, ister anoreksiye yakalanmış sağlık-hastaları, ister ince dudaklı polis sosyologları, ister şehir merkezinin Yeşilaycı nihilistleri, ister köylü hödüğü faşist baptistler, ister sosyalist torpidolar, ister uyuşturucu karşıtı Cumhuriyetçiler olsun... her halükârda harekete geçirici güç aynıdır: hınç. Çağdaş sofuca ikiyüzlü anestezi karşısında koca bir atalar galerisi inşa edeceğiz; kötü bilince karşı mücadele yürüten ama nasıl parti yapılacağını bilen kahramanlar, güler yüzlü bir gen havuzu, nadir ve tanımlaması güç bir kategori, sırf Hakikat peşinde değil hakiki zevklerpeşinde de koşan büyük zihinler, ciddi ama ağırbaşlı değil, güneşli tavırlarıyla miskinleşmemiş bilakis keskinleşmiş, parlak zekâlı ama çarpık değil. Hazım sorunu çekmeyen bir Nietzsche düşünün. Ne ahı gitmiş vahı kalmış Epikürcüler ne de şişko Sibarisliler[96]. Kökleri görkemli bir gerçeklik ibadullahında yatan bir nevi manevi hazcılık, hakiki bir Zevk-ü Sefa Yolu, hem asil hem de mümkün bir iyi yaşam tahayyülü.
Ehli Sünnet Çizgisi Dost doğru yolu gösterir
Mu‘tezile âlimleri, sihir adı altında ileri sürülen, fakat gerçekte doğal sebeplere dayalı doğal olaylardan ibaret olan gösterilerin sihir olmadığını belirtmişler; bunun dışında kalan ve olağan üstü güçler yardımıyla gerçekleştirildiği öne sürülen bütün sihir çeşitlerini asılsız, imkânsız olan sahte gösterilerden ibaret saymışlardır (III, 213).
65 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.