Hadi ben isyan etmiş bir kulum Sen de ne olur bir kere, he ,de. Hadi ben içi kapkara bir nesneyim Hani,senin aydınlığın nerede? Bizden sana ibadet Senden bize cennet Nerde kaldı iyiliğin büyüklüğün Seninki düpedüz alışveriş değil de ne? Ömer Hayyam
Sayfa 17·Kitabı okuyor
Barbarları Beklerken
— Neden toplanmış bekleşiyoruz pazaryerinde?  Barbarlar gelecek bugün. — Neden böyle hareketsiz Senato? Boş oturuyor Senatörler, yasalarla uğraşacaklarına? Çünkü barbarlar gelecek bugün. Senatörler neden uğraşıp dursun yasalarla? Barbarlar gelince yapacak nasıl olsa. — İmparatorumuz neden sabahın köründe kalkmış,  tacıyla tahtıyla kurulmuş oturuyor,  kentin ana kapısında? Çünkü barbarlar gelecek bugün.  İmparator şeflerini karşılamak için  bekliyor. Bir de ferman hazırlattı  sunmak için. Şan şerefle dolu  adlar, ünvanlar yazılı üstünde. — İki konsülümüz ve yargıçlarımız neden  kırmızı, işlemeli harmanileriyle gelmişler;  ya taktıkları mor taşlı bilezikler,  ışıl ışıl zümrüt yüzükler; neden yanlarına almışlar bugün, paha biçilmez  altın ve gümüş kakmalı asalarını? Çünkü barbarlar gelecek bugün,  böyle şeyler gözlerini kamaştırır onların.
Edebiyat
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Ey mezar nerde senin zaferin? Ey ölüm hani senin zehirin?
Sayfa 31 - T.İş bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu
Hani bazen durur gibi olur ya dünya Çiçekler kurutmuşuzdur bir gün birlikte Bir defterde Öyle bir şeydir işte kadınlar Kim bilir ne zaman, nerde, birden, Yaşamışızdır bir sesi, yanımıza bıraktıkları
PETRUCHİO Sizi odun kafalı yontulmamış ahmaklar! Niye kimse yok burda? hani saygı, hani hizmet? Önden gönderdiğim o aptal herif nerde? GRUMİO Burda efendim eski aptallığıyla karşınızda. PETRUCHİO Seni sığır çobanı! Seni piç kurusu, uyuşuk değirmen beygiri!
Sayfa 103 - Remzi Yayınevi·Kitabı okuyor
1000Kitap
Mescid-i Aksa'yı gördüm düşümde Bir çocuk gibiydi ve ağlıyordu Varıp eşiğine alnımı koydum Sanki bir yeraltı nehr çağlıyordu ​Gözlerim yollarda bekler dururum Nerde kardeşlerin diyordu bir ses İlk Kıblesi benim ulu Nebi'nin Unuttu mu bunu acaba herkes ​Burak dolanırdı yörelerimde Miraca yol veren hız üssü idim Kutsallığım belli şehir ismimden Her yana nur saçan bir kürsü idim ​Hani o günler ki binlerce mü'min Tek yürek halinde bana koşardı Hemşehrim nebi'ler hâtırı için Cevaba erişen dualar vardı ​Şimdi kimsecikler varmaz yanıma Mü'minden yoksunum tek ve tenhayım Rüzgârlar silemez gözyaşlarımı Çöllerde kayıp bir yetim vâhayım ​Mescid-i Aksa'yı gördüm düşümde Götür müslümâna selam diyordu Dayanamıyorum bu ayrılığa Kucaklasın beni İslâm diyordu
Sayfa 85·Kitabı okudu